Juoko teidän alle 15-vuotiaat energiajuomia?
Oma 12-vuotias kärttää saunajuomaksi mutten ole vielä ostanut, limpparia saa. Pitäisikö antaa sen verran periksi että kerran viikkoon saisi saunajuomaksi?
Kommentit (21)
Eivät juo. En näe mitään tarvetta energiajuomille, varsinkaan saunajuomana.
Eipä juo .. Niin te vanhemmat kuvittelette. Nuoret jopa alakoululaiset ostaa ihan tolkuttomasti energiajuomia. Varsinkin pojat. Ostavat jopa 4 energiajuomaa per päivä. Terveisin Ruokakaupan täti
Taitaa juoda. Vaatekaappiinsa oli jemmannut kaksi tyhjää tölkkiä. 14v
Ei todellakaan juo. 14 v ei edes välitä. 13v haluais koska kaveritkin, mutta meidän perheessä ne ei ole lasten juomia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:43"]
Eipä juo .. Niin te vanhemmat kuvittelette. Nuoret jopa alakoululaiset ostaa ihan tolkuttomasti energiajuomia. Varsinkin pojat. Ostavat jopa 4 energiajuomaa per päivä. Terveisin Ruokakaupan täti
[/quote]Ja sinä myyt sitä heille hymyssä suin?
Asumme sen verran maaseudulla, että kauppoja ei ole lähelläkään koulumatkaa.
11-vuotiaani on kertonut että luokkakaverit juo näitä.
Mun 14v joi näitä juomia keväällä ja vielä alkukesästä, nyt on jättänyt onneksi väliin.
Ei juo, ei myöskään vanhemmat lapset kovin usein.
Ei sovi lapsille mun mielestä ollenkaan, varsinkaan iltaisin. Ei mitenkään erityisen terveellisiä aikuisillekaan.
No ei tod juo, miksi ihmeessä joisikaan?? eivät ole edes pyytäneet, tajuavat niiden haitat.
14v ja 12v murkut meillä.
Aattelitko itse vetäistä saunan jälkeen kaksi isoa kuppia kahvia? Jos et, niin ei ehkä kannata nuorisollekaan antaa. Hittoako se "energiaa" tarvitsee saunan jälkeen? Jos väsyttää, niin eiköhän se ilta ja nukkumaanmeno sieltä pian koita. Googletapas parin energiajuoman tuotesisältö.
Harvakseltaan, ehkä parin luukauden välein. Se muuten auttaa lapsen orastavasn migreeniin.
15v, tyttö, ei juo, eikä edes halua.
No minä antaisin. Myrkkyähän se on mutta vielä lievemmästä päästä. Limpparit on ihan yhtä pahoja, jos annat niitä juoda niin miksei. Onhan siinä kofeiinia ja tauriinia mitä limpparissa ei ole. Annatko kahvia juoda? Mieti jos olutta pyytäis? Itse juon batterya joskus, avopuoliso on koukussa kaikkiin, mut yrittää lopettaa. Jos terveellisyyttä mietitään, niin tarjoa vissyä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:35"]
No minä antaisin. Myrkkyähän se on mutta vielä lievemmästä päästä. Limpparit on ihan yhtä pahoja, jos annat niitä juoda niin miksei. Onhan siinä kofeiinia ja tauriinia mitä limpparissa ei ole. Annatko kahvia juoda? Mieti jos olutta pyytäis? Itse juon batterya joskus, avopuoliso on koukussa kaikkiin, mut yrittää lopettaa. Jos terveellisyyttä mietitään, niin tarjoa vissyä.
[/quote]
Tässähän ei ollut mitään tolkkua. :D "Ihan samaa ainetta kuin limsa, paitsi että on tauriinia ja kofeiinia ja epäterveellisempää. Niin ja itse oon koukussa ja koitan lopettaa, mutta kyllä antaisin kasvuikäiselle teinille saunajuomaksi. Mut oon kyllä tosi hyvä vanhempi, kun en sitä saunaolutta anna 12-vuotiaalle!" Täh? O_o
12 ja 14 vuotiaat eivät ole edes maistaneet sellaisia ja en ole kyllä minäkään. En keksi yhtään syytä miksi meille sellaisia ostettaisiin ja juotaisiin. Vanhemmat asettavat rajat tässäkin asiassa, ap on varmasti valmis miettimään saunakaljan antamistakin lapselleen jos tämä sellaista pyytää.
Ei juo, eikä ole osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa noita kohtaan. Ei juo limujakaan pahemmin, eikä kahviakaan vielä. (14-vee)
Toivottavasti ei juo, ainakaan paljoa. Poika 14v. kovasti kiinnostaa mutta tietää etten hyväksy ja olen selittänyt monet kerrat miksi ei. Siitä huolimatta kiinnostus on kova ja tietää kaupat ja tyyliin myyjät jotka ei kysy papereita.