Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko puolisoiltanne

Vierailija
15.08.2015 |

Synttäri- tai vaikka joululahjoja? Odotatteko edes? Miltä tuntuu, jos et saa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta synttärilahjoja, jouluisin jotain. En enää pety, koska tiedän, että se ei riipu siitä, miten paljon merkitsen miehelle. Mieskään ei kaipaa mitään velvollisuudesta ostettua lahjaa.

Vierailija
22/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:04"]

En saa enkä odota. Miehen mielestä on turha ostella lahjoja kun ne joka tapauksessa menevät yhteisistä rahoista.

[/quote]

Sama homma. Esimerkiksi kukan tai suklaalevyn tms. tuominen minulle ihan yllättäen on kuulemma turhaa koska voin itse käydä ostamassa moisia jos haluan.

Minusta se toisen ilahduttaminen on se juttu noissa. Jos olisin vaikka surullinen jostakin syystä, kukka puolisolta piristäisi. Se kertoisi minulle sen, että hän haluaa ilahduttaa ja piristää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:04"]

En saa enkä odota. Miehen mielestä on turha ostella lahjoja kun ne joka tapauksessa menevät yhteisistä rahoista.

[/quote]

Sama homma. Esimerkiksi kukan tai suklaalevyn tms. tuominen minulle ihan yllättäen on kuulemma turhaa koska voin itse käydä ostamassa moisia jos haluan.

Minusta se toisen ilahduttaminen on se juttu noissa. Jos olisin vaikka surullinen jostakin syystä, kukka puolisolta piristäisi. Se kertoisi minulle sen, että hän haluaa ilahduttaa ja piristää.
[/quote]

Kun sanotte, että ette edes odota mitään lahjoja, niin eikö teillä tule edes paha mieli sitten vaikka synttäripäivänä kun mitään ei tule? Vai onko se siis ihan ok teille eikä se haittaa?

Vierailija
24/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin, ettei anneta joululahjoja, kuitenkin molemmat osti. Ja vielä samanlaiset lahjat, rannekellot. Olivat tosin eri malliset.
Synttärilahjat annetaan aina.
Ei se muhun vaikuta vaikken saisi, ei se ole pääasia tärkeinä päivinä :-O

Vierailija
25/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan ja annan ja odotan lahjoja :-) Lahjat ei välttämättä ole rahallisesti arvokkaita, mutta ainakin tähän asti puolin ja toisin mieluisia.

Vierailija
26/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden aikana en ole saanut edes onnitteluja, kertaakaan. Viime vuonna mies höpötti viikkoa ennen synttäreitäni (marraskuussa), että olisin saamassa jotain kauan toivomaani ja kun en jouluaattonakaan vielä ollut mitään saanut en enää voinut pidätellä itkua. Pettymys oli todella suuri, sillä olimme kesän ajan jutelleet naimisiinmenosta, häistä ja lapsista joten jotenkin pienessä päässäni odotin miehen kosivan tuon lahjalupauksensa jälkeen.

Vierailija
27/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:10"]Päätettiin, ettei anneta joululahjoja, kuitenkin molemmat osti. Ja vielä samanlaiset lahjat, rannekellot. Olivat tosin eri malliset.
Synttärilahjat annetaan aina.
Ei se muhun vaikuta vaikken saisi, ei se ole pääasia tärkeinä päivinä :-O
[/quote]
Totta on, ettei se materia ole todellakaan tärkeintä, mutta kyllä itselleni tulee olo, että mies ei halua muistaa/nähdä yhtään vaivaa, kun ei lahjaa osta. Ja siis en odota mitään isoa ja kallista, vaikka aamiainen sänkyyn tai kukkakimppu, mutta kun ei mitään huomiointia tosiaan tullut, niin kyllä vähän jäi harmittamaan.
Ap

Vierailija
28/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:12"]Kolmen vuoden aikana en ole saanut edes onnitteluja, kertaakaan. Viime vuonna mies höpötti viikkoa ennen synttäreitäni (marraskuussa), että olisin saamassa jotain kauan toivomaani ja kun en jouluaattonakaan vielä ollut mitään saanut en enää voinut pidätellä itkua. Pettymys oli todella suuri, sillä olimme kesän ajan jutelleet naimisiinmenosta, häistä ja lapsista joten jotenkin pienessä päässäni odotin miehen kosivan tuon lahjalupauksensa jälkeen.
[/quote]
Oi, ymmärrän sinua! Tuntuu varmasti pahalta, jos oikein lupailee jotain ja ei mitään.
Ap

