Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset, jotka sanotte että kuukautiskivut tuntuvat siltä

Vierailija
16.08.2015 |

että joku puukottaa teitä selkään/vatsaan, minulla on teille kysymys! Onko teitä koskaan puukotettu selkään tai vatsaan? Tiedättekö miltä se oikeasti tuntuu? Jos ette, pitäkää turpanne kiinni!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:34"]

No jos joku kysyy, miltä kuukautiskivut tuntuu niin mitä minä sanon? "Ne tuntuvat kuukautiskivuilta". Tosi informatiivista eikö. Metaforat ovat olemassa sitä varten että vastapuolella on edes jotain hajua asiasta. Ja puukotukseen viittaminen voi myös olla indikaation kivun voimakkuudesta eikä suinkaan että se tuntuisi samalta.

[/quote]

No miten helvetissä vastapuolella voi olla jotain hajua asiasta, jos häntä ei ole puukotettu. Ei mutu-tuntumalla voi tietää miltä jokin tuntuu!

Vierailija
2/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:36"]

Haista paska! :D

[/quote]

Laadukasta argumentointia. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:57"]

No jos joku kysyy, miltä kuukautiskivut tuntuu niin mitä minä sanon? "Ne tuntuvat kuukautiskivuilta". Tosi informatiivista eikö. Metaforat ovat olemassa sitä varten että vastapuolella on edes jotain hajua asiasta. Ja puukotukseen viittaminen voi myös olla indikaation kivun voimakkuudesta eikä suinkaan että se tuntuisi samalta.

[/quote]

No miten helvetissä vastapuolella voi olla jotain hajua asiasta, jos häntä ei ole puukotettu. Ei mutu-tuntumalla voi tietää miltä jokin tuntuu!

[/quote]

Puukotus on kuitenkin sellainen asia joka herättää suurimmassa osassa ihmisiä samankaltaisia mielikuvia (terävää tai viiltävää kipua). Siksi sitä on hyvä käyttää metaforana. Jos joku kuvailee vaikkapa huumekokemustaan lentämisen kaltaiseksi, ei kukaan rupea siinäkään nillittämään että "ethän sinä voi tietää miltä lentäminen tuntuu, en mä tajua tosta mitään kun en oo koskaan lentänyt!!" Metaforan tarkoitus on luoda mielikuva joka auttaa käsittämään kuvailtava asia. Mielikuvilla pelaaminen on usein helpompaa sekä kertojalle että kuulijalle.

Vierailija
4/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:04"]

Uskon, että mun menkkakivut tuntuu suurin piirtein samalta kuin neitsyen anaaliraiskaus rautaputkella. Revi siitä ap!

[/quote]

Hah hah.. Tätä viestiä yläpeukutetaan ja toisaalla paheksutaan kovaan ääneen raiskausvitsejä. Kaksinaismoralismi kukoistaa AV-mammojen keskuudessa :D

Vierailija
5/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo 3krt menkat olleet yhtään kipiät ennen kauheat kivut vuhuu :)

Vierailija
6/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:02"]

Voi ap:ta... Ihmisillä on tapana käyttää mitä erikoisempia ilmauksia kuvaamaan sitä, miltä jokin asia tuntuu/haisee/maistuu. Ei kukaan oleta, että ne asiat olisi oikeasti koettu. Oletko asperger?

[/quote]

Tämän palsta on kyllä idioottimaisuudessaan omaa luokkaansa. Minusta tuollaiset vertauskuvat ovat loukkaavia ja ihmetyttää, miten tuollainen otetaan täällä niin kevyesti. Mikä tässä mielipiteessä viittaa siihen, että olen asperger?

Ap
[/quote]oot aika tyhmä ku tykkäilet omista kommenteista

Vierailija
7/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:51"]että joku puukottaa teitä selkään/vatsaan, minulla on teille kysymys! Onko teitä koskaan puukotettu selkään tai vatsaan? Tiedättekö miltä se oikeasti tuntuu? Jos ette, pitäkää turpanne kiinni!
[/quote]t. nainen

Vierailija
8/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

Ei sitä tarvitse tasan tarkkaan tietää, kun voi kuvitella.

