Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli spontaani keskenmeno....

30.09.2006 |

Lääkäri sanoi kun ei ultrassa vuodon alettua löytänyt sydänääntä, että näistä 9/10 on tuulimuna.

Minulta kaikki paitsi pala istukkaa poistunut itse ja nyt sen mahdollista poistumista seurataan...jos ei poistu niin kaavitaan...

Jännittää tuo toimenpide...miten tapahtuu+ kevyt anestesia ? Milloin kotiin kauinka kauan joudun olemaan?

Onko kivut,vuodot ja tulehdukset yleisiä sen jälkeen?

Mulla kaksi aika pientä lasta kotona niin kaikki tämä jännittää?

Aloitetaanko aina antibiootti estolääkkeeksi automaattisesti...siis tulehdusriskin takia?

Vastatkaa vähän aikaa sitten asian kokeneet!

Menen jorviin jos ei poitu " jälkeiset" itse.

Mulla jo ke kontrolliaika niin VASTAUKSIA KAIPAAN!

Kiitos etukäteen ja parempaa onnea ensikertaan meille, tämän kokeneille!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin oli spontaani keskenmeno toukokuussa,rv 11+3..mulla alkoi yks ilta tosi niukalla vuodolla ja seuraavana pvänä kävin kysymässä ä- neuvolasta ohjeita(joudun käyttämään verenohennuslääkkeitä raskauden ajan) ja hän käski vain olla huoletta!!seuraavana aamuna en kyennyt töihin,hain saikkua..iltapvällä alkoi tosi runsaat vuodot,pyör ryin kotona.Päätin mennä sairaalaan,jossa todettiin että,istukka edelle en kohdussa.Vuoto oli tosi runsasta,pyörryin myös sairaalan vessaan.. Mulle tehtiin kaavinta,koska muuten vuoto ei olisi loppunut.Kotiin pääsin seuraavana pvänä,kaavinta tehtiin aamuyöllä.Nyt toivotaan uutta raskautta..Töissä välillä vaikeaa,2 työkaveria raskaana..toisella LA 26.11,omani olisi ollut 25.11..

Vierailija
2/5 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosin n.pari viikkoa ja tällä viikolla pitäisi käydä ultrassa vielä varmistamassa tilanne!

En kovin paljoa tähän mennessä ole vuotanut, mutta keskenmenossa voi myös vuotaa paljon.

minullahan jäi vielä vähän istukan " rippeitä" , mutta viime ultrassa oli vain muutama 4mm palanen jäljellä.

Kyllä minua jännittää uusi yrittäminen kunolen muutoinkin huolestuvaa sorttia...

Minulla 3.5v ja 1v lapset ja mies aamusta iltaan poissa. Eipä tässä kovin pystynyt asiaa pohdiskella...puolensa siinäkin...

Kuitenkin tiedän, että onneksi olen myös sitten osannut itkeäkkin kun lapset jo nukkuvat ja tietysti ekoina päivinä heidänkin nähden ja selittäen...

Onnea kaikille jotka uutta yrittävät ja voimia kaikille kokemuksen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuulimuna, joka kaavittiin viikko sitten rv8+0. Sain esilääkkeen ennen toimenpidettä, joka vähän rauhoitti. Toimenpide oli nopea ja tehtiin kevyessä nukutuksessa. Sain vain yhden annoksen kipulääkettä sairaalassa ja pääsin samana iltana kotiin. Mitään antibiootteja ei määrätty ja vuotokin kesti runsaampana vain muutaman päivän. Minulle kaavinta oli hyvä vaihtoehto. Kohtu puhdistettiin samantien, eikä tarvinnut jäädä odottelemaan spontaania keskenmenoa tai kärsiä kovista vuodoista. Lisäksi kaavinnan yhteydessä otettiin patologinen näyte, josta selvisi varmuus tuulimunasta.

Vierailija
4/5 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin 8/2006 tuulimunaraskaus, viikkoja 9+2. Sain valita 3 vaihtoehdosta minkä haluan, joko odotellaan jonkun aikaa että tulee spontaanisti pois, lääkkeelinen keskeytys tai kaavinta. Valitsin lääkkelisen kesketyksen ja sain ajan seuraavalle viikolle. Olin osastolla niin kauan ennen kuin vuoto alkoi runsaana. 2 tablettia jouduttiin laittamaan kun vuoto alkoi. Sen jälkeen pääsin kotiin. Iltaa kohti vuoto hiipui ja myös siitä eteenpäin ei tullut juuri mitään. Tiesin että kaikki ei kyllä tullut pois koska hyytymiä ei tullut ollenkaan. (Mulla oli 12/2005 kanssa tuulimunaraskaus ja tuli spontaanisti kaikki ulos, joten tiesin mitä oli odotettavissa). Soittelin sairaalaan ja kyselin onko tämä nyt ihan normaalia niin sanoivat odottele ja kuullostaa ihan normaalilta. Sitten meni tuosta lääkkelisestä keskytyksestä 2 viikkoa kun aloin pikku hiljaa vuotamaan taas enemmän ja sitten alkoi tulemaan yhtenä päivänä runsaasti vuotoa jak ipuja ja myös isoja hyytymiä. Soitin taas sairaalaan ja sanoivat jos pystyt olemaan kotona vuodon ja kipujen kanssa niin ei tarvitse välttämättä tulla. Tai jos olo heikkenee ja vuoto vielä lisääntyy niin sitten täytyy tulla ja jos myös pyörryttää.

Olin kotona vajaa 2 tuntia kun olo alkoi olla heikko ja meinasin pyörtyä. Verta tuli tosi paljon ihan lorisemalla ja hyytymiä myös. Loppujen lopuksi oli pakko lähteä sairaalaan ja siellä meinasin pyörtyä kanssa ja vuotoa jahyytymiä tuli edelleen. Sitten jouduin tiputukseen ja lääkäri

katsoi ja ultrasi tilenteen ja jouduin saman tien kaavintaan joka tehtiin spinaalipuudutuksessa. Kaavinnan jälkeen vuoto oli vähäistä ja kipuja ei ollut. Jouduin kuitenkin yön olemaan osastolla ja seuraavana aamuna pääsin pois. Jälkivuoto kesti noin 1,5 viikkoa. Olo on vieläkin vähän heikko ja voimaton kun menetin niin paljon verta. Henkinen puoli on myös ollut raskasta. Olen sairaslomalla vieläkin. Hemoglobiini on vielä alle 100 ja fyysinen kunto huono. Muuten kaikki meni kaavinnan osalta hyvin ja ei ollut mitään pelättävää. Mulla kanssa 2 pientä, mutta saatiin onneksi mummot apuun. Mieheni oli suurimman ajan mun tukena sairaalassa.

Epäilen että mulla saattaa olla jokin tulehdus kun kirvelee alapäähän ja valkovuotoa tulee runsaasti. Oviksen aika on ollut juuri limoista päätellen. Jälkitarkastukseen menen ens viikolla ja otan asian siellä puheeksi jos oireet vielä jatkuu.

Tulipas pitkä sepostus =) Toivottavasti sait jotain tolkkua.

Vierailija
5/5 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ainkaan annettu antibioottia esto lääkkeeksi tulehduksia vastaan.