Vierailija
29/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:04"] En saa enkä odota. Miehen mielestä on turha ostella lahjoja kun ne joka tapauksessa menevät yhteisistä rahoista. [/quote] Sama homma. Esimerkiksi kukan tai suklaalevyn tms. tuominen minulle ihan yllättäen on kuulemma turhaa koska voin itse käydä ostamassa moisia jos haluan. Minusta se toisen ilahduttaminen on se juttu noissa. Jos olisin vaikka surullinen jostakin syystä, kukka puolisolta piristäisi. Se kertoisi minulle sen, että hän haluaa ilahduttaa ja piristää. [/quote] Kun sanotte, että ette edes odota mitään lahjoja, niin eikö teillä tule edes paha mieli sitten vaikka synttäripäivänä kun mitään ei tule? Vai onko se siis ihan ok teille eikä se haittaa?

[/quote]

Kyllä tulee paha mieli. Ei lahjan tarvitsisi olla edes mitään kummallista,  se karkkipussikin riittäisi. Pieni muistaminen merkkipäivinä.

Olen itse yleensä aina muistanut miestä jollakin pienellä (vaikka sitten uudella uistimella tms.) mutta ei oikein huvita enää muistaa lainkaan kun ei ole vastavuoroista noiden mainitun syyn takia.

-19-

Vierailija
30/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:04"] En saa enkä odota. Miehen mielestä on turha ostella lahjoja kun ne joka tapauksessa menevät yhteisistä rahoista. [/quote] Sama homma. Esimerkiksi kukan tai suklaalevyn tms. tuominen minulle ihan yllättäen on kuulemma turhaa koska voin itse käydä ostamassa moisia jos haluan. Minusta se toisen ilahduttaminen on se juttu noissa. Jos olisin vaikka surullinen jostakin syystä, kukka puolisolta piristäisi. Se kertoisi minulle sen, että hän haluaa ilahduttaa ja piristää. [/quote] Kun sanotte, että ette edes odota mitään lahjoja, niin eikö teillä tule edes paha mieli sitten vaikka synttäripäivänä kun mitään ei tule? Vai onko se siis ihan ok teille eikä se haittaa?

[/quote]

Kyllä tulee paha mieli. Ei lahjan tarvitsisi olla edes mitään kummallista,  se karkkipussikin riittäisi. Pieni muistaminen merkkipäivinä.

Olen itse yleensä aina muistanut miestä jollakin pienellä (vaikka sitten uudella uistimella tms.) mutta ei oikein huvita enää muistaa lainkaan kun ei ole vastavuoroista noiden mainitun syyn takia.

-19-
[/quote]
Ootteko ikinä puhunut asiasta? Tai mikä on ollut syy ettei mies ole voinut huomioida?

Vierailija
31/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei juhlita kumpaakaan

Vierailija
32/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu, että pääsääntöisesti lahjoja ei hankita. Lahjoja saa tietenkin antaa, mutta sitä ei odoteta. 

Mutta ei se tarkoita, ettei toista mitenkään muistaisi! Yleensä leivotaan toivottu kakku.

Vierailija
33/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:19"]

En saa, koskaan. Ja joka kerta odotan, että mies jotenkin muistaisi merkkipäiväni. Sanoisi edes onnittelut! Mutta ei. Joka kerta joudun pettymään ja synttäripäivänä menen itku silmässä nukkumaan.

Olen tästä miehelle sanonut monta kertaa: HALUAN, että minua muistetaan merkkipäivänä, jotenkin. Ei tarvitse olla mitään suurta ja ihmeellistä: voisi olla vaikka kukkakimppu (viereisestä metsästä kerättynä). Mutta ei. Minä en ole edes onnittelujen arvoinen.

Olemme olleet yhdessä 25v. Minä muistan joka kerta miehen synttäri- ja nimipäivät sekä ostan joululahjan miehelle. Itse olen ainoa, joka ei saa jouluna yhtään lahjaa. Viime vuosina olen alkanut ostaa itselleni lahjan joulukuusen alle, etten joutuisi aina olemaan ilman kun muut avaavat lahjojaan.

[/quote]

Aivan järkyttävää. Miten perheenjäsenesi voivat olla noin itsekeskeisiä ja tunnekylmiä? En vaan tajua.

