pyöräily ja kypärä
Jos laitat pyöräilykypärä lapsen päähän niin laitatko myös itse kypärä päähän?
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:46"]millainen kypärä sun vaimo käyttää?[/quote]
Se oli joku Specializedin maantiekypärä. Vähän kalliimpi malli, mutta se tykkäsi eniten siitä, koska se oli musta ja hillitysti kuvioitu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:53"]
Muita kun asuu maaseudulla? Käytättekö kypärät?
[/quote]
Kyllä. Nuorena se herätti joissain kavereissa hilpeyttä, koska silloin kypärän käyttö oli harvinaista, mutta kun halkaisin ensimmäisen kypärän kalliorinteessä rupesi tulemaan respektiä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:47"]
Te kun käytätte kypärä niin kuinka kauan olette käyttäneet?
[/quote]
2000-luvun alussa aloitin opiskelut ja tuolloin tuli hankittua uusi pyörä ja kypärä samalla, että sellaiset reilu 10 vuotta.
Jos meen miehen tytön kanssa pyöräilemään, on molemmilla kypärät päässä.
legendaarista. itse en käytä helmettiä.
pidätkö kauniista väreistä?
Tietysti laitan.
Aina ei ole kuitenkaan ollut näin. Lapsi kysyi kerran, miksi hänen pitää laittaa kypärä, mutta äidillä ei ole. Otin onkeeni ja kun sitten menimme ostamaan lapselle uutta kypärää, ostin samalla kypärän myös itselleni. Tästä on kohta kolmekymmentä vuotta. Minä käytän kypärää yhä (ostan uuden aina, kun edellinen menee rikki) pyöräillessäni, mutta lapsesta en mene enää takuuseen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:06"]Hyvä ne kun käyttävät mutta usein näkee että kypärä on takaraivolla tai sit ihan löysäällä päässä
[/quote]
Tai roikkuu ohjaustangolla tai korissa
Käytän kypärää aina pyöräillessäni.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:00"]Käytän kypärää aina pyöräillessäni.
[/quote]
Hyvä sinä
Lapset ovat aina käyttäneet. Minä havaihduin vasta vähän aikaa sitten kun mietin että, entä jos jään auton alle ja lyön pääni jonka seurauksena vammaudun tai jopa kuolen. Olisin itsekäs jos oman tyhmyyden takia lapsilla ei olisi enää äitiä. Joten kun päivitin lapsille uudet kypärät niin ostin samalla itsellenikin ja aion käyttää sitä joka kerta kun pyöräilen :)
T. 24v mami suht pienestä kaupungista
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:38"]
Mä en olisi tässä, jos en käyttäisi pyöräilykypärää. Paikassa, jossa ei ollut pyörätietä, ajoin autokaistan sivussa. Sain sairaskohtauksen ja kaaduin, kypärä murskaksi, auto töytäisi päätäni (en ollut yksin, vaan silminnäkijä kertoi). Lääkärit sanoivat, että olisi ollut varma kuolema, jos ei olisi kypärää. KYPÄRÄ AINA PÄÄSSÄ.
N22 v
[/quote]
mietin vaan
millainen kypärä sulla oli?
[/quote]
En muista muuta kuin sen, että se oli urheiluliikkeestä ostettu ja kallis. Tapahtumasta on monta, monta, monta vuotta. Miten niin?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 06:51"]kohta menossa töihin fillarilla ja mietin jos tänään käyttäisinkin kypärä [/quote] No aamulla käytin kypärä kun poljin töihin mutta kotimatkalla se oli korissa valitettavasti koska työkaverikin tuli samaan aikaan ja en kehtannut laittaa kypärä päähän.
[/quote]
No mikset käyttänyt sit kotimatkalla, mitä se suojaa korissa?
[/quote]
No ei suojakaan. Uusi yritys tänään
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 07:20"]
Käytän ja lapsi käyttää.
[/quote]
millaiset kypärät teillä?
Nyt en käytä, mutta sitten joskus toivottavasti kun on lapsia niin kaikki käyttää. Pitäähän sitä mallia näyttää viimeistään omille lapsukaisille.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:07"]Nyt en käytä, mutta sitten joskus toivottavasti kun on lapsia niin kaikki käyttää. Pitäähän sitä mallia näyttää viimeistään omille lapsukaisille.
[/quote]
Jos ehdit niitä saamaan tuolla menolla
Lapsella on kypärä. Itse en ole koskaan käyttänyt kypärää enkä luultavasti tule koskaan käyttämäänkään. Tähän voi sitten vastata kertomalla miten tyhmä olen ja se on ihan ok minulle. Niille jotka haluavat käyttää sitä varjelemaansa päätä ihan oikeasti suosittelen vaikkapa tämän lukemista:
http://www.treehugger.com/bikes/why-dutch-dont-wear-helmets.html
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 20:48"]
En käytä kypärää. En käytä kypärää myöskään kävellessä tai autoa ajaessa, vaikka silloin päävamma on myös mahdollinen. Kaikkia riskejä ei voi eikä tarvitse minimoida mukavuuden kustannuksella.
[/quote]
niin, mutta käytät silti turvavyö autossa? Miten heijastinliivi kun kävelet pimeessä?