Miksi rinnoista tulee virläkin maitoa?
Lopetin imetyksen 3 kk sitten. Joo, ei ole kovinkaan pitkä aika, mutta ihmettelen silti kun rinnoista tulee lypsämällä maitoa vähän. Rinnat ei kuitenkaan tunnu siltä että niissä olisi jotain vielä, mutta pelkään jotenkin että rinnat tulee tästä vieläkin tyhjemmiksi, vaikka ovat olleet tällaiset jo sen kolme kuukautta. Lopetin imetyksen pikkuhiljaa, eikä maitoa ole herunut kunnolla yli puoleen vuoteen. Miten muilla, kuinka kauan maitoa tuli imetyksen jälkeen ja muuttiko rinnat muotoa vielä?
Kommentit (13)
Mulla tuli lypsämällä maitoa jo ennen raskautta. Lääkäri sanoi valeraskaudeksi, oli vissiin koiraihmisiä, kun lääketiede ei sellaista tunne.
Mulla tuli vielä puolentoista vuoden jälkeen imetyksen lopettamisesta, jos rintaa puristi. Kysyin lääkäriltä asiasta ja hän vaan totesi, että älä puristele niin ei tule.
Voisinko tulla imaisemaan tilkan? Onhan maitosi laktoositonta?
Ostat rintapumpun ja eikun oma kotimeijeri pystyyn. Maksavat maltaita aidosta äidinmaidosta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:28"]Voisinko tulla imaisemaan tilkan? Onhan maitosi laktoositonta?
[/quote]
Tietenkin on, muuten mies kärsisi koko ajan vatsanväänteistä! Mutta ei tästä kyllä riitä kuin yksi shotti miehelle, sori.
Eivät maksa jos lapsi jo liian iso, raja alle 1v tai vähemmän, riippuen äidinmaidon laadusta :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:33"]Eivät maksa jos lapsi jo liian iso, raja alle 1v tai vähemmän, riippuen äidinmaidon laadusta :)
[/quote]
Tämä vastauksena viestiin 6
Sitä tulee sen vuoksi, että voit silloin tällöin lorauttaa niistä miehesi kahviin tilkan.
Terveisin: Arttu Wiskari
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:26"]
No sitähän saattaa tulla koko loppuelämän. Mulla on kolme vuotta aikaa imettämisestä ja tulee jos puristaa/imee.
[/quote]
Mulla meni myös kolme vuotta. Kun maidontulo lakkasi, alkoi vauvakuume, vaikka en toista lasta ole tekemässä.
Jos rinnat kasvaa raskaana onko varmaa että niistä tulee maitoa? Jos rinnat taas ei kasva raskaana voiko olla että ei tule maitoa ollenkaan ? Vai miksi joillain kasvaa rinnat ja toisilla ei? :o
No jos lypsät niitä, niin se maidon tulo saattaa jatkua. Anna niiden olla rauhassa. Ja ne saattaa alkuun tuntua todella tyhjiltä, mutta joillain palautua aikanaan. Ei tietty kaikilla.
Viel yksi pyyntö ois, saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa...
No sitähän saattaa tulla koko loppuelämän. Mulla on kolme vuotta aikaa imettämisestä ja tulee jos puristaa/imee.