Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko asunnon Etelä-Ranskasta vai Pohjois-Espanjasta?

Vierailija
13.03.2022 |

Kumpi parempi?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin asunnon Etelä-Ranskasta, pidän Etelä-Ranskasta ja viihtyisin siellä, minulla on suunnitelmissa tehdä niin, kun lapseni kasvaa, minua ei pidättele Suomessa enää mikään. Lapseni voi sitten tulla minun luokseni lomailemaan. Olen lomaillut Etelä-Ranskassa usein ja se on mieleni koti ehdottomasti. Suomi ei ole. Minua kiinnostaa ihmisläheinen elämä, Suomessa elämä ei ole sellaista, vaan kilpailua siitä kenellä on eniten rahaa ja sitä ja tätä ja saako Rovio nyt 700 miljoonaa, ei kiinnosta tuollainen eikä tuollaiset uutiset. Ihailen Brittejä lähtevät vanhoilla päivilläänkin vielä tavoittelemaan unelmiaan, samaa ei voi sanoa suomalaisista.

Arjen ja loman ero on melkomoinen.

Ranskassa tehdään kovasti töitä ja kilpailu on huomattavasti kovempaa kuin Suomessa.

Vierailija
62/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja tosiaan on nopea oppia, mutta Ranskasta ei saa mitään intuitiivistakaan tolkkua.

Kun kommunikaatio pelaa, kaikki pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vive la concurrence kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin asunnon Etelä-Ranskasta, pidän Etelä-Ranskasta ja viihtyisin siellä, minulla on suunnitelmissa tehdä niin, kun lapseni kasvaa, minua ei pidättele Suomessa enää mikään. Lapseni voi sitten tulla minun luokseni lomailemaan. Olen lomaillut Etelä-Ranskassa usein ja se on mieleni koti ehdottomasti. Suomi ei ole. Minua kiinnostaa ihmisläheinen elämä, Suomessa elämä ei ole sellaista, vaan kilpailua siitä kenellä on eniten rahaa ja sitä ja tätä ja saako Rovio nyt 700 miljoonaa, ei kiinnosta tuollainen eikä tuollaiset uutiset. Ihailen Brittejä lähtevät vanhoilla päivilläänkin vielä tavoittelemaan unelmiaan, samaa ei voi sanoa suomalaisista.

Ranskassa tehdään kovasti töitä ja kilpailu on huomattavasti kovempaa kuin Suomessa.

Mikähän kumma siinä on että ne ei saa mitään aikaan jos ne kerran tekee kovasti töitä. Kolmessa firmassa olen ollut missä oli ranskiksia eikä sieltä päin koskaan tullut oikeastaan mitään myytävää ulos...

Vierailija
64/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista Espanja.

Oma talo sijaitsee pohjois-Italiassa.

Vierailija
65/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo perse kestää kirjoitti:

Pohjois-espanjasta. San Sebastianista rajan tuntumasta.

San Sebastian on todella ihana paikka. Olen viettänyt sielä lomaa. Ammuskeluun loppui. Mieskaveri huusi että mene puhelinkoppiin suojaan ja siellä sitten odotin että ammunta loppui. 

Vierailija
66/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahasta pulaa niin Ranskaan ehdottomasti. Köyhän on tyytyminen Espanjaan.

Vierailija
67/100 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassakin voi vallata talon ja sitä tapahtuu.

Vierailija
68/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vive la concurrence kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän kumma siinä on että ne ei saa mitään aikaan jos ne kerran tekee kovasti töitä. Kolmessa firmassa olen ollut missä oli ranskiksia eikä sieltä päin koskaan tullut oikeastaan mitään myytävää ulos...

Siellä on paljon byroktatiaa ja vanhakantaistakin ajattelua.

Kilpailu kuitenkin on kovaa, niin opiskelu- kuin työpaikoista ja bisnesmahdollisuuksista.

Vierailija
69/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valinta osui Pohjois-Italiaan?

T. Curiosa

Vierailija
70/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo perse kestää kirjoitti:

Pohjois-espanjasta. San Sebastianista rajan tuntumasta.

San Sebastian on todella ihana paikka. Olen viettänyt sielä lomaa. Ammuskeluun loppui. Mieskaveri huusi että mene puhelinkoppiin suojaan ja siellä sitten odotin että ammunta loppui. 

