Missä asioissa hifistelet?
Monella meistä on jokin harrastus tai mielenkiinnonkohde, johon palaa paljon aikaa ja rahaa, koska vain paras on kyllin hyvää. Tällainen hifistely taitaa olla stereotyyppisesti miehinen ominaisuus, mutta kyllä naisetkin osaavat. Mitä muuta luksuslaukut ovat kuin laukkuhifistelyä?
Tässä omiani.
Kuvaaminen ja kamerat. Kamerat ovat nopeasti edistyvää teknologiaa, ja viimeistään joka toinen vuosi tulee markkinoille malli, jossa on jokin "pakko saada" -ominaisuus. Yleensä pystyn vastustamaan kiusausta päivittää. Objektiivit ovat sen sijaan periaatteessa ikuisia sijoituksia (ellet vaihda linssijärjestelmää), mutta ei niitäkään liikaa voi olla, eihän?
Keittiötarvikkeet, etenkin veitset. Japanilaiset hiiliteräspuukot voivat maksaa satoja euroja. Mutta ovathan ne paitsi loistavia leikkuuinstrumentteja, myös todella kauniita esineitä, joista haluaa (ja joista on pakkokin) pitää hyvää huolta.
Kotiteatteri. Onneksi en ole sellainen kultakorva, jonka on pakko käyttää satoja euroja kaiutinkaapeleihin, mutta jos ei mitään muuta keksi, aina voi päivittää olohuone-PC:n komponentteja ja viritellä videotoistimen koodekkeja.
Tee. Hifistelyn ei tarvitse olla kallista. Tuore uuden sadon sencha maksaa toki bulkkiteetä enemmän, mutta sen valmistaminen onnistuu yksinkertaisin välinein. Ja on hyvää!
Harrastaminen ei ole ilmaista, mutta saahan hyvien tavaroiden käyttämisestä ihan älyttömästi mielihyvää.
Kommentit (61)
-Kirjat. Vanhana varmaan hukun niihin, mutta jos löydön hyvän tarinan, olen valmis maksamaan siitä. Kerran maksettuani sen voi lukea sen aina uudelleen.
-Koirani. Olen lapseton, mutta minulla on amstaffi. Ja aiin tehdä kaikkeni, että se koira elää pitkään ja terveenä.
-Ruoka. Syön mielummin vähemmän ja hyvin, kuin elän pakastealtaasta.
-Kesäpaikan kunnostus. Kaikki mitä edellisiltä jää, menee sinne.
Talo, autot, matkustelu.
Niihin menee rahaa, sillee ihan "hiukan".
Todella harvassa, en ole kiinnostunut hifistelystä. Jos sillä nyt tarkoitetasn sitä, että laitetaan rahaa johonkin, kun halvemmallakin saisi riittävän hyvää.
Mutta sitten keksin, että WC:n maton piti olla täydellinen ja se maksoi n. kolminkertaisesti siihen verrattuna, mitä ne keskimäärin maksaa.
Mulla on ihonhoito ja meikit. Ei niihin nyt ihan älyttömiä summia pala rahaa (ei olisi varaakaan) mutta ihan varmasti enemmän kuin keskiverto suomalaisella naisella. Tykkään hemmotella itseäni ja ihoani pitkän kaavan mukaan. Kerran/pari viikossa teen puhdistuksen, mikrohionnan (johon tietysti kuuluu myös rauhoittava seerumi), kasvonaamion, (kasvovesi), muut seerumit, kosteusvoide (niitäkin ainakin kahta eri alueille), silmän ympärysvoide. Ai että rakastan tuota :) Ja meikkaamiseen tuhlautuu myös aikaa varsinkin jos olen lähdössä jonnekkin ihmisten ilmoille.
Toinen on alkoholi lasit. Siinä missä muilla on puna- ja valkoviinilasit sekä skumppalasit ja ehkä jotkut shottilasit niin minulta löytyy aika paljon enemmän. Yksin jos naukkailen lasillisen viinä niin otan vain silleen että on oikean väriselle lasi. Kaverin kanssa jos skumppaa otetaan niin saatan laittaa vaikka isoimpaan viinilasiin niin ei tarvitse kokoajan jääkaapilla juosta. Mutta illallisvieraiden tms kohdalla olen tarkka ja illan aikana saattaa mennä tosi montakin lasia :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:14"]
No jos pitää täydentää lause "_____ e voi olla liikaa" laittaisin siihen KENGÄT. Vieraita hymyilyttää kun eteisessä on yhdellä seinällä neljä tankoa korkkareita varten. Ei niitä viitsi kaappiinkaan piilottaa.
[/quote]
Oi!!! Mä haluisin tollasen! Mua ärsyttää kun omat hartaasti vaalitut kengät seisoo vaatehuoneen ylähyllyllä! Ei vaan oikein ole seinätilaa eteisessä että saisi paljon kenkiä ja keittiöön/olkkariinkaan en viitsi laittaa :D
En missään, en näe tarvetta moiselle. Olen hyvin tavis.