Seuraavan syntymäpäivänäsi kunniaksi tilaa itsellesi yhden hengen luksusmatka jonnekin ulkomaille ja laita lasku miehellesi. Sitten lähdet matkalle ja jätät miehellesi lapun, jossa kiität kauniisti lahjasta ja yli 25 vuoden yhteiselosta.

Vierailija
34/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saan synttäri- ja joululahjoja mieheltä ja itse ostan myös miehelle lahjoja.

Nytkin sain hääpäivälahjaksi (20v.) ruusuja, suklaata ja kuoharia ja itse ostin meille konserttiliput.

Vierailija
35/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:28"]Todellakin saan synttäri- ja joululahjoja mieheltä ja itse ostan myös miehelle lahjoja.

Nytkin sain hääpäivälahjaksi (20v.) ruusuja, suklaata ja kuoharia ja itse ostin meille konserttiliput.
[/quote]
Ihanaa, miten vielä noin pitkän ajan jälkeenkin sitä vaan voi ja haluaa ilahduttaa puolisoaan! :)
Ap

Vierailija
36/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan/muuten hankitaan lahjat jouluna,synttärinä, hääpäivänä ja äitien-/isänpäivänä. Ollaan tämä kyllä ihan keskustellen sovittu, niin ei tarvi sitten pettyä ja suuttua jos toisella olisikin ollut eri ajatukset. Ei pidä pelkästään vihjailla jos jotain haluaa vaan pitää sanoa suoraan. Ei siis välttämättä tarvi sanoa että mitä pitää hankkia, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää saada toiselle sanottua että onko sun mielestä ok jos hankitaan aina lahjat toisillemme. Sitten kun asiasta on sovittu niin voi tarpeen mukaan myös muistuttaa tulevasta merkkipäivästä jos se puoliso sattuu olemaan huono niitä muistamaan.
18v ollaan oltu yhdessä ja hyvin on toiminut :)

Vierailija
37/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:19"]En saa, koskaan. Ja joka kerta odotan, että mies jotenkin muistaisi merkkipäiväni. Sanoisi edes onnittelut! Mutta ei. Joka kerta joudun pettymään ja synttäripäivänä menen itku silmässä nukkumaan.

Olen tästä miehelle sanonut monta kertaa: HALUAN, että minua muistetaan merkkipäivänä, jotenkin. Ei tarvitse olla mitään suurta ja ihmeellistä: voisi olla vaikka kukkakimppu (viereisestä metsästä kerättynä). Mutta ei. Minä en ole edes onnittelujen arvoinen.

Olemme olleet yhdessä 25v. Minä muistan joka kerta miehen synttäri- ja nimipäivät sekä ostan joululahjan miehelle. Itse olen ainoa, joka ei saa jouluna yhtään lahjaa. Viime vuosina olen alkanut ostaa itselleni lahjan joulukuusen alle, etten joutuisi aina olemaan ilman kun muut avaavat lahjojaan.
[/quote]

Mua kiinnostaa että mikä on miehen perustelu ettei sulle hanki lahjoja ja miksi niitä edelleen odotat jos mies on ilmaissut ettei halua niitä hankkia? Vai onko oikeasti voinut kulua 25v niin että ette ole asiasta puhuneet?

Vierailija
38/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:19"]En saa, koskaan. Ja joka kerta odotan, että mies jotenkin muistaisi merkkipäiväni. Sanoisi edes onnittelut! Mutta ei. Joka kerta joudun pettymään ja synttäripäivänä menen itku silmässä nukkumaan.

[/quote]

Mua kiinnostaa että mikä on miehen perustelu ettei sulle hanki lahjoja ja miksi niitä edelleen odotat jos mies on ilmaissut ettei halua niitä hankkia? Vai onko oikeasti voinut kulua 25v niin että ette ole asiasta puhuneet?
[/quote]
En ole kyseinen kommentoija, mutta meillä mies aina sanoo ettei osaa ostaa tai ei keksinyt mitään tai ei ollut rahaa (hänen mielestään pitää olla joku parin sadan euron koru tms), tämän hän joskus ilmoittaa jo hyvissä ajoin ennen synttäreitäni, että nyt ei pysty ostamaan, mutta kunhan tili tulee niin sitten. Ja joka kerta lupaa että hän hyvittää tämän ja keksii jotain. Hyvitystä ei kyllä tule, eikä lahjaa seuraavalla kerrallakaan.