😞

Vierailija
71/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Curiosa

E ancora: onko siellä talon tai asunnon ostaminen kallista verrattuna esim. Ranskaan?

Vierailija
72/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kakkoskodiksi ostaisi kummastakaan. Niillä talo rahoilla matkustaa ties kuinka monessa maassa. Jos on muuttamassa niin ymmärrän hyvin tai paljon ylimääräistä rahaa.

Vierailija
73/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on yllättävän vasemmistolainen. Siksi oikeus asua on vahvempi kuin oikeus omistaa. Poliisi ei puutu, mutta on häätöfirmoja jotka hoitaa valtaajat pois.

Vierailija
74/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteilla asuminen osan vuotta Ranskassa lähivuosina.

Ja tämä vuokralla.

Nuo asunnonvaltausuutiset ovat kerrassaan inhottavia.

Vierailija
75/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Curiosa

Olemme lomailleet Italiassa yli 30v (Espanjan ja Ranskan lisäksi) ja aina kun tulimme tietylle alueelle se tuntui kodilta. Yritimme ajatella kotia läheltä merta, etelästä, idästä ja lännestä, saarilta, kävimme katsomassa kaikenlaisia paikkoja ja palasimme taas tälle samalle alueelle vaikka tästä on reilun tunnin matka merelle. Nämä viinirinteet, pikkukylät ja pohjoisessa siintävät Alpit on vain sydämen koti. 

Ihmiset on aika tutun oloisia, eivät tungettele mutta ovat avuliaita ja ystävällisiä. Kylissä on joka viikonloppu tapahtumia mihin voi mennä mukaan. 

Lisäksi tästä pääsee kätevästi reissaamaan Ranskaan ja keski-Eurooppaan jos siltä tuntuu eikä Kroatiakaan ole autolla kauempana kuin Kuopio tai Vaasa Helsingistä

Vierailija
76/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kakkoskodiksi ostaisi kummastakaan. Niillä talo rahoilla matkustaa ties kuinka monessa maassa. Jos on muuttamassa niin ymmärrän hyvin tai paljon ylimääräistä rahaa.

Tuo on totta mutta sitten ne rahat on käytetty. Oman talon voi myydä vaikka 10v kuluttua ja taas on rahaa.

Vierailija
77/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Curiosa

E ancora: onko siellä talon tai asunnon ostaminen kallista verrattuna esim. Ranskaan?

Riippuu ihan siitä mitä haluaa, mitä kuntoa etsii ja miten isoa taloa. 

Meidän iso täysin remontoitu yli 200m2 maalaistalo maksoi suunnilleen saman verran kuin tämä 

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-loma-asunnot/16848579 

Tosin tuo pitäisi vielä remontoida täysin!

Vierailija
78/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Curiosa

Olemme lomailleet Italiassa yli 30v (Espanjan ja Ranskan lisäksi) ja aina kun tulimme tietylle alueelle se tuntui kodilta. Yritimme ajatella kotia läheltä merta, etelästä, idästä ja lännestä, saarilta, kävimme katsomassa kaikenlaisia paikkoja ja palasimme taas tälle samalle alueelle vaikka tästä on reilun tunnin matka merelle. Nämä viinirinteet, pikkukylät ja pohjoisessa siintävät Alpit on vain sydämen koti. 

Ihmiset on aika tutun oloisia, eivät tungettele mutta ovat avuliaita ja ystävällisiä. Kylissä on joka viikonloppu tapahtumia mihin voi mennä mukaan. 

Lisäksi tästä pääsee kätevästi reissaamaan Ranskaan ja keski-Eurooppaan jos siltä tuntuu eikä Kroatiakaan ole autolla kauempana kuin Kuopio tai Vaasa Helsingistä

Kuulostaa miellyttävältä!

Oma sydämenkotini on Ranskassa, mutta pääsiäisenä käymme Garda-järvellä siellä teidän ympäristössänne.

Vierailija
79/100 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Curiosa

Riippuu ihan siitä mitä haluaa, mitä kuntoa etsii ja miten isoa taloa. 

Meidän iso täysin remontoitu yli 200m2 maalaistalo maksoi suunnilleen saman verran kuin tämä 

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-loma-asunnot/16848579 

Tosin tuo pitäisi vielä remontoida täysin!

Kiitos, grazie.

Vierailija
80/100 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joueux Noël.