Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ote yhden yksinäisen ihmisen viikosta. ov

Vierailija
15.08.2015 |

Mites teillä muilla yksinäisillä päivät kuluvat?

Mun viimeiset 6 päivää:

Ma:

Herätys klo 10.00 ja lokoilin koiran ja kissojen kanssa sängyssä lukien kirjoja.

12.00 koiran kanssa hetkeksi puistoon (lääkäri on kieltänyt pitkät lenkit loukkaantumisriskin takia. Odotan, että pääsen isompaan nilkkaleikkaukseen ja leikkaus pitäisi olla viimeistään ensi kuun lopulla). Sen jälkeen kolmikolle ruoka + toiselle kissalle insuliinit.

Syön jotain itsekkin. Ja sen jälkeen hengailen koneella (pelaan Face pelejä, tarkistan pari ryhmää, missä olen yp ja poistelen irtokuvia jne.) ja katson telkkaria.

Klo 18.00 puistoon. 

Hengaillaan tuolla kahdestaan tunnin verran ja sen jälkeen kolmikolle iltaruoka. Syön jotain.

Loppu illan hengailen koneella (pelaan taas pelejä ja tarkistan nuo ryhmät) ja kattelen telkkaa.

Klo 1.00 koiran kanssa vielä pikapissalle ja kissoille iltapala + toiselle inska.

Ti:

Sama ohjelma, kun edellisenäkin päivänä.

Ke: 

Muuten sama ohjelma, mutta kävin aamulenkin jälkeen pikaisesti kaupassa ja päivällä pikaisesti kirjastossa palauttamassa pari kirjaa ja hakemassa varaukset.

To:

Edelleenkin sama ohjelma, mutta käytiin koiran kanssa venerannassa kahlailemassa iltapuistoilun sijaan.

Pe:

Edelleenkin sama ohjelma. 

La:

Tänään sama juttu..

Olen puhunut pelkästään yhtenä päivänä toisen ihmisen kanssa (kirjastotätsälle + kaupan kassalle). Kaveria olen pyytänyt kerran puistoon meidän kanssa. Ei seura kiinnostanut (oli jo toinen kerta peräkkäin.. Edellisen kerran kysyin puistoseuraksi 3 viikkoa sitten.. Ei kelvannut silloinkaan).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( mites jokin koiriin liittyvä harrastus /ryhmä jossa tutustuisi ihmisiin?

Vierailija
2/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:21"]

:( mites jokin koiriin liittyvä harrastus /ryhmä jossa tutustuisi ihmisiin?

[/quote]

Hakua/jäljestystä mietin vakavasti. Mutta se sitten jäi. Ei ole omaa autoa ja lähimmät harkat on toisessa kaupungissa. Tietty olishan tuossa lähellä nuo rauniot, mutta ei sitä yksin voi harrastaa.. Entisen kaverin kanssa käytiin suht usein tuolla koirien kanssa, mutta kaveri on nykyisin entinen eli..

Ja agility olisi toinen mistä koira varmasti tykkäisi, mutta se ei taas sovi mulle itselle. En pysty juoksemaan (polvi on leikattu pari vuotta sitten ja juokseminen ei tule enää kyseeseen) ja nopeat äkkikäännökset ei sovi (nilkasta puuttuu tällä hetkellä ulkosivun nivelside kokonaan ja päällimäinen nivelside on revennyt pahasti), koska vaarana on esim. nilkan murtuminen tms.

Joskus puistossa on tuolle hurtalle joku kaveri, mutta harvemmin. Ja kun ei ole enää ketään, ketä pyytää puistoon, niin.. Yhden kaverin uros ei enää tykkää mun koirasta (rähisee ja pöhisee ja mun koira pelkää sitä. Ei uskalla liikkua ollenkaan, kun tuo on lähettyvillä) ja entinen kaveri puolestaan laittoi välit kokonaan poikki uuden naisen takia. Ja yhdellä kaverilla on sitten taapero, jonka kanssa on kädet täynnä töitä + uusi poikaystävä, joka vie kaiken ajan.

Ja mulla on paha sosiaalisten tilanteiden fobia eli en edes uskalla puhua vieraille.. Ainoastaan kahdelle puistotutulle uskallan jutella, mutta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli koiria, huomasin etten ehdi/jaksa/viitsi käydä enää harrastamassa mitään muuta, tai muuten hengailla ihmisten ilmoilla. Helsingissä sentään koirapuistoissa juteltiin ja tutustuin ihmisiin. Nykyisellä paikkakunnallani ei olekaan monta koirapuistoa ja ihmiset muutenkin hyvin varautuneita ottamaan kontaktia vieraaseen.

Tahtoo sanoa, että lemmikittömyys on antanut minulle mahdollisuus elää vapaammin, tulla ja mennä omilla ehdoillani, ei koirien. Enää en aio ottaa yhtään karvaturria, vaikka eläimistä kovasti pidänkin. Juuri siksi.

