Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: pariskunta ei päässyt K-18 festareille sylivauvan kanssa

Vierailija
15.08.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081520184291_uu.shtml

Mistä näitä ihmisiä tulee, jotka toitottaa typeryyttänsä itse soittamalla Iltalehteen? "He eivät uskoneet, että K-18 ikäraja olisi ollut este pienelle sylivauvalle"

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:42"]

Hehee, et siis tajunnut vielä. (En ole kyseisen jutun äiti, kun joku sitä epäili). Siis kyllähän minä ymmärrän, miksi ovella ei sanottu vauvasta mitään. Mutta kyseinen pariskunta ei tiennyt käytäntöä ja sen takia ne varmaan sinne iltalehteenkin soitti. En puolusta pariskunnan toimintaa, yritän tässä vain sanoa, miksi aiheesta on juttu tehty. Kun ne siis luuli, että Flow-festarin työntekijä mokasi, vaikkei siis oikeasti mokannutkaan, onhan se selitetty tuossa uutisessa. MUTTA KUN NE LUULI, ETTÄ OLI MOKATTU, JONKA TAKIA HE SIIS MENETTIVÄT RAHAA. SIKSI NE SOITTI SINNE LEHTEEN. OK?

Ei jeesus kristus, ei ole normaalia, että et vain tajua, mitä yritän sanoa. 

[/quote]

Minäkin ihmettelen, miksi tästä on pitänyt tehdä juttu. Pariskunta mokasi, koska ei kysynyt etukäteen onko mahdollista viedä vauva K18-alueelle. Vaikka pariskunta olisi luullut, että järkkärit mokasivat, heille on aivan varmasti selitetty asia siellä portilla. Normaali ihminen hyväksyisi että tilanne on mikä on, eikä itkisi Iltalehdelle kokemaansa "vääryyttä".

[/quote]

En ole missään sanonutkaan, että on normaalia soitella Iltalehteen. Mutta kiitos nyt tästäkin uudenlaisesta huomiosta. Tätähän ei kukaan muu ollutkaan vielä kirjoittanut ja huomannut ajatella. Huoh...

Vierailija
62/79 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kuule kun kommenttini oli osoitettu vain tuolle yhdelle jankkaajalle, joka tulkitsi minulle tätä tarinaa, vaikkei itse tajunnut mitä yritin ilmaista. Ei se ollut sulle eikä muille lukijoille osoitettu selvennys, hyvä ihminen. Ootteko te oikeasti noin yksinkertaista porukkaa?

[/quote]

Eiköhän se kuule ole niin, että Sinä olet saanut tämän ketjun virallinen jankkaajan arvonimen, onnittelut tästä. Voit tarkistaa asiat kommenttien peukutuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:08"]

[/quote]

Ei kuule kun kommenttini oli osoitettu vain tuolle yhdelle jankkaajalle, joka tulkitsi minulle tätä tarinaa, vaikkei itse tajunnut mitä yritin ilmaista. Ei se ollut sulle eikä muille lukijoille osoitettu selvennys, hyvä ihminen. Ootteko te oikeasti noin yksinkertaista porukkaa?

[/quote]

Eiköhän se kuule ole niin, että Sinä olet saanut tämän ketjun virallinen jankkaajan arvonimen, onnittelut tästä. Voit tarkistaa asiat kommenttien peukutuksista. 

[/quote]

^ XDDDDDDD

Vierailija
64/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ruisrockissa ikärajaa? Käsittääkseni ei. Weekendeillekin sais varmaan viedä vauvan, onhan siellä lapsiakin. Mutta jos tapahtuma on k18 ni sit se on k18...

Vierailija
65/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä ihminen voi olla että luulee et vauvoilla on joku etuoikeus päästä k18 festareille...olit sitten 0 vuotias tai 17 vuotias niin et pääse festareille. miks ei vanhemmat vieny vauvaa hoitoon ja mennyt sitte itse käymään sielä festareilla.

Vierailija
66/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:46"]

Olenko mä ainoa, joka voisi tehdä saman virheen mitä tuo pariskunta. En itsekään ihan heti osaisi ajatella, että K18 koskee myös sylivauvoja ja varsinkin kun useilla kaupunkifestareilla vauvoja näkee useinkin. 

[/quote]

Voi vittu mikä tollo... Jos se sun sylivauvas on jo täyttänyt 18 ja sillä on näyttää paperit, niin silloin toki pääsee. Luuletko, että sylivauvasi saa ostaa tupakkaa tai kaljaa kaupasta?

Vituttaa tällaset idiootit!

