Te naiset, jotka sanotte että kuukautiskivut tuntuvat siltä
että joku puukottaa teitä selkään/vatsaan, minulla on teille kysymys! Onko teitä koskaan puukotettu selkään tai vatsaan? Tiedättekö miltä se oikeasti tuntuu? Jos ette, pitäkää turpanne kiinni!
Kommentit (47)
On jollaki taas ongelmat! Miten se sitten pitäisi kuvailla? "Voisin kuvitella että puukotus tuntuisi tältä, miltä kuukautiseni nyt tuntuvat...."
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:59"]Helvetin loukkaavaa niitä kohtaan joita on oikeasti puukotettu.
[/quote]
No voi voi. Tämän takia kannattaakin perisuomalaiseen tapaan mököttää seuraavat kaksi vuotta.
Oletko koskaan kuullut vertauskuvista? Taidat olla vähän yksinkertainen ja ymmärrät vain konkreettisia asioita.
Voi ap:ta... Ihmisillä on tapana käyttää mitä erikoisempia ilmauksia kuvaamaan sitä, miltä jokin asia tuntuu/haisee/maistuu. Ei kukaan oleta, että ne asiat olisi oikeasti koettu. Oletko asperger?
Ylipäätään kuukautiskivuista valittaminen on kiusallista kuultavaa. Mä en tee mitään sillä tiedolla että esim. työkaveria sattuu nyt vatsaan.
Uskon, että mun menkkakivut tuntuu suurin piirtein samalta kuin neitsyen anaaliraiskaus rautaputkella. Revi siitä ap!
Mun mielestä ne tuntuu tavallaan poltteluna ja jomotuksena. Minulla se ei ole pistävää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:12"]
Jos ap on saanut puukosta mutta ei ole koskaan tuntenut kuukautiskipuja niin millä oikeudella hän voi väittää tietävänsä millaiselta ne kuukautiskivut tuntuu? Jokainen kokee sen kivun yksilöllisesti eli vaikka ap:llä olisi kuukautiskipuja, ei hän silti voi tietää millaisena joku toinen tuntee ne. Ja sekin vaikuttaa tehdäänkö puukotus tylsällä ja ruosteisella moralla vai terävällä kirurginveitsellä miltä se puukotus tuntuu. Saivarrella ja jossitella voi vaikka maailman tuhoon asti mutta kukaan ei silti ole oikeassa kuin omalta kohdaltaan. Hyvä kipulääkäri voisi myös selittää pari tuntia siitä mitä kaikkea kehossa tapahtuu kivun tullessa ja kuinka paljon siinäkin on muuttuvia tekijöitä.
Ap:n kannattaisi mennä juttelemaan terapeutin kanssa miksi hänellä on niin voimakas tarve sanella mitä muut saavat kokea ja mitä ei ja lopun aikaa pitää se oma turpa kiinni.
[/quote]
Minä koen, että tuollainen vertauskuva on erittäin loukkaava. Miksi sinulla on niin voimakas tarve sanella mitä muut saavat kokea ja mitä ei? Vaikka siskoni ei olisi kuollut puukotuksessa, kokisin silti että vertauskuva on loukkaava. Harmi jos tämä on sinulle niin ylivoimainen asia.
Ap
Minä olen joskus kuvaillut kuukautiskipujani näin: "Tuntuu kuin kohtuni olisi taikinakulho joka on täynnä tahmaista taikinaa jota kaavitaan nuolijalla." Olen ilmeisesti ollut hirveän loukkaava maailman taikinakulhoja kohtaan nyt kyllä, voi voi. Mitä vertausta ap:n mielestä on luvallista käyttää?
Mistä kaikesta ihmiset voi keksiä mielensä pahoittaa?
No jos joku kysyy, miltä kuukautiskivut tuntuu niin mitä minä sanon? "Ne tuntuvat kuukautiskivuilta". Tosi informatiivista eikö. Metaforat ovat olemassa sitä varten että vastapuolella on edes jotain hajua asiasta. Ja puukotukseen viittaminen voi myös olla indikaation kivun voimakkuudesta eikä suinkaan että se tuntuisi samalta.
Kyllä minä mieleni niin pahoitin....
Kyllä minä mieleni niin pahoitin....
Kyllä minä niin mieleni pahoitin!
kyllä minä niin mieleni pahoitin !
Mut on viety sairaalaan kun pyörryin kivusta, menin kai jonkunlaiseen shokkiin tai jotain kun verenpaineet romahti ja valahdin ihan valkoiseksi ja taju lähti. En usko että puukotus välttämättä tuntuu edes niin hirveältä, suoraan sanoen. Ainakaan käsivarren auki leikkaantuminen ei sattunut niin paljoa ja pysyin tolkuissani.