Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi väri kitarassa hienompi?

Vierailija
16.08.2015 |

Fenderin CD-60:stä ostamassa opettelukitaraksi ja tuntuu vaikeelta valita, että musta vai sunburst. Tavallaan tykkään mustasta enemmän ja siihen sopii paremmin toi helmiäiskoristelu aukon ympärillä. Simppeli ja hieno. Toisaalta sunburst on ehkä perinteisempi ja eri tavalla tosi makee. Kertokaas teiän mielipiteet!
Musta:
http://www.coda-music.com/images/FENDER-CD60-BLACK.png

Sunburst:
http://sazkala.com/wp-content/uploads/2015/04/B_FENDER_cd60sb.jpg

Ja joo, tiiän, että ittelle kitaraa ostaessa pitäs valita se itteä miellyttävä eikä muiden maun mukaan (ja niin aionkin), mut kiinnostaa nyt vaan saada vähän perspektiiviä ja tietää mistä "suurin osa" tykkää. Valitsinpa sit sen taikka en..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunburst. Musta näyttää halvalta.

Vierailija
2/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustan ottaisin, se on rokimpi noista.

Vierailija
4/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunvärinen. Eipä värillä ole väliä kun kyseessä on opettelukitara. Jos joskus opit niin hommaat kuitenkin paremman. Silti puunvärinen :)

Vierailija
5/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään akustisessa siitä että siinä näkyy se puinen väri, mutta kun noita kahta vertaan, niin en itsekään ihan suoralta kädeltä osaa sanoa kumpaan päätyisin. Se sunburst on tavallaan klassisempi, mutta mustakin on kyllä ihan siisti, tosin, ehkä minun makuuni kuitenkin hieman synkkä. Saattaisin ehkä päätyä siihen sunburstiin.

Vierailija
6/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:55"]Kuulemma Fenderin akustiset ei ole kovin hyviä kitaroita. No, itse uskon, että millä tahansa pääsee alkuun. Mustiin kitaroihin saatetaan muuten käyttää vähän huonompaa puuta, koska väri peittää virheet. [/quote] Oon kuullu, et se et noi akustiset ei ois niin hyviä, perusteeton väite ja lähteny vaan siitä, kun Fender on niistä sähkiksistään tunnettu. Noh, enpä tiedä itse sen paremmin kuitenkaan... Mutta ainakin kyseisestä mallista löytänyt lähinnä loistavaa palautetta, kun oon lueskellut ja kattonu videoita :) Ja jos mustan otan, niin täytyy sit vaan toivoa ettei oo kyseisen kappaleen kohalla puussa huijattu. Mut ainakin arvosteluvideoissa mustatkin soineet tosi nätisti :) (ja yks ei niin hyvä syy (eikä tietenkääb pääsyy) haluta Fender on se, että idolini pitävät merkistä kovasti. Käyttävät myös akustisia, jos joskus esittävät sellaisia biisejä :D) ap

[/quote]

No, omaa kokemusta ei noista ole. Ja edelleen olen sitä mieltä, että aloittelijalle tärkeintä on into soittaa.

Vierailija
7/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:01"]Mustan ottaisin, se on rokimpi noista.
[/quote]
Tää on mullakin yks mustan suuntaan kallistava peruste :)
ap

Vierailija
8/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:01"]Mustan ottaisin, se on rokimpi noista. [/quote] Tää on mullakin yks mustan suuntaan kallistava peruste :) ap

[/quote]

Minusta teräskielinen akustinen on rock jo itsessään, sen ei tarvitse todistella mitään. Se kuitenkin on puinen soitin ja se saa näkyä, se on sen soittimen juttu. Kumman sitten valitsetkin, hienoja ne on molemmat. Mieti kumpi sopii tyyliisi.

Tässä on Slash akustisen kanssa. ;)

http://noisecreep.com/slash-not-for-me-acoustic/

Vierailija
9/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis nro 16.