Vierailija
67/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:56"]

Ei tommonen pikkuvauva mistään mitään tajua. Jos vanhemmat haluaa festareille olkoonki k-18 niin kyllä sinne nyt pikkuvauvan voi viedä. Ei se lapsi siellä ala kaljaa hörppimään ja saamaan huonoja vaikutteita hipstereiltä yms. Tää on taas näitä rip maalaisjärki Sääntö-Suomessa -juttuja... kuulosuojaimetkin olis ollu. Mun mielestä ei mikään ongelma roudaa vauvaa mukaan niin kauan ku se viihtyy

[/quote] Tomppeli. Siellä festareilla on muutama muukin ihminen, ISO ihminen, joiden keskellä sylivauvalla ei ole kaikkein turvallisinta olla. Jos pelkästään aikuisellakin on keho täynnä mustelmia kun koko päivä on mennyt muiden tönittävänä jäätävän ihmisarmeijan ympäröimänä, niin mitä luulet lapselle käyvän tuollaisessa paikassa?

Vierailija
68/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:08"]

[/quote]

No ei kuulu tapoihini tarkistella asioita jostain peukutuksista, varsinkaan kun olet varmaan itse käynyt peukuttelemassa näitä viestejä :)

[/quote]

[/quote]

Vierailija
69/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin otettiin lentokentän turvatarkastuksessa hieno viinipullonavaaja pois vaikka olin matkalla Ranskaan maistelemaan viinejä! Tosi törkeetä!!! Keräys mulle henkisten kärsimysten hoitamiseksi?

Vierailija
70/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo, että lähtivät Turusta "varta vasten" Helsinkiin. Ihan kuin kaksi tuntia moottoritiellä olisi sama juttu kuin jostain Rovaniemeltä lähteminen. Täältähän käydään Helsingissä shoppailemassakin....

T. Turkulainen

Vierailija
71/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se k18 suojelee ensinnäkin sitä lasta.

Vierailija
72/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien olisi tietysti pitänyt varmistaa asia ennen lippujen ostamista. Mutta onhan tämä hyvä esimerkki myös huonosta asiakaspalvelusta.

Olisiko ollut rannekkeen kiinnittäjältä liikaa vaadittu kysyä ääneen, että olettehan vielä viemässä lapsen hoitoon, koska tämä on k18-tapahtuma? Ei vain olettaa asiaa.

Vierailija
73/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:30"]

Sääntö Suomi taas kukoistaa :-( Itse olen ollut Ruotsissa ja muualla Euroopassa bileissä tai festareilla lasten kanssa. Ei mitään ongelmaa vaikka naapuri joikin olutta/viiniä tms. Lapsilla on ollut hauskaa jopa puoleen yöhön asti. Me vanhemmat toki TÄYSIN selvinpäin molemmat. Miten on mahdollista että muualla lapset todellakin ovat tervetulleita vastaaviin tapahtumiin mutta EI Suomessa??????

[/quote]

Kyllä suomessakin pääsee useimmille festareille lasten kanssa. Nämä festarit olivat K-18 joten sinne ei lapsilla mitään asiaa.
[/quote]
Ei valitettavasti niihin mihin meillä olisi mielenkiintoa :-\ Noh, eipä Flowkaan onneksi kiinnosta.

Ja siis tämä k18 johtuu TÄYSIN alkoholilainsäädännöstä ja järjestäjän kyvyttömyydestä laittaa alkopuoli ihan erikseen. Koska festareilla kävijöiden täytyy päästä kulkemaan se muovituopillinen lämmintä olutta/viiniä pitkin aluetta niin sinne ei voi päästää alle 18v
[/quote]

Olen äiti. Ammatiltani lastenhoitaja. Ja KYLLÄ haluan joskus viettää aikaa ILMAN lapsia. Joten olen kyllä iloinen että on olemassa "SÄÄNTÖ-SUOMI" joka takaa tietyt tapahtumat k18.
[/quote]
Eli koska hoidat omia ja toisten lapsia päivät pitkät niin sen kerran kun pääset ulos niin et sitten enää siedäkkään lapsia. Good for you:-\

Kyllä minäkin käyn ILMAN lapsia bilettämässä, silti ei ole minulta pois jos jollain on lapset mukana vaikkapa samassa tapahtumassa.. He EI ole minun vastuulla eikä valvonnassa joten voi hyvinkin ottaa rennosti.
[/quote]

No minäkin olen lastenhoitaja ja tapaan hoitolapsiani usein kaupungilla/kaupassa/harrastuksissa. Ja tietysti minun oletetaan käyttäytyvän tietyllä tapaa ja olevan tietynlainen. Vaikka minäkin, 25-vuotias ihminen, tykkään käydä kavereitten kanssa viihteellä. Ei olis kiva tavata silloin hoitolapsia vaikka lapsista pidänkin.
[/quote]

Aika kaukaa haettu. Me muutkin työelämässä saamme tottua siihen, että vapaa-ajalla on mahdollisuus törmätä työkavereihin, kollegoihin ja asiakkaisiin.

Vierailija
74/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla festivaalilla järjestäjä on halunnut tapahtumalle K18 ikärajan. Eli haluavat järjestää tapahtuman aikuisille ilman lapsia. Alueelle olisi ollut helppo rakentaa anniskelualueet erikseen, jos järjestäjä olisi halunnut festareista perhetapahtuman.

Vierailija
75/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flowssa on poikkeuksellista nykyfestareissa, että koko alue on anniskelualuetta, siksi ikäraja. Festarimielessä Flow on tosi siisti, ei siellä juuri örvaajia ole, johtuu hinnoista. Sehän on myös kallis. Ruisrockissahan oli ennen perheitä paljonkin, nykyään vähemmän. Mutta siellä on erikseen rajatut anniskelualueet, siksi siellä voi olla lasten kaa.

Vierailija
76/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:06"]Ne yritti että lukijat keräisi niille rahat kokoon menetetyistä lipuista. Ainoastaan turkulaiset voi olla noin mänttejä. Tiedettiin että festari on k-18 mutta ei se meitä koske.
[/quote]
Ruisrokkiin onnistui eräs nainen salakuljettamaan omat viinat oli juuri tuollainen kantoreppu ja siellä vauvanukke joka oli pakattu täyteen viinaa ja osa taisi olla tuttipullossakin. Eli oli kai turkulainen myös.

Vierailija
77/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisia??nO nyt hävettää..RuisRockiin nyt on turha vedota, koska se on eri festari-eri säännöt. RR sivuilla lukee ikärajaton, Flown sivuilla(jos kiinnostaa tarkistaa) ikärajaton. Toivottavasti noi ei ole tuttuja..

Vierailija
78/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:25"]

Voi kääk, pikkuista viedään sinne meteliin? Lasun paikka.

[/quote]

Ei kai nyt kuitenkaan tämäkään ole "lasun paikka" (mikä hiton paikka se aina on, onpa ärsyttävä sanonta). Olihan heillä vauvalle kuulosuojaimet mukana. En itse lähtisi vauvan kanssa festareille, mutta tavallaan kyllä ymmärrän, että joku jaksaa lähteä. Onhan noita pieniä lapsia nähty kantorepuissa kuulosuojaimet päässä ulkoilmakonserteissa. Ehkä olennaista tässä jutussa oli se, että vanhempia otti aivoon, kun eivät päässeetkään alueelle vaikka rannekkeet kiinnittänyt henkilö antoi ymmärtää että vauva on ok, eli kalliita lippuja ei saatu myytyä eteenpäin, koska ne oli ehditty jo kiinnittää.

Luetteko te oikeasti kokonaan näitä juttuja, vai otsikon ja parin ekan lauseen jälkeen alatte kommentoida?

[/quote]

Luitko itse IL:n jutun vai etkö ymmärrä lukemaasi? Ei siellä sanottu missään, että rannekkeet antanut henkilö olisi sanonut että "juu saa tulla festareille vauvan kanssa". Päinvastoin sanottiin, että se rannekkeenvaihtoalue on sellaista, jonne monet tulee etukäteen hakemaan rannekkeita lippuja vastaan. Ts. rannekkeita saa hakea lasten kanssa ja siitä jatkaa viemällä lapset hoitoon mutta edelleen festarit k18. Luulisin, että rannekkeet antanut tyyppi on ajatellut että pariskunta jatkaa matkaa esim. mummolaan viemään lapsen ja palaavat sitten. 
[/quote]
Rannekkeen vaihdosta on kaksi metriä sisäänkäyntiin, jossa tehdään turvatarkastus.
Kahdessa kohdassa toimittiin väärin. Vauvalla ei varmaan ollut omaa lippua. Festivaalialueelle ei pääse ilman lippua, joka vaihdetaan rannekkeeseen.
Flow eikä mikään muukaan festari ole lasten eikä vauvojen paikka, siksi siellä on ikäraja

Vierailija
79/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 08:42"]

Turkulaisia??nO nyt hävettää..RuisRockiin nyt on turha vedota, koska se on eri festari-eri säännöt. RR sivuilla lukee ikärajaton, Flown sivuilla(jos kiinnostaa tarkistaa) ikärajaton. Toivottavasti noi ei ole tuttuja..

[/quote]

Flow:n sivuilta:

Flow Festivalin ikäraja on 18 vuotta.

FAQ:ssa:

IKÄRAJA / LAPSET

Flow Festivalin ikäraja on 18v. Alaikäinen ei voi osallistua festivaalille edes aikuisen seurassa.

Flow’ssa on sunnuntaina 16.8. klo 14-17 0-10-vuotiaille lapsille suunnattu ohjelmakokonaisuus Takapihalla. Lasten sunnuntaissa on musiikkia, sirkusta ja työpajoja. Sunnuntaina aikuinen, jolla on itsellään festivaalilippu voi tuoda pikkulapsen mukanaan festivaalialueelle klo 14-17 välisenä aikana. Lasten turvallisuuden takaamiseksi pikku-vieraat on vietävä pois festivaalialueelta klo 18 mennessä.

Huomioithan, että yhden päivän lipun omistaja ei voi poistua alueelta ja palata takaisin. Yhden päivän lipun tapauksissa suosittelemme sopimaan tapaamisen lapsen mahdollisen toisen huoltajan tai muun vastuuhenkilön kanssa festivaalialueen porteille, Parrukadulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi