Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eras pph sanoi minulle yhdesta hoitolapsestaan: " Hyi h....ti, etta allottaa kun 3-vuotias viela paskoo vaippoihin ja sen paskapersetta pitaa puhdistella!"

Vierailija
30.09.2006 |

Onko jotenkin poikkeavaa, jos vasta 3 täyttänyt käyttää vielä vaippoja?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka taas ei riipu vanhempien,saati hoitajien laiskuudesta!

Kiva kuunnella näiden nopeasti oppineiden lasten äitien kommentteja, kun itse kuvittelevat olevansa hyviä äitejä sillä perusteella et lapsi on helppo..

Vierailija
22/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa, että ei ole lainkaan harvinaista, että 3-vuotias tekee vielä vaippaansa. Ja yleensä kyseessä on juuri kakat. Saattaa käydä pissalla vessassa, mutta jostain syystä tykkää tehdä kakan vaippaan.

Ihan normaalia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti jos tälläisestä asiasta nousee näin iso haloo...?!! Eiköhän jokainen lapsi kehity tahdissaan. Ilman kaikenmaailman neuvojia, pph:aa ynnä muuta.

Onneksi meillä ei lapset mene hoitoon.

Vierailija
24/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti jos tälläisestä asiasta nousee näin iso haloo...?!! Eiköhän jokainen lapsi kehity tahdissaan. Ilman kaikenmaailman neuvojia, pph:aa ynnä muuta.

Onneksi meillä ei lapset mene hoitoon.

Vierailija
25/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisia kommentteja kuullut jopa lasten omilta äideiltä. Miksi aina pph:t ovat syyllisiä aivan kaikkeen? Eikö päävastuu kuitenkin esim. vaipattomuudessa, kuten muussakin kasvatuksessa, ole lapsen omilla vanhemmilla? Tiedän erään tapauksenkin, jossa lasta ohjattiin pph:lla säännöllisesti potalle ja hän oli siellä kuiva, mutta lapsen kotona viis välitettiin, vaan vaippa laitettiin pojalle 3,5v. ihan vanhempien oman laiskuuden takia :/

Vierailija
26/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun siis pistää huutava, rimpuileva ja vastaanpaneva lapsi itkevänä väkisin potalle tai pöntölle kakalle kun ei sinne halua mennä vaan pelkää? Johan se sitten innostuisikin ja menisi sinne mielellään seuraavan kerran. Ja se kakka olisi varmasti ihan muualla kuin potassa jos lasta pitäisi siellä väkisin pidellä. Voi jestas teidän kanssa. Neuvolassa ei ainakaan ihmetelty asiaa mitenkään. Kun ei enää pissaa vaippaan.

Vierailija
27/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyllä jo olla sisäsiisti

Vierailija
28/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida se tätsykkä tietää lasten kehityksestä mitään. Ei kaikki kolmivuotiaat ole yksinkerrtaisesti vielä täysin valmiita vaipattomuuteen. Suurin osa on, mutta ei kaikki. Eikä mun mielestä siitä voi vanhempiakaan kovasti syytellä. Omalla kohdalla voin sanoa, että kolme lapsista on oppineet kakkaamaan pottaan 2 vuotiaina, silti joskus on vahinkoja vaippaan tullut. Keskimmäinen lapsi taas ei meinanut päästä vaipasta eroon vaikka kuukausi tolkulla pojan kanssa opeteltiin pottajuttuja, taisteltiin siivottiin pissoja ja kakkoja housuista ja lattioilta. Kaikki eivät vaan ole yksinkertaisesti vielä kolmevuotiaina vaipattomia. Pitäisihän sen nyt lastenhoitajien ja muiden äitienkin ymmärtää, mutta kun ei... koska oma ihana Emma kakkasi pottaan jo vuoden ikäisenä...

Vierailija
29/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö minun siis pistää huutava, rimpuileva ja vastaanpaneva lapsi itkevänä väkisin potalle tai pöntölle kakalle kun ei sinne halua mennä vaan pelkää? Johan se sitten innostuisikin ja menisi sinne mielellään seuraavan kerran. Ja se kakka olisi varmasti ihan muualla kuin potassa jos lasta pitäisi siellä väkisin pidellä. Voi jestas teidän kanssa. Neuvolassa ei ainakaan ihmetelty asiaa mitenkään. Kun ei enää pissaa vaippaan.

Vierailija
30/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy neuvolassa aika usein 3-vuotiaita jotka eivät ole vielä päiväkuivia, ja se katsotaan vielä normaaliksi. Kaikki lapset eivät kehity samaan tahtiin.

Vierailija
31/31 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttää itseään siitä, että 2,5 vuotias käyttää vaippoja. pph ei itse suostu pitämään pojalla pelkkiä kalsareita vaan laittaa aina vaipan=poika pissaa siihen vaippaan. kotona on ilman vaippaa, joskus tulee vahinkoja mutta pääsääntöisesti tekee pytylle tai pottaan.

eli siis kun lapsi kuitenkin on KOKO päivän pph:lla, on myös pph:n taidoissa vikaa, jos tapauksessa pitää aikuisista vikaa etsiä...toinen asia on se, että toiset lapset oppivat myöhemmin ja toiset aiemmin....minkä luulisi pph:nkin tajuavan. ihan oikea pointti on se, että pph EI saisi noin sanoa mutta kukas sitä oikeasti valvoo.