Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään sitä oikeasti kehtaa olla pois flunssan vuoksi?

Vierailija
14.09.2025 |

Olin poissa töistä koko viikon eli ma-pe. Viikonloppu vapaa. Olo on edelleen aika kamala. Väsyttää, kaulan imusolmukkeet ovat kipeät ja turvonneet, kurkku edelleen vähän kipeä. Kuumetta ei ole nyt, mutta eilen illalla oli lämpöä. Olo on tukkoinen ja tokkurainen. Kurkku on jotenkin hassun tuntuinen ja puhuessa tuntuu kuin mulla olisi kupla kurkussa. Mulla on astma joten hengitykseen toki tällainen sairastuminen vaikuttaa. Yskiminen alkoi vasta eilen, ei kuitenkaan vielä ainakaan ole ihan mahdotonta yskimistä.

Tein kotitestin ja sen mukaan ei ole koronaa, influessaa eikä rs-virusta. Lähivastaanotolle tai labrakokeisiin en ole päässyt vaan vain työterveyden digiklinikan kautta laitettu sairauslomaa ja käsketty levätä.

Mietin vain, että kehtaanko ilmoittaa töihin olevani vielä pois. Työ on fyysisesti raskasta työtä huonokuntoisten vanhusten parissa. Tuntuu vain siltä, että olen ollut jo liian pitkään sairauslomalla tämän taudin vuoksi. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on terve olo. Ihme kysymyksiä sinulta varsinkin jos vanhuksien seurassa työskentelet.

Vierailija
2/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on terve olo. Ihme kysymyksiä sinulta varsinkin jos vanhuksien seurassa työskentelet.

Mä arvasin, että pitää takertua tuohon. Niin lapsellista. Joo olen hoitoalalla töissä, mutta silti sitä liian tunnollisena miettii, että pitäisikö kuitenkin jo mennä töihin. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä työkuntoiselta kuulosta. Koita saada vastaanottoaika.

Vierailija
4/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
5/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään sinun esihenkilösi ole, mutta yksikön johtaja kuitenkin. Mieluummin niin että henkilökunta pysyy kotona kun on sairaana, eikä tule töihin tartuttamaan muita. Yhden henkilön sairaus poissaolon paikkaaminen maksaa huomattavasti vähemmän kuin esim viiden tai kymmenen.

Vierailija
6/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään sinun esihenkilösi ole, mutta yksikön johtaja kuitenkin. Mieluummin niin että henkilökunta pysyy kotona kun on sairaana, eikä tule töihin tartuttamaan muita. Yhden henkilön sairaus poissaolon paikkaaminen maksaa huomattavasti vähemmän kuin esim viiden tai kymmenen.

Puhumattakaan siitä mikä ruljanssi siitä seuraa kun asukkaat alkaa sairastua. 

Vierailija
7/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää takertua? Lapsellista? Sinähän tässä lapselliselta kuulostat, kun et älyä, että sinun ei ole syytä mennä sairaana töihin. Kaikkia pällejä sitä onkin. 

Vierailija
8/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ja kysyt palstalta? 

Mitä teidän ohjeistus sanoo? Useimmilla on ihan määrätty montako päivää saa olla pois omalla ilmoituksella.  Sen jälkeen työterveyteen yhteys. Tuossa vaiheessa on jo käytävä lääkärin pakeilla varmistamassa tarvitaanko jokin lääkitys parantumisen tueksi. 

Pikaista paranemista. 

Vierailija
9/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaassa fyysisessä työssä ei välttämättä yksi viikko sairaslomaa riitä. Älä ole noin nainen. Mitä mies tekisi: makaisi muna kädessä sohvalla ja vaatisi palvelua. Tee sinä samoin. Ehkä ilman sitä munaa?

Vierailija
10/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla ja kysyt palstalta? 

Mitä teidän ohjeistus sanoo? Useimmilla on ihan määrätty montako päivää saa olla pois omalla ilmoituksella.  Sen jälkeen työterveyteen yhteys. Tuossa vaiheessa on jo käytävä lääkärin pakeilla varmistamassa tarvitaanko jokin lääkitys parantumisen tueksi. 

Pikaista paranemista. 

En ole päivääkään ollut pois omalla ilmoituksella vaan digiklinikan kautta saanut lääkäriltä todistuksen. Työterveyteen olen ollut yhteydessä kahdesti enkä ole päässyt edes labraan. 

Mitä vatun väliä vaikka olenkin hoitoalalla? Olisi pitänyt jättää tuo asia pois kun siitä pitää alkaa vinkumaan. 

Ap

Vierailija
11/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaassa fyysisessä työssä ei välttämättä yksi viikko sairaslomaa riitä. Älä ole noin nainen. Mitä mies tekisi: makaisi muna kädessä sohvalla ja vaatisi palvelua. Tee sinä samoin. Ehkä ilman sitä munaa?

Keitetyn kananmunan voin ottaa käteen ja syödä sen. Kaiken tarvittavan joudun kuitenkin tekemään itse koska ei kissa mua hoida ja palvele. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi