Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin kaipuu. kuulodtaa nösdöltä valittamiselta varmasti

Vierailija
16.08.2015 |

monen mielestä mutta kirjoitan kuitenkin. Äitini kuoli jo useampi vuosi sitten ollessani melko nuori joten olen hänen kuolemastaan surutyöni tehnyt. Jäin yksin, isäni kuoli lapsuudessani ja sisaruksia ei ole. Minulla on oma perhe ja se on tosi tärkeä, mieheni on seissyt rinnallani vaikeina hetkinä. Mutta nyt se itsesääli osuus: sukujuhlat, mieheni puolen perhejuhlat, ystävien puheet vanhemmistaan ja sisaruksistaan aiheuttavat minussa surumielisyyttä ja kateuttakin, olen jotenkin juureton ja yksin, ihan kuin minulta puuttuisi jotain mitä muilla on. Sukulaiset asuvat kaukana ja ovat minulle tärkeitä, mutta en itse ole heille kovinkaan merkityksellinen, ystävälisiä toki ovat niin kuin normaalisti ollaan. Näen heitä lähinnä kesälomalla kun menen käymään, asumme satojen kilometrien päässä heistä.

Olen menestynyt töissä, ja viime aikoina varsinkin kovan työn seurauksena tullut paljon hyvää seurausta, ihan siis näkyvää. Iloitsen asiasta totta kai mutta tuntuu ettei kukaan jaa sitä kanssani aidosti. Esim. näin appivanhempiani tämän menestyksen jälkeen ja he eivät mitenkään edes noteeranneet asiaa, täysin ignoorasivat. Pärjään kyllä ilman heidän huomiotaan mutta nyt on jotenkin itsesäälinen olo, ihan kuin kukaan ei välittäisi ja ei voi jakaa menestystään niin kuin oman äidin kanssa aina aikaisemmin tein. Miehellä on hankaluuksia omassa työtilanteessaan ja tuntuu kuin olisi vähän kateellinen jopa.

Sekavaa selostusta, mutta pointti on se että kaipaan äitiäni, keskusteluja hänen kanssaan ja sitä äidinrakkautta ja kannustusta mitä häneltä sain. Ikävää, että yhteinen polkumme ei ollut kovin pitkä. Ystäviä minulla on ja heidän kanssaan minulla on hyvät välit mutta silti näin aikuisena kaipaan omaa äitiäni ja toivoisin että minulla olisi sisaruksia. Isää en osaa kaivata, hän kuoli ollessani hyvin nuori enkä muista häntä lainkaan.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kauhea otsikko:) Kirjoitan puhelimella:) ap

Vierailija
2/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejaotkin puuttuvat, en osaa tehdä niitä puhelimella kirjoittaessa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa kokemusta, mutta halusin kuitenkin sanoa, että tuo ei ole mitenkään mössöä. :)

Vierailija
4/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:48"]Ei ole omaa kokemusta, mutta halusin kuitenkin sanoa, että tuo ei ole mitenkään mössöä. :)
[/quote]

NÖSSÖÄ siis. Puhelin täälläkin. :D

Vierailija
5/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne...Suku asuu satojen kilometrien päässä ja moni sairastelee. Ei jaksa kuunnella kun tutut hehkuttaa läheisiä välejään omiin sukulaisiinsa ja jatkuvia sukujuhlia ja yhteisiä illanviettoja. Osa vielä kehtaa vittuilla yksinäisyydestäni, tyyliin ilkeällä äänensävyllä vihjaillaan että minussa on jotain vikaa. Ihan kuin iso lähellä asuva suku olisi jokin oma ansio.

Vierailija
6/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. <3 En muuta osaa sanoa. Ymmärrän kyllä ajatuksesi eikä mielestäni niissä ole mitään nössöä.

Vierailija
7/7 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. Vanhenpani ovat kuolleet ja minulla on vain oma ydinperhe, mies ja lapset. Olen aika sanaton töissä kun muut hehkuttaa lapsenlapsista ja sukusynttäreistä ja muusta. Kaikille en ole äitini kuolemasta kertonut koska en kaipaa sääliä. Ikävöin vanhempiani paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme