Paljonko olet rahaa lahjoittanut Ukrainalaisten hyväksi?
Kommentit (71)
En ole lahjoittanut euroakaan koska saavat paljon lahjoituksia muutoinkin. Omat lahjoitukset ohjaan mielummin paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle jolle jotain käytännön hyötyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Inflaation ja verojen kautta aika paljon.
Ja tätä aivopierua vielä yläpeukutetaan. Et nyt varmaan luule, että inflaation seurauksena ukrainalaiset saavat rahaa.
Miten itsekeskeinen voi olla? Toisilla on koko maa päreinä ja mikään sellainen määrä veroja, joita ukrainalaiset itse pystyvät muutaman vuoden sisään maksamaan, ei tule riittämään jälleenrakennukseen ja orpojen ja vammautuneiden elättämiseen. Täällä murehditaan, kun veroihin menee muutama satku enemmän ja ruuan hinta nousee jokusen prosentin, kun toisilla on pelissä koko elämä ja kotimaan tulevaisuus ja itsenäisyys. Buhuu sun veroillesi.
Suomen valtio lahjoittaa ja valtio kerää minulta rahaa niin en enää lisää lahjoita
En ole mitään erityisesti Ukrainalle korvamerkinnyt, mutta SPR:n katastrofirahastoon olen laittanut yhteensä 2000 euroa Ukrainan sodan alkamisen jälkeen.
22 000 euroa lahjoitin maaliskuussa.
Seuraavan kerran annan rahallisen lahjoituksen Pelastakaa lapset ry:lle joulun alla.
Yleensä annan näitä lahjoituksia 2-3 kertaa vuodessa. Kohteet vähän vaihtelee.
Veroja menee palkasta 700 joka kuukausi, niin eiköhän siitä mene ihan hyvä osa jo ilman, että alkaisin syytämään vapaaehtoisesti lisää.
N28
n 100€ tähän mennessä, laitan lisää menemään kunhan palkka tulee
t sairaanhoitaja
28 euroa (vain) ja lisäksi vein avaamattomia hygieniatuotteita eli pesuaineita ja shampoita pussillisen keräyspisteeseen.
En senttiäkään, koska olen itse asunnoton ja elän pitkälti köyhyysrajan alapuolella. Maksan työmarkkinatuestani 20 % veroja, joista valtio makselee sitten ukrainalaisille.
Kunhan sota on ohi, ukrainalaisille rakennetaan länsimaiden rahoilla ihka uudet kaupungit sairaaloineen, teineen, metroineen, urheiluhalleineen ja muine hyvineen. Zelenskyi kävi jo Suomessa kinuamassa lupausta siitä, että Suomi rakentaa Ukrainalle uuden koululaitoksen, kun kerran osaa. Ukrainasta tulee kertaheitolla Euroopan modernein maa - ja muiden rahoilla.
En mitään. Mulla ei ole varaa juuri nyt.
2400, ohjasin tietyn työn voitot suoraan Ukrainalle.
Yksinyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
En senttiäkään, koska olen itse asunnoton ja elän pitkälti köyhyysrajan alapuolella. Maksan työmarkkinatuestani 20 % veroja, joista valtio makselee sitten ukrainalaisille.
Kunhan sota on ohi, ukrainalaisille rakennetaan länsimaiden rahoilla ihka uudet kaupungit sairaaloineen, teineen, metroineen, urheiluhalleineen ja muine hyvineen. Zelenskyi kävi jo Suomessa kinuamassa lupausta siitä, että Suomi rakentaa Ukrainalle uuden koululaitoksen, kun kerran osaa. Ukrainasta tulee kertaheitolla Euroopan modernein maa - ja muiden rahoilla.
Zelenskyi ei ole poistunut Ukrainasta sodan syttymisen jälkeen. Muukin tekstisi samantasoista huttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zelenskyi ei ole poistunut Ukrainasta sodan syttymisen jälkeen. Muukin tekstisi samantasoista huttua.
Eduskunnassahan hän kävi esiintymässä. Television välityksellä tietenkin, mutta kävi silti.
Väitätkö, että Zelenskyi ei ole tehnyt ja esittänyt ostoslistaa muille valtioille siitä, mitä näiden on toimitettava Ukrainalle sodan päätyttyä?
Ymmärrän kyllä sen, että hyökkäyksen kohteeksi joutunutta maata ei haluta tarkastella realistisesti, mutta jonkinlainen raja pitäisi osata vetää siihen, mihin kaikkeen ollaan valmiita. Ei nimittäin ole mitään takeita siitä, etteivätkö ukrainalaisten päättäjät haluaisi rakentaa maastaan samanlaista kuin aiemminkin: Euroopan korruptoituneinta, rikollisten pyörittämää kehitysmaata. Moderneissa tiloissa tietenkin.
Loinen arvostelemassa muita. Hyvin sä vedät.
Vierailija kirjoitti:
En ole lahjoittanut euroakaan koska saavat paljon lahjoituksia muutoinkin. Omat lahjoitukset ohjaan mielummin paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle jolle jotain käytännön hyötyäkin.[/quote
Minä lahjoitin ukrainalaisille koirille ruokaa.
En niinkään suoraa rahaa vaan ostanut heidän tarvitsemia asioita (tänne sijoitetuille ukrainalaisille). Hammasharjoja, tahnaa, lääkkeitä, saippuaa, alusvaatteita, tiskiainetta ja kaikkea mitä milloinkin on toivottu. Rahaa on mennyt varmasti yli 100€.
200 suoraan sille ukrainalaiselle tilille johon oli kiirellisin tarve (ketkä tietää, niin myös ymmärtää mikä se oli), ekojen hyökkäyspäivien aikana, kun suuret valtiot / organisaatiot eivät olleet vielä ehtineet auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
200 suoraan sille ukrainalaiselle tilille johon oli kiirellisin tarve (ketkä tietää, niin myös ymmärtää mikä se oli), ekojen hyökkäyspäivien aikana, kun suuret valtiot / organisaatiot eivät olleet vielä ehtineet auttamaan.
Siihen samaan tarkoitukseen parin 'työkalun' verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassahan hän kävi esiintymässä. Television välityksellä tietenkin, mutta kävi silti.
Väitätkö, että Zelenskyi ei ole tehnyt ja esittänyt ostoslistaa muille valtioille siitä, mitä näiden on toimitettava Ukrainalle sodan päätyttyä?
Ymmärrän kyllä sen, että hyökkäyksen kohteeksi joutunutta maata ei haluta tarkastella realistisesti, mutta jonkinlainen raja pitäisi osata vetää siihen, mihin kaikkeen ollaan valmiita. Ei nimittäin ole mitään takeita siitä, etteivätkö ukrainalaisten päättäjät haluaisi rakentaa maastaan samanlaista kuin aiemminkin: Euroopan korruptoituneinta, rikollisten pyörittämää kehitysmaata. Moderneissa tiloissa tietenkin.
Loinen arvostelemassa muita. Hyvin sä vedät.
Jaha, kolmannen kerran jaksoit poistattaa kommenttini, jossa totesin, että nimittelemiseen turvutuminen kertoo joko älyn vähäisyydestä ja/tai siitä, että olet kanssani samaa mieltä, muttet halua myöntää sitä edes itsellesi.
Onko sinulla asian yhtään mitään sanottavaa? Miksi ei ole? Eivätkö tavalliset ukrainalaiset mielestäsi ansaitse sitä, että heidän tilanteestaan puhutaan rehellisesti sekä hyvässä että pahassa?
En usko, että muuta kommenttia tulee - vain nimittelyä ja poistatteluja.
Ei kehitysavusta mene varmaan killinkiäkään Ukrainaan. Ei se ole kehitysmaa.