pyöräily ja kypärä
Jos laitat pyöräilykypärä lapsen päähän niin laitatko myös itse kypärä päähän?
Kommentit (143)
Käytän. Olen sitten lapsen kanssa tai ilman lasta. Ne eivät käytä kypärää, joiden päällä ei ole väliä. Minun on. Osa ei käytä kypärää, koska se on muka ruma. Minä olen niin tajuttoman kaunis, ettei kypärä onnistu minua rumentamaan. Helppoa!
en käytä koska hiukset menevät sekaisin
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:43"]en käytä koska hiukset menevät sekaisin
[/quote]
No on se kiva että on hiukset ojennuksessa arkussa tai teholla.
Vähän samantapainen kuin aurinkolasit. Vanhemmilla on, mutta lapsilla ei. Juu, eihän se aurinko niitä lapsen silmiä laita siristämään..
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:48"]
Vähän samantapainen kuin aurinkolasit. Vanhemmilla on, mutta lapsilla ei. Juu, eihän se aurinko niitä lapsen silmiä laita siristämään..
[/quote] joo mutta kypärä taas lapsen päässä
En tällä hetkellä, koska lapseni on vielä liian pieni pyörän kyytiin ja en kulje pyörällä yksin missään. Kun tulevaisuudessa aloitamme pyöräilyn, aion käyttää kypärää. Eihän ne kypärät mitään hienoja ole, mutta minulle on ainakin tärkempää olla elossa kuin halvaantua tai kuolla ulkonäön takia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:58"]
En tällä hetkellä, koska lapseni on vielä liian pieni pyörän kyytiin ja en kulje pyörällä yksin missään. Kun tulevaisuudessa aloitamme pyöräilyn, aion käyttää kypärää. Eihän ne kypärät mitään hienoja ole, mutta minulle on ainakin tärkempää olla elossa kuin halvaantua tai kuolla ulkonäön takia.
[/quote]
olet fiksu
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:12"]Mulla ei oo lapsia, mutta käytän aina kypärää ja olen käyttänyt noin 25-vuotiaasta alkaen. Mun vanhemmat sen sijaan ei oo ikinä omistaneet kypärää ja pyräilevät paljon enemmän kuin minä. Tämä on kyllä asuinseutukysymys, minä asun pääkaupunkiseudulla, missä suurin osa ihmisistä ja työmatkapyöräilijöistä etenkin käyttää kypärää, kun taas muualla Suomessa pienemmissä kaupungeissa, missä kaikki asiat on tapana toimittaa pyöräillen, ei kypärää näy juuri kenelläkään. T. N40v
[/quote]
Kaupungissä käytetään joo mutta ei maaseudulla
Tämä on yksi niitä typeriä kysymyksiä, joiden takia en pyöräile enää lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 06:43"]
Tämä on yksi niitä typeriä kysymyksiä, joiden takia en pyöräile enää lainkaan.
[/quote]
?
Hyvä ne kun käyttävät mutta usein näkee että kypärä on takaraivolla tai sit ihan löysäällä päässä
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 06:51"]kohta menossa töihin fillarilla ja mietin jos tänään käyttäisinkin kypärä
[/quote]
No aamulla käytin kypärä kun poljin töihin mutta kotimatkalla se oli korissa valitettavasti koska työkaverikin tuli samaan aikaan ja en kehtannut laittaa kypärä päähän.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:42"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 06:51"]kohta menossa töihin fillarilla ja mietin jos tänään käyttäisinkin kypärä [/quote] No aamulla käytin kypärä kun poljin töihin mutta kotimatkalla se oli korissa valitettavasti koska työkaverikin tuli samaan aikaan ja en kehtannut laittaa kypärä päähän. [/quote] No mikset käyttänyt sit kotimatkalla, mitä se suojaa korissa? [/quote] No ei suojakaan. Uusi yritys tänään
[/quote]
Nyt palannut töistä ja tänään käytin kypärän vaikka kaverikin oli mukana
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:41"]
Jos laitat pyöräilykypärä lapsen päähän niin laitatko myös itse kypärä päähän?
[/quote]
Tietenkin sekä aikuisen että lapsen pitää käyttää kypärää koska a)lapsi oppii esimerkin voimalla ja b)jos on lapsia,ei pidä halkaista kalloaan pyöräillessä,koska muuten lapsi jää puoliorvoksi.
Lopetin kypärän käytön joskus kun menin yläasteelle muistaakseni, koska olihan se supernoloa kun muutkaan ei käyttänyt. Olimpa tyhmä silloin, nyt pyörä on ollut ja pysyy jäähyllä niin kauan kunnes käyn kypärän ostamassa. N21
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:38"]
Mä en olisi tässä, jos en käyttäisi pyöräilykypärää. Paikassa, jossa ei ollut pyörätietä, ajoin autokaistan sivussa. Sain sairaskohtauksen ja kaaduin, kypärä murskaksi, auto töytäisi päätäni (en ollut yksin, vaan silminnäkijä kertoi). Lääkärit sanoivat, että olisi ollut varma kuolema, jos ei olisi kypärää. KYPÄRÄ AINA PÄÄSSÄ.
N22 v
[/quote]
mietin vaan
millainen kypärä sulla oli?
[/quote]
En muista muuta kuin sen, että se oli urheiluliikkeestä ostettu ja kallis. Tapahtumasta on monta, monta, monta vuotta. Miten niin?
[/quote]
[/quote]
mietin vaan
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:06"]Käytän koska lapsi ainaa muistuttaa minua asiasta
[/quote]sama täällä. Koputtaa aina oma kypärä js sanoo äiti myös. Tyttö 2 Vuotias