Miksi suoraan sanominen on joillekin miehille niin vaikeaa?
Joillekin tuntuu olevan todella vaikeaa sanoa suoraan että kiitos, mutta ei kiitos. Jälleen eräs tapailemani mies totesi "oon kyllä kiinnostunut susta mutta en halua nyt mitään vakavaa tällä hetkellä", voinee lukea rivien välistä että SINÄ et kiinnosta mihinkään vakavaan :D
Eikä voi olla kyse sellaisestakaan, että pelkäisi romahduttavansa toisen, kun on vasta muutaman kerran käyty treffeillä eli mitään tunteiden paloakaan ei ole ehtinyt roihahtamaan täysillä :D
Onko muilla kokemuksia vastaavista kiertelyistä tai jopa suoranaisesta katoamisesta?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:15"]Mun mielestä tuo esimerkki on suoraan sanomista? Tai siis toi ilmi, että ei ole kiinnostunu tapailemaan. Syyt ovat samantekeviä.
[/quote]
Minusta tuo taas on nimenomaan kiertelyä, että kertoo olevansa kiinnostunut minusta mutta ei tahdo mitään vakavaa. Jos haluaisi sanoa suoraan, jättäisi ainakin pois tuon "olen kiinnostunut sinusta"-osion - sehän nimenomaan antaa sellaisen kuvan, että pidän sinusta ja olen kiinnostunut (tutustumaan lisää/viettämään aikaa/harrastamaan seksiä tmv). Näin siis itse sen tulkitsisin, jos en ottaisi suoraan sitä niin että ei halua minusta mitään mutta ei osaa/viitsi sanoa.
Ap
"oon kyllä kiinnostunut susta mutta en halua nyt mitään vakavaa tällä hetkellä", voinee lukea rivien välistä että SINÄ et kiinnosta mihinkään vakavaan.
Hirveän selkeä lause tässä lopussa, mutta eika tossa nyt tartte rivien välistä luke ettei kiinnosta mikään vakava.
Diggaa seurasta tms. ja ei kuitenkaan jaksa alkaa kattomaan omia tekemisiään sen mukaiseksi että niissä olisi huomioonotettu toinen. Eli elämänkäytännön opettamaa: jätkä tahtoo nauttia sillion seurastasi kun hälle sopii, mutta se, että sopisitte vaikka jonkun yhteisen tapaamisen sen mukaan miten sinulle käy, ei välttämättä ole mahdollsta eikä sekään, että hän elämästään jakaisi muuta kuin sen hetken kanssasi, joka hänelle sopii. Se voi olla vittumaista, tai olla olematta, että jässikkä lupaa tulla kylään tapaamaan sinua töitten jälkeen, mutta kello yhdeksän jälkeen illalla saattaa tulla puhelu etten mää nyt joutanutkaan. Eikä hän tahdo olla tilivelvollinen sinulle. Eli just niin että jos on valmis hetkissä tapaamaan niin ok, mutta jos suunnittelee tuommosen sanojan kanssa yhtään mitään muuta, ei kannata koska ei onnistu, senhän hän jo kertoi.
Ehkä noin, ehkä ei. Ihmiset ei monesti itsekään tiedä mitä tarkoittavat sillä kun puhuvat.
Suoraan sanominen on joskus vaikeata koska aina ei tiedä mitä nainen haluaa kuulla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:31"]
Diggaa seurasta tms. ja ei kuitenkaan jaksa alkaa kattomaan omia tekemisiään sen mukaiseksi että niissä olisi huomioonotettu toinen. Eli elämänkäytännön opettamaa: jätkä tahtoo nauttia sillion seurastasi kun hälle sopii, mutta se, että sopisitte vaikka jonkun yhteisen tapaamisen sen mukaan miten sinulle käy, ei välttämättä ole mahdollsta eikä sekään, että hän elämästään jakaisi muuta kuin sen hetken kanssasi, joka hänelle sopii. Se voi olla vittumaista, tai olla olematta, että jässikkä lupaa tulla kylään tapaamaan sinua töitten jälkeen, mutta kello yhdeksän jälkeen illalla saattaa tulla puhelu etten mää nyt joutanutkaan. Eikä hän tahdo olla tilivelvollinen sinulle. Eli just niin että jos on valmis hetkissä tapaamaan niin ok, mutta jos suunnittelee tuommosen sanojan kanssa yhtään mitään muuta, ei kannata koska ei onnistu, senhän hän jo kertoi.
Ehkä noin, ehkä ei. Ihmiset ei monesti itsekään tiedä mitä tarkoittavat sillä kun puhuvat.
[/quote]
..eikä siinä, menin itse naimisiin esimerkkitapauksen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:39"]
Joillekin tuntuu olevan todella vaikeaa sanoa suoraan että kiitos, mutta ei kiitos. Jälleen eräs tapailemani mies totesi "oon kyllä kiinnostunut susta mutta en halua nyt mitään vakavaa tällä hetkellä", voinee lukea rivien välistä että SINÄ et kiinnosta mihinkään vakavaan :D Eikä voi olla kyse sellaisestakaan, että pelkäisi romahduttavansa toisen, kun on vasta muutaman kerran käyty treffeillä eli mitään tunteiden paloakaan ei ole ehtinyt roihahtamaan täysillä :D Onko muilla kokemuksia vastaavista kiertelyistä tai jopa suoranaisesta katoamisesta?
[/quote]Munattomia miehiä on aina porukassa.
Luulen, että tämä on enemmän ihmiskysymys. Toisille vain on vaikeampaa puhua suoraan. Minä itse pyrin ihmissuhteissa olemaan rehellinen ja suora. Siitä huolimatta ihastuin mieheen, joka ei ollut kumpaakaan. :D En usko, että hän sitä välttämättä tahallaan teki, mutta jostain syystä hänelle totuuden sanominen oli vaikeaa, vaikka sitä useita kertoja kysyin. Luulen, että usein toinen osapuoli pelkää loukkaavansa toista, mutta totuus tulee kuitenkin lopulta esiin ja silloin pimittäminen satuttaa paljon enemmän. Hän oli minua kohtaan koko ajan välinpitämätön. Jos itse otin häneen etäisyyttä, hän tuli taas vastaan. Kysyin häneltä, mitä tämä tarkoittaa, mutta hän vastasi aina ohi kysymyksen. Se oli vaikeaa.
Miksi naisille on se suoraan sanominen niin vaikeeta? "oon kyllä kiinnostunut susta mutta en halua nyt mitään vakavaa tällä hetkellä"