Harrastusurheiluvälineet ja -vaatteet. Niissä olen tosi hifistelijä.
Kengät. Olen erityisen tarkka arkikengistäni mm.nahkasaappaista ja streettikengistä.
Olohuoneen huonekalut on ollut mulle hifistelyn kohde. Vietän paljon aikaa olohuoneessa, joten olen hankkinut kotiin laadukkaita kalusteita. Muiden huoneiden suhteen en ole ollut yhtä "vaativa".
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:02"]
Vaatteet kai eniten, en osta mitään h&m:n rättejä. Toinen lievempi on ruoka, en halua miettiä mitä mikin maksaa vaan haluan pystyä ostamaan vaihtelevaa ja laadukasta ruokaa.
[/quote]
Miksi ihmeessä tälle on laitettu alapeukkuja? H&m:nkö takia?
Jos applen laitteet katsotaan hifistelyksi, niin sitten olen hifistelijä. Mulla on pöytäkoneena uusi 27 tuuman imac, neljä padia, apple tv ja uusin iphone.
Vastaan että tiloissa.
Kuntokeskus, kahvila, työhuone... Kaunein mahdollinen!!
Aika pieni kohde, mutta pyyhkeet. Se on minulle arkipäivän luksusta parhaimmillaan kun saa kietoutua korkealaatuiseen, pehmeään ja suureen pyyhkeeseen saunan jälkeen :)
Kahvi. Kaiken muun ostan yleensä käytettynä, tietenkin esimerkiksi kosmetiikka ja hygivälineet uutena, mutta niistäkin riittää halvin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:16"]
Aika pieni kohde, mutta pyyhkeet. Se on minulle arkipäivän luksusta parhaimmillaan kun saa kietoutua korkealaatuiseen, pehmeään ja suureen pyyhkeeseen saunan jälkeen :)
[/quote]Kyllä! Huonot pyyhkeet ovat ärsyttäviä, koska niitä joutuu kuitenkin käyttämään joka päivä. Ylipäätään tällaiset toistuvat arkipäivän jutut kannattaa tehdä mahdollisimman miellyttäväksi. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"]
Toinen on alkoholi lasit. Siinä missä muilla on puna- ja valkoviinilasit sekä skumppalasit ja ehkä jotkut shottilasit niin minulta löytyy aika paljon enemmän. Yksin jos naukkailen lasillisen viinä niin otan vain silleen että on oikean väriselle lasi. Kaverin kanssa jos skumppaa otetaan niin saatan laittaa vaikka isoimpaan viinilasiin niin ei tarvitse kokoajan jääkaapilla juosta. Mutta illallisvieraiden tms kohdalla olen tarkka ja illan aikana saattaa mennä tosi montakin lasia :)
[/quote]Ymmärrän hyvin. Juoma maistuu paremmalta, kun se tarjoillaan oikeanlaisesta lasista. Lasien suunnittelu ja valmistus on mielenkiintoinen yhdistemä kemiaa ja estiikkaa. Belgiaa kierrellessäni ihastuin siihen, miten jokaisella vähääkään tunnetummalla paikallisella oluella oli myös oma nimikkolasinsa, jonka tarkoitus oli paitsi vahivstaa juomaan littyviä mielikuvia, myös tuoda sen aromit, happoisuus, vaahto ja muut ominaisuudet parhaiten esiin. -ap
Millä kameralla tai kameroilla kuvaat, AP? Mikä on hyvä järkkäri?
Auto, mutta en halua sitä uusinta ja kalleinta. Vaan haluan löytää sen ns täydellisen auton Suomesta, joka olisi mulle se ns. loppuelämän auto. Valitettavasti en sitä autoa tule Suomesta koskaan löytämään. Ja rapakon takaa sen ostaminen maksaisi liikaa, eikä osiakaan täältä silloin saisi. :/
On asioita, joissa olen tarkka että pitää ollan tietynlainen, mutta en silti himoitse alan kalleimpia tuotteita, vaan parhaan hinta-laadun löytäminen on tärkeintä. Ja laadussa siis todellinen laatu eikä laatuvaikutelma
Mulla vaatteet ja kengät. Kaksi makuuhuonetta on vaatehuoneita, hups. Pelkästään mun käytössä.
Kengille on oma huoneensa, neljä seinäö täynnä korkokenkiä, conversen, adidaksen ja puman tennareita, palladiumeja, talvikenkiä, kumisaappaat yms.
No jos pitää täydentää lause "_____ e voi olla liikaa" laittaisin siihen KENGÄT. Vieraita hymyilyttää kun eteisessä on yhdellä seinällä neljä tankoa korkkareita varten. Ei niitä viitsi kaappiinkaan piilottaa.