Oletteko nähneet sotaunia, ja jos olette, niin millaisia?
Minä näin viime yönä unta, jossa olin kai jollakin koululla Suomessa siviilitöissä, ja sinne saapui venäläisiä sotilaita oleskelemaan. Sitten suomalaiset hyökkäsivät sinne ampuen, ja juoksin lumikasan kiertäen kulman taakse, mutta oikeaan sääreeni osui yksi tai kaksi luotia. Ilmeisesti suomalaiset ampuivat vahingossa tai tahallaan, luullen minua viholliseksi. Sitten ajattelin mennä pohkeeseeni haavoittuneena pimeän parkkipaikan yli metsään piiloon rähinän ajaksi, ja sitten heräsin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että minut pakotettiin katsomaan venäläisiä uutisia. Siellä puhuttiin rauhanturvaoperaatiosta. Olin kuolla vitutukseen, mutta en saanut liikkua ja pakko oli katsoa. Huone oli pimeä ja ankea. Sotilaat vahti, että katson telkkaria.
Mitä tykkäsit totuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Näin unta jossa Putin aloitti maailmansodan ja minun täytyi ryhtyä kiireellä pakkaamaan tavaroita samalla miettien sukulaisten tilanteita ja mihin suuntaan pakenisin ensin.
Unet on kyllä välillä täysin päättömiä.
Xi Jinping kirjoitti:
Näin unta et putiinin kans heitetiin tikkaa. Tauluna oli maapallo ja kisailtiin mikä maa valloitettais seuraavaksi. Putte pyöritti ja minä heitin, hups meni sivulta ohi suoraan otsaan...
Haistan lobbarin.
Näin pari viikkoa sitten unta että olin kaupungilla ihan normaalisti ostoksilla 5v tyttäreni kanssa kun yllättäen pommeja alkoi tippumaan ja isoja kerrostaloja sortumaan. Nostin tyttäreni olkapäilleni ja yritin juosta jonnekin suojaan. Lopulta pääsimme jonkun mukavan vanhan rouvan kotiin turvaan.
Ydinpommin räjähdyksen olen nähnyt ajoittain jo aiempinakin vuosina unissa, ne on aika lyhyitä unia, mutta miellyttäviä jostain syystä. Epätarkkoja ei mitenkää yksityiskohtaisia unia.
Olen vuosia nähnyt helikopteriunia. Olen sisätiloissa ja kuulen helikopterin lähestyvän. Kiireellä alan jokaisesta ikkunasta laittamaan sälekaihtimia kiinni, ettei kopteri löydä minua.
Olen nähnyt sotaunia viimeiset 40 vuotta, eivätkä ole olleet enteitä tähänkään asti.
Ne unet on kertoneet vain omasta sekavasta elämäntilanteesta, eivät mistään Putte-possun retkistä.
Ydinkatastrofiunia olen nähnyt lapsesta saakka. Viime vuosina olen nähnyt unta robottisotilaista, lennokeista ja ilma-aluksista.
Nämä unet ovat aina olleet epämiellyttäviä ja pelottavia ☹️
-sivusta-
Yhtenä yönä näin unta, että läheisen järven yli lensi lentokoneita. Kun ne tulivat lähemmäksi, huomattiin niiden olevan pommikoneita.
Toisen kerran näin unta, että meidän pihalle putosi helikopteri josta hyppäsi ulos sotilaita.
Näin vähä aika sitten unta että ukraina voitti sodan. Olin itse siellä. Paikka oli maantasalla mutta me voitettiin
Olen nähnyt tämän Ukrainan laajamittaisen sodan ajan levottomia unia, jotka eivät kylläkään ole liittyneet sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin vähä aika sitten unta että ukraina voitti sodan. Olin itse siellä. Paikka oli maantasalla mutta me voitettiin
Joskus unissa ei ole paljon järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa näin. (Erittäin harvinaista, että unissani olisi ihmisiä.)
Olin lentokoneessa, matkalla... Taiwaniin. Lentoreittiin oli tullut jokin muutos (en muista mikä, mutta laskeuduimme kai eri kohteeseen, kuin oli alun perin ollut tarkoitus). Kohteessa kaupungilla taivaalta putoili pienikokoisia, paikallisen näköisiä ihmisiä, joilla oli kaikilla turkoosinväriset paidat ja vähän jotain oranssia kuosissa. Heitä putoili kuin heinäsirkkaparvesta. Kaikki olivat melko saman näköisiä, ja tunnelma oli kuin jostain pelistä.
Seuraavaksi olin ruokajonossa. Tarjolla oli valtavasti keittolihaa, ja otin lautaselle (vadille) varmasti yli kilon lihaa, jotta saisin varmasti mureimman osuuden.
Tämä ei ole sotauni, mutta tuli mieleen lihan näkeminen unessa.
Viikko tai pari sitten näin unta, jossa asuin lapsuudenkodissani ja minulla oli hoidettavana pääministerimme poika (aivojeni keksimä). Poika oli samannäköinen kuin presidenttimme poika, josta näin kuvan vasta tällä viikolla; edellisen kuvan tästä pojasta näin kun hän oli vauva, ja heillä oli koira… (onko siitä jo 4 vuotta!?). Unessa poika vain oli hiuksiltaan vaaleampi. Hän nukkui päiväunia, eli oli ehkä vasta 3-vuotias. Minä keitin hänelle suurta lihapalaa ja ajattelin, että itse en syö enää naudanlihaa mutta lapsen on saatava hyvälaatuista lihaa. Tökin lihapalaa ja se oli erittäin murea. Siihen taisinkin herätä, liha kai oli unessa se olennainen juttu. En ole koskaan syönyt lihaa unessa, tai nähnyt kenenkään syövän sitä, vain huippulaatuisia isoja lihakimpaleita. Silti vähän epäilyttävää…
Vierailija kirjoitti:
Näin unta jossa Putin aloitti maailmansodan ja minun täytyi ryhtyä kiireellä pakkaamaan tavaroita samalla miettien sukulaisten tilanteita ja mihin suuntaan pakenisin ensin.
mikä houre, lol!
Olen nähnyt aina välillä unia taisteluista.
Lisäksi yhdessä unessa olen ollut keskitysleirivartija.
Kaikkiin on liittynyt hämmennys, toiminnan epäonnistuminen ja osaamattomuus, ihme kyllä en ole tuntenut pelkoa näissä unissa.
Olen nähnyt monesti. Yleensä hävittäjiä liitelee pommittaen ja minä yritän etsiä piilopaikkaa jonkun pieni lapsi mukanani.
Mutta sinä söit puuroa, minä lihaa ;D
Ehkä voisin järkätä sulle lihaa... ;D ;D