Jos muuttaisit USAan, nin mihin osavaltioon muuttaisit?
Kommentit (82)
Kalifornia. Hyvä ilmasto ja "uhkea" ilmapiiri, mm. paljon uhkeita povipommeja ja rantaleijonia pitkillä hiekkarannoilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:12"]
Varmaan Oregon. Ei oo mitään erikoisempaa syytä, vaikuttaa vaan mukavalta paikalta ja siellä on ilmeisesti kaunis luonto.
Myös lähellä Kaliforniaa ja Washingtonia.
[/quote]
Mun valinta olisi myös Oregon, kivan luonnon lisäksi siellä on paljon tuttavia :)
Louisianaan. Minulla on siitä todennäköisesti vääriä mielikuvia; kuumankostea ilmasto, suoalueiden väkeä, sirittävät sirkat, voodoo ja hoodoo, venyvä aksentti, vampyyrit, katkarapuja ja hyvää ruokaa, ranskalaisia nimiä ja verta, sanoinko jo hyvää ruokaa?
Alaska voisi myös olla mielenkiintoinen ja tuttu näin suomalaiselle. Tai oikeastaan haluaisin eniten johonkin valtavaan suurkaupunkiin, jossa olisi aina mielenkiintoista katsottavaa ja tutkittavaa.
Ja tietysti musiikki, siellä Louisianassa.
Olen seikkaillut vain itärannikon osavaltioissa, joten en osaa sanoa vielä! Haaveilen, että voisin muuttaa joskus pysyvästi Yhdysvaltoihin ja tällä hetkellä Florida on eniten lähellä sydäntäni. Seuraavalla reissulla toivon pääseväni tutustumaan länsirannikkoon.
Colorado, laillisen kannabiksen takia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:26"]
Colorado, laillisen kannabiksen takia.
[/quote]
sama
Florida.
Lämpö, meri, nähtävyydet.
Louisianaan tai Missisippiin, jonnekkin etelään, missä kaskaat sirittää koko ajan. Luonnon takia. Ihmisetkin vaikuttaa ainakin telkkarin perusteella samanlaisilta punaniskajunteilta kuin suomalaiset. Niihin tottuis helposti.
Hawaii, ei tarttis miettiä sekuntiakaan. Ilmasto johon suomalainen mies saattaisi tottua hyvinkin.
m50
Kuka nyt oikeesti jenkkeihin haluaa? Ihmiset saaneet edes peruskoulua läpi, tiedä edes missä on Suomi tai Ruotsi. Terveydenhuolto ihan retuperällä.
Sveitsiin minä muuttaisin, koska koulutustaso korkea, terveydenhuolto kohillaan, ei EU-maa, ei ota pakolaisia ja eikä maalla taida olla velkaakaan pahemmin. Helppo lähteä ihan mihin suuntaan eurooppaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:32"]Louisianaan tai Missisippiin, jonnekkin etelään, missä kaskaat sirittää koko ajan. Luonnon takia. Ihmisetkin vaikuttaa ainakin telkkarin perusteella samanlaisilta punaniskajunteilta kuin suomalaiset. Niihin tottuis helposti.
[/quote]
Jos olet niitä suomalaisia, jotks eivät tervehdi edes naapureitaan, kaupassa nähdyistä puolitutuista puhumattakaan, niin kulttuurishokki voi olla edessä. Etelän käytöstavathan ovat käsite Yhdysvalloissa, ja kyllä oma käsitykseni on myös, että yhteisöllisyys ja käytöstavat ovat tuolla kunniassaan. Itse muuttaisin varmasti myös ehkä jonnekin Tennesseen tai Pohjois-Carolinaan, konservatiiviset arvot saattaisivat tökkiä, mutta toisaalta todellisuus saattaa tuollakin olla vähän erilaista kuin miltä se täällä näyttää.
Onko se nyt Washington nimeltään se osavaltio jossa Seattle sijaitsee? se on kaunista seutua, paljon metsää ja vuoria. Ilmasto merellinen ja ei kuitenkaan liian kylmä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:21"]
Louisianaan. Minulla on siitä todennäköisesti vääriä mielikuvia; kuumankostea ilmasto, suoalueiden väkeä, sirittävät sirkat, voodoo ja hoodoo, venyvä aksentti, vampyyrit, katkarapuja ja hyvää ruokaa, ranskalaisia nimiä ja verta, sanoinko jo hyvää ruokaa?
[/quote]
Eli nämä maisemat ja saundit? =)
Texas. Pidän aseista ja grilliruoasta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:35"]Louisianan New Orleansiin.
[/quote] Norliins.
Philadelphiaan maistamaan niitä pihvijuustoleipiä.
Mischigan vaikuttaa ihanalta. Ilmasto vaikuttaisi mulle sopivalta. Valtavan kokoisia, ihania taloja.