Ovikello soi kuinka pitkään pitää olla hiljaa ja liikkumatta jos ei halua aukaista ovea
Harmi kun ei ole pihan puolelle ikkunoita että näkisi kun joku poistuu rapusta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikello on oikeastaan ihan turha muinaisjäänne. Jos pitää pimpottaa ovikelloa niin on jo lähtökohtaisesti asiaton häirikkö.
Jäisi moni paketti saamatta jos en avaisi ovea. Ruoan ym. verkkokaupat ilmoittaa yleensä aikaikkunan milloin lähetys saapuu. Mutta ei ihan minuutilleen, eikä ne soittele puhelimella, jos ei avata.
Oli myös kiva, että palokunta soitti ovikelloa yöllä, kun kerrostalossamme oli palonalku. Olisi ollut ikävä, jos olisivat vaan rikkoneet oven, kun talo evakuoitiin.
Tuskin joka päivää odottaa paketteja. Palokunnan liikkeistä tulee varmasti muutoinkin ääntä ja huutavat myös.
No, yleinen ohje on vähintään kolme minuuttia. Iltaisin ja viikonloppuisin väh. 7 minuuttia.
Toki eri paikkakunnilla voi olla eri suositukset, mutta kannattaa käydä tarkistamassa suositeltu aika kerrostalon ilmoitustaululta tai soittaa huoltoyhtiöön.
Outo kysymys. Jos ovikello soi etkä halua avata ovea, älä avaa ovea. Miksi pitäisi olla hiljaa ja liikkumatta???
Minulla on ovipuhelin, ja muutaman kerran se on räikännyt vaikka ketään kävijää en ole odottanut. Kauhea säikähdys, kun pelkäsin että tulee kutsumattomia vieraita korona-aikaan. Kun lopulta uskalsin hiipiä parvekkeelta kurkkaamaan, ei siellä ollut ketään. Jälkeenpäin kuulin naapurilta, että täällä on käynyt lapsia
huvikseen rimputtelemassa.
En ymmärrä ongelmaa. Miksi ei voi vaan olla avaamatta ovea, vaikka ei ole hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
3 päivää
Juuri tätähän varten se kolmen päivän hätävara tuleekin olla olemassa, käden ulottuvilla joka taloudessa.
Minä olen muutaman kerran sanonut, että olin suihkussa.
Ei mulla ole aikaa tohon. Kiire on kun pitää lähetellä oikeusavustajalle matskua.
Kaikki menee hänen kauttaan.
😄
Mika ihme teita pelottaa? Onko yleistakin etta suomalaisessa kerrostalossa rosvot soittelevat ovikelloa ennenkuin tulevat sisalle?
Luuslisi etta jos ovea ei avata niin kukaan ei ole kotona ja silloin juuri voi murtautua.
On muuten ihme miten paljon Suomessa on puolaisia opiskelijoita joiden lapset on sairaita. Joutavat vielä kiertelemään ovikelloja soittelemassa.
Sun koti sun säännöt. Ite en avaa ovea jos kukaan ei soita että tulee silloin ja silloin.,Ihan sama vaikka kuulisivatkin mun olevan kotona, en jaksa kauppiaita/uskovaisia tms, mulla ei oo velvoitetta avata kellekään ovea jos en halua.
Jos ovikello soi, etkä halua ottaa vastaan kutsumattomia vieraita, laita ulkotakki päälle ennen kuin avaat oven. Näin voit sanoa, ettei just nyt käy, kun "olin tästä kiireellä lähdössä asioille".
- Lähde: Internet (eli en muista, mistä mä tämän luin)
Vierailija kirjoitti:
3 päivää
Ja hengittämättä
Nyyhkytän hiljaa sohvatyynyistä tekemässäni linnakkeessa.
M35
Hiljaa hiivin ovelle ja kuuntelen korva ovessa milloin poistuu.
Laittakaa nyt se pieni kamera oven yläpuolelle. Ei maksa paljon mitään ja se rauha kun tietää aina kuka on oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikello on oikeastaan ihan turha muinaisjäänne. Jos pitää pimpottaa ovikelloa niin on jo lähtökohtaisesti asiaton häirikkö.
Jäisi moni paketti saamatta jos en avaisi ovea. Ruoan ym. verkkokaupat ilmoittaa yleensä aikaikkunan milloin lähetys saapuu. Mutta ei ihan minuutilleen, eikä ne soittele puhelimella, jos ei avata.
Oli myös kiva, että palokunta soitti ovikelloa yöllä, kun kerrostalossamme oli palonalku. Olisi ollut ikävä, jos olisivat vaan rikkoneet oven, kun talo evakuoitiin.
Tuskin joka päivää odottaa paketteja. Palokunnan liikkeistä tulee varmasti muutoinkin ääntä ja huutavat myös.
Ei meillä soi ovikello joka päivä, ei edes koko kerroksessa (5 asuntoa). Jos päivittäin käy turhia rimputtelijoita kyse on kiusanteosta, mutta aloituksessa ei puhuttu tästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo hiljaa, jatkan normaalisti avaamatta ovea. Miksi pitäisi olla hiljaa?
Mä olen jollekkin ovikellon rimpauttajalle huutanut oven läpi mee pois. En avaa ovea tuntemattomille. Kaverit ja sukulaiset osaa jo soittaa etukäteen. Joskus tuli puheluita oletko kotona? Oisko jotain tyyliin 15 vuotta kun lopetin oven avaamisen rimpauttelijoille. Viimeinen kerta oli mitä lie uskovaisia,
Vierailija kirjoitti:
Itse huudan että täällä ei ole ketään kotona. Jos soittavat vielä sen jälkeen uudestaan niin huudan että johan se nyt on perkele ja teen haulikon latausäänen. Yleensä tuon jälkeen saa olla rauhassa.
Kuulostaa hyvältä niksiltä uskonnontuputtajille. :)