Te naiset, jotka sanotte että kuukautiskivut tuntuvat siltä
että joku puukottaa teitä selkään/vatsaan, minulla on teille kysymys! Onko teitä koskaan puukotettu selkään tai vatsaan? Tiedättekö miltä se oikeasti tuntuu? Jos ette, pitäkää turpanne kiinni!
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:56"]Minulla tuntuu pahimmillaan siltä kuin joku tuikkaisi saksilla alavatsaan. Onko tämä sallittua?
[/quote]
Ei, mikäli sinua ei ole koskaan tökätty saksilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:02"]
Voi ap:ta... Ihmisillä on tapana käyttää mitä erikoisempia ilmauksia kuvaamaan sitä, miltä jokin asia tuntuu/haisee/maistuu. Ei kukaan oleta, että ne asiat olisi oikeasti koettu. Oletko asperger?
[/quote]
Tämän palsta on kyllä idioottimaisuudessaan omaa luokkaansa. Minusta tuollaiset vertauskuvat ovat loukkaavia ja ihmetyttää, miten tuollainen otetaan täällä niin kevyesti. Mikä tässä mielipiteessä viittaa siihen, että olen asperger?
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:06"]Se on tietynlainen metafora.
[/quote]
Selitätkö vielä mitä metafora tarkoittaa? Luulen, että ap ei ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:06"]Se on tietynlainen metafora.
[/quote]
Selitätkö vielä mitä metafora tarkoittaa? Luulen, että ap ei ymmärrä.
[/quote]
Metafora (muinaiskreikaksi μεταφορά ’siirto’) on kielikuva eli trooppi, jossa kahta toisiinsa liittymätöntä sanaa samaistetaan ilman kuin-sanaa. Kopsasin pediasta kun ei jaksa ruveta selittelemään.
Jeo, metafora oli aika osuvasti sanottu.
Jos ap on saanut puukosta mutta ei ole koskaan tuntenut kuukautiskipuja niin millä oikeudella hän voi väittää tietävänsä millaiselta ne kuukautiskivut tuntuu? Jokainen kokee sen kivun yksilöllisesti eli vaikka ap:llä olisi kuukautiskipuja, ei hän silti voi tietää millaisena joku toinen tuntee ne. Ja sekin vaikuttaa tehdäänkö puukotus tylsällä ja ruosteisella moralla vai terävällä kirurginveitsellä miltä se puukotus tuntuu. Saivarrella ja jossitella voi vaikka maailman tuhoon asti mutta kukaan ei silti ole oikeassa kuin omalta kohdaltaan. Hyvä kipulääkäri voisi myös selittää pari tuntia siitä mitä kaikkea kehossa tapahtuu kivun tullessa ja kuinka paljon siinäkin on muuttuvia tekijöitä.
Ap:n kannattaisi mennä juttelemaan terapeutin kanssa miksi hänellä on niin voimakas tarve sanella mitä muut saavat kokea ja mitä ei ja lopun aikaa pitää se oma turpa kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:03"]
Ylipäätään kuukautiskivuista valittaminen on kiusallista kuultavaa. Mä en tee mitään sillä tiedolla että esim. työkaveria sattuu nyt vatsaan.
[/quote] Minun on ainakin töissä välillä pakko sanoa työkaverille, koska kipu alentaa kykyäni tehdä töitä. En halua, että työkaveri luulee minun laiskottelevan tai muuten vaan näyttävän siltä, että naama on norsunvitulla.