Vierailija
4/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen myös paljon ja teen käsitöitä ja 3D kortteja eli en aina vaan roiku koneella. Nyt kesällä olen ollut vielä yksinäisempi, kun en ole päässyt rakkaaseen harrastukseeni. Kimppakyydillä ei enää pääse ja koska pitkät lenkit on bannassa, niin en ole voinut lähteä kävellenkään (matkaa 9 kilsaa suunta) + bussiin ei ole varaa :( Ja sitten myös sekin, että tanssiminenkin on nyt bannassa. 

Nuo ovat olleet mun henkireikänä, mutta..

Kahden viikon päästä pitäisi alkaa omat harkat (nuo kesätanssit on toisen seuran järjestämät), mutta tiedä sitten.. Jos kimppakyyti ei onnistu edelleenkään, niin ei mulla ole mitään mahiksia päästä tuonne :( Olisi ihan kiva edes päästä istumaan paikalle ja juttelemaan kavereiden kanssa.. Vaikkei saakkaan tanssia.

Eilen olisi ollut yksi tapahtuma, olisin varmasti saanut äidin auton lainaksi. Mutta kun ei ollut rahaa ja toisekseen sitten, tuolla oli liikaa ihmisiä... 

Kuun alussa olisi ollut myöskin tapahtuma, mutta eipä ollut siihenkään varaa. Se olisi sentään ollut ulkona eli olisi ollut vähän helpompi lähteä, kun ulkona en saa niin pahaa ahdistuskohtausta/paniikkikohtausta, kun on liikaa ihmisiä ympärillä.

Vierailija
5/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa yksinäisyyteesi. Huomasin sen itse kun elämä oli suurinpiirtein samaa kuin sinulla, paitsi kävin töissä. Tein pari muutosta, aloin jutella ihmisten kanssa koirapuistossa ja olenkin saanut pari kivaa lenkkikaveria, ja toinen iso muutos oli se kun järjestin luonani illanvieton työkavereille. Siitä onkin nyt tullut jatkuva juttu 2-3vko välein jonkun luona.
Yksinäisyys ei katoa jos istuu kaiket päivät kotona ja odottaa että jotain tapahtuisi, sinun pitää itse tehdä asialle jotain, muuten saat tyytyä yksin olemiseen lopun ikääsi.

Vierailija
6/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:36"]

Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa yksinäisyyteesi. Huomasin sen itse kun elämä oli suurinpiirtein samaa kuin sinulla, paitsi kävin töissä. Tein pari muutosta, aloin jutella ihmisten kanssa koirapuistossa ja olenkin saanut pari kivaa lenkkikaveria, ja toinen iso muutos oli se kun järjestin luonani illanvieton työkavereille. Siitä onkin nyt tullut jatkuva juttu 2-3vko välein jonkun luona. Yksinäisyys ei katoa jos istuu kaiket päivät kotona ja odottaa että jotain tapahtuisi, sinun pitää itse tehdä asialle jotain, muuten saat tyytyä yksin olemiseen lopun ikääsi.

[/quote]

Ei ole töitä. Koirapuistossa on todella harvoin ketään (ja jos siellä on vieraita, niin en uskalla puhua.. Ellei multa kysytä jotain ja silloinkin saan änkytettyä/sammallettua jotain) + tuo sosiaalisten tilanteiden fobia vaikuttaa paljon. Ja kun ei ole ketään, ketä pyytäisi esim. leffaan tai kylään. Mä en ole niitä ihmisiä, jotka kutsuvat itse itsensä kylään.

Harrastus on ja se on mulle tärkeä. Että edes kerran viikossa pääsee ihmisten ilmoille tuulettumaan. Nyt kesällä en ole päässyt. Toinenkin tanssiharrastus oli, mutta se on ollut jo 3 vuotta jäissä jalan takia. Ja voi olla, että jää kokonaan pois. Kun polvi ei kestä hyppimistä ja juoksemista. Tiedä sitten miten tuon nilkan kanssa käy..

Vierailija
7/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet ajatellut tehdä asian eteen? Vai jatkatko samaan malliin?

Vierailija
8/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. Vietän paljon aikaa neljän seinän sisällä, kun olen aina ollut hiljaisempi luonne. Toivottavasti löydät haluamasi. Tsemppiä:)

Vierailija
9/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:44"]

Mitä olet ajatellut tehdä asian eteen? Vai jatkatko samaan malliin?

[/quote]

No... Kuten olen sanonut, niin ensi kuussa alkaa taas omat harkat. Vaikken saakkaan tanssia, niin yritän päästä paikalle.. 

Mutta ei tuolla puistossa viihdy tuntia kauempaa, jos siellä ei ole ketään. Ja missään baareissa ym. en viihdy. Liikaa ihmisiä, liikaa meteliä ja liian pieni suljettu tila.. 

Vierailija
10/10 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:07"]

Sama juttu mulla. Vietän paljon aikaa neljän seinän sisällä, kun olen aina ollut hiljaisempi luonne. Toivottavasti löydät haluamasi. Tsemppiä:)

[/quote]

Mä olen aina viihtynyt ulkona. Esim. metsälenkeillä tai pitkillä lenkeillä. Mutta kun nuo ovat nyt bannissa, niin.. Onneksi koira ei sentään hypi seinille, kun ei pääsekkään pitkille lenkeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi