Onko joku saanut koiran haukunnan takia varoituksen?
Satuin törmäämään aamulenkillä kaveriin ja kaveri on nyt ihan paniikissa. Hänen koiransa oli ulvonut 3 tuntia putkeen ja naapuri (jolla on myöskin koiria) oli käynyt illalla pimputtamassa ovikelloa, että älä sitten ihmettele, jos/kun isännöitsijä soittaa sulle. Sun koiras ulvoi päivällä 3 tuntia putkeen.
Ja joku huoltomies tms. oli sitten kuulemma käynyt pimputtamassa ovikelloa jonkun toisen ukon kanssa, kun kaveri oli ollut saunassa (=naapuri osasi senkin kertoa).
Voiko tuosta saada varoituksen? Itse en osannut sanoa kaverille juuta enkä jaata. Koska se vissiin vähän riippuu taloyhtiöstäkin :/ Meidän entinen koira oli aikuinen kodinvaihtaja ja ulvoi yksin ollessaan ekat n. 2 kuukautta (ei ollut joka päivä yksin vaan pari kertaa viikossa n. 1,5 tuntia). Myös entisen naapurin koira ulvoi yksin (naapuri tiesi asiasta ja oli kokeillut kaikki keinot. Ei auttanut pannat ym. ym.), mutta ei tuokaan koira ulovnnut/haukkunut, kun max tunnin putkeen ja sitten hiljeni ja iltapäivällä aloitti uudestaan. Ja nyt meidän rapussa on taas yksi räksyttäjä. Tuo yorkki haukkuu joka ikisen rapussa kulkijan ja meidän perään tuo jää ihan kunnolla rähisemään (ei vissiin tykkää toisista uroksista, varsinkaan leikkaamattomista?).
Ei kukaan ilmoittanut isännöitsijälle (eikä tuosta räksystä ole kukaan myöskään nyt ilmoittanut).
Kommentit (13)
No kyllähän se ärsyttää, varsinkin jos itsellä ei ole eläimiä, eikä ole tottunut niiden ääniin. Ei mua päivällä äänet haittaa, mut yöllä jos koira ulvoisi, huomauttaisin ja jos ei loppuisi, tekisin valituksen isännöitsijälle tai minne nyt se tehdäänkään
Niin lapset kuin eläimetkin tulee kouluttaa tai muuten hoitaa niin, että hiljaisuuden aikaan ei toisten tarvitse sietää melua. Päivällä asia eri, mutta kärsiihän se koirakin jos on niin ahdistunut
Meille tuli kerran sellainen epävirallinen varoitus, kun koira yksinollessaan oli haukkunut. Myöhemmin tosin selvisi että oveamme oli mm. potkittu samaan aikaan...
Voi saada. Meillä naapuri sai, me emme tosin olleet valittaneet. Joku tai jotkut olivat
Meidän entiset naapurit olivat jossakin baarissa töissä ja koirat räksyttivät yöllä. Saivat varoituksen. En tiedä saivatko häädön mutta aika pian muuttivat pois,
Joillain koirilla auttaa että jättää vaikka radion soimaan (mutta ei tietenkään liian kovalleen) koira ei ole haukkunut/ulvonut silloin.. kannattaa ainakin kokeilla
Kaveri on siis työkkärin kurssilla (ollut nyt n. 4 viikkoa) ja koira oli ulvonut klo 12.-15.00. Eli kyseessä ei ole hiljaisuusaika.
Aikaisemmin ei ole ulvonut tai haukkunut tms.
Ei mielestäni ole kohtuullista saada varoitusta, jos nyt yhden kerran koira on haukkunut, vaikka kolmekin tuntia, kun tuo on tapahtunut keskellä päivää.
Mutta itse en jäisi odottelemaan isännöitsijän yhteydenottoa, olisin itse ensin häneen yhteydessä. Kannatta olla kohtelias ja asiallinen, ja etenkin luvata hoitaa asia kuntoon. Voi jäädä varoitus tulematta.
Tuosta vinkkasinkin, että kannattaa maanantaina soittaa (tai vaikka jo heti lähettää meili) ja kertoa, että hän on tietoinen asiasta. Mutta siitä huolimatta kaveri on täysin paniikissa.
Totta kai koiran haukunnan takia tulee varoitus. Vaikka ei ole hiljaisuus ei se tarkoita että mitä tahansa meteliä voi pitää, äänekäs haukunta ja ulvonta on todella häiritsevää. Vastuulliset koiranomistajat kouluttavat koiransa.
Jos joka päivä ulvoo sen kolme tuntia yhtäjaksoisesti niin kyllä se on liikaa. En mä ainakaan jaksaisi kuunnella sellaista, vaikka koirista pidänkin. Järkevintä varmasti olisi jos kaverisi alkaisi heti kouluttamaan koiraansa pois tästä ongelmasta.
Kaverin koiralla on tällä hetkellä juoksut ja varmaankin sen takia ulvoi. Ei ole nimittäin aikaisemmin pitänyt mitää älämölöä yksin ollessaan.