Vierailija
10/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:01"]Mustan ottaisin, se on rokimpi noista. [/quote] Tää on mullakin yks mustan suuntaan kallistava peruste :) ap

[/quote]

Minusta teräskielinen akustinen on rock jo itsessään, sen ei tarvitse todistella mitään. Se kuitenkin on puinen soitin ja se saa näkyä, se on sen soittimen juttu. Kumman sitten valitsetkin, hienoja ne on molemmat. Mieti kumpi sopii tyyliisi.

Tässä on Slash akustisen kanssa. ;)

http://noisecreep.com/slash-not-for-me-acoustic/
[/quote]
Joo, oon kyllä samaa mieltä :) en siis ajatellut todistella mitään, ja kitarat, joissa puu näkyy, on tosi kauniitakin. Ja varmuuden vuoks selvennän viel, etten siis oo sellanen "pukeudun vain mustaan, koska rock" -tyyppi, vaan rakastan värejä :) mutta onhan musta tosi makee väri myös! Ja taidan itseasiassa kallistua nyt ton mustan puoleen, ja ostaa sen. Mut veikkaisin, että seuraava kitara (jos harrastus jatkuu), tulee oleen sit sellanen, missä näkyy puu.
ap

Vierailija
11/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta

Vierailija
12/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta. Ei sunburst näytä hyvältä muussa kuin vanhassa kunnon Gibson Les Paulissa! :)

Vierailija
13/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Fenderin akustiset ei ole kovin hyviä kitaroita. No, itse uskon, että millä tahansa pääsee alkuun. Mustiin kitaroihin saatetaan muuten käyttää vähän huonompaa puuta, koska väri peittää virheet.

Vierailija
14/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:43"]Paskoja kumpikin. Kokeile jotain sun burstia hunajalla.

[/quote]
Muilla kriteereillä oon päätyny ostaan tän CD-60:n ja viimeseks valinnaks on jääny väri. Ja tästä ei nyt ihan mitä tahansa väriä voi valita, näiden kahen lisäks ois vielä natural (yök) ja täysmahonkinen joka on sen verran kalliimpi, etten sitä osta. Kun halvempi kelpaa tosi hyvin, niin en mä nyt väristä rupee maksaan lisähintaa, kun loppujen lopuks kitaran ulkonäöllä ei oo soittamiseen muuta merkitystä, kun se kehtaako ottaa esille ja soittaa :D ja onhan noi sellasii, et kehtaa :)
ap

Vierailija
15/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:55"]Kuulemma Fenderin akustiset ei ole kovin hyviä kitaroita. No, itse uskon, että millä tahansa pääsee alkuun. Mustiin kitaroihin saatetaan muuten käyttää vähän huonompaa puuta, koska väri peittää virheet.
[/quote]

Oon kuullu, et se et noi akustiset ei ois niin hyviä, perusteeton väite ja lähteny vaan siitä, kun Fender on niistä sähkiksistään tunnettu. Noh, enpä tiedä itse sen paremmin kuitenkaan... Mutta ainakin kyseisestä mallista löytänyt lähinnä loistavaa palautetta, kun oon lueskellut ja kattonu videoita :) Ja jos mustan otan, niin täytyy sit vaan toivoa ettei oo kyseisen kappaleen kohalla puussa huijattu. Mut ainakin arvosteluvideoissa mustatkin soineet tosi nätisti :)

(ja yks ei niin hyvä syy (eikä tietenkääb pääsyy) haluta Fender on se, että idolini pitävät merkistä kovasti. Käyttävät myös akustisia, jos joskus esittävät sellaisia biisejä :D)

ap

Vierailija
16/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä valitsisin jonkun aivan muun värin.

Vierailija
17/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:19"]No minä valitsisin jonkun aivan muun värin.
[/quote]
Jos saisit jommankumman noista ilmaseks ni kumman sillo ottasit?
ap

Vierailija
18/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mun mielestä hienompi.

Vierailija
19/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:19"]No minä valitsisin jonkun aivan muun värin. [/quote] Jos saisit jommankumman noista ilmaseks ni kumman sillo ottasit? ap

[/quote]

Sunburst

Vierailija
20/22 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta. Simppelimpi, siistimpi. Sunburst voi olla vaikeampi soluttaa sisustukseen, jos sitä miettii.