Vierailija
9/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillainhan menkkakivut on yhtä tuskaiset kuin synnytyskivut ja voin kertoa, että huusin kuolevani ja välillä tuntui, että pyörryn kipuun. Jos joku kokee samaa menkkpjen aikaan, en ihmettele jos kuvaa sitä noin. Tosin, en edes muista miltä se tuntui, mutta jotain sinne päin, että sisuskalut murskaantuu. Onneksi sitä kestää aina vaan jonkun minuutin ja tauko. Saa sentään taukoa siitä kivusta. Mulla ei ole oikeestaan menkkakipuja.

Vierailija
10/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos, ap hyvä, keskittyisit tällaisen aloitukseen ja sen kommentointiin käyttämäsi vaivannäön sijaan vaikka kiitollisuuteen siitä, että siskosi (jota ymmärtääkseni on siis puukotettu?) on elossa ja et menettänyt häntä.
Ymmärrän että joskus voi olla huono päivä ja silloin saattaa vituttaa, mutta kai ymmärrät että jos alat saarnaamaan ihmisille heidän käyttämistään termeistä ja metaforista, saat viettää lopun elämääsi sammuttelemassa näitä tulipaloja? Tuollaiseen keskittymisen on vaikea kuvitella auttavan sinua toipumaan traumastasi, kun se vaan pitää sinut märehtimässä katkerana asiaa.
Sanoin tämän kaikella hyvällä. Mieti asiaa.

Vierailija
11/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Onneksi en ole noin herkkä loukkaantumaan. Aika usien joutuisi loukkaantumaan, jos loukkaantuisin joka kerta kun joku vertaa jotakin kokemaansa johonkin ikävään, mitä olen itse kokenut. 

Vierailija
12/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä lääkäritkin pyytävät kuvailemaan, onko kipu enemmän pistävää vai polttavaa vai tuleeko se ajoittaisina viiltoina vai mitä... eihän kellään meistä nyt ole kokemusta siitä että mahaa pistettäisiin tai poltettaisiin tai viilleltäisiin.

Jos meitä kaikkia kiellettäisiin käyttämästä mitään sellaisia vertauskuvia joista ei ole hyvin kirjaimellista kokemusta niin suuri osa kaikesta informaatiosta jäisi välittämättä.

Tietysti se on ärsyttävää jos joku kolhaisee polvensa pöytään ja vaikertaa kuinka se tuntuisi siltä kuin kidutettaisiin ruuvipenkissä, mutta jos nyt vaikka kuvailee kuukautiskipua sellaiseksi kuin mahassa olisi kytevä kekäle niin eiköhän siinä voisi vain ajatella että tälle ilmiölle ei ole tämän tarkempää määrittelyä, ja kyse on kielikuvasta?

Vierailija
13/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe hassu :D

Vierailija
14/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, en tiedä miksi tämä asia on sinulla mennyt noin tunteisiin.

Väittäisin että jokainen ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan, minusta se kuvaa oikein hyvin sitä kipua, vaikka puukotus tuntuukin itseasiassa erilaiselta. Minua on lyöty puukolla. Silti, kaikessa erilaisuudessaan, se on hyvä tapa kuvata sellaista kipua.

Vierailija
15/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntuu pahimmillaan siltä kuin joku tuikkaisi saksilla alavatsaan. Onko tämä sallittua?

Vierailija
16/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö, ap.... Sillä tarkoitetaan voimakasta, terävää kipua! Hyvä kuvaus. Menkkakipu kun voi olla niin monenlaista.

Vierailija
17/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se puukottaminen tuntuu? Alkoi kiinnostaa.

Vierailija
18/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:56"]

Minulla tuntuu pahimmillaan siltä kuin joku tuikkaisi saksilla alavatsaan. Onko tämä sallittua?

[/quote]

On ok, jos sinua on tuikattu saksilla alavatsaan eli tiedät miltä se tuntuu.

Ap

Vierailija
19/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui synnytyssupistukset voimakkaimmillaan siltä kuin olisi sahattu jalkoja nivusista. Ai , anteeksi kaikki, joille niin on oikeasti tehty. Enhän minä tiedä siitä mitään....

Vierailija
20/47 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin loukkaavaa niitä kohtaan joita on oikeasti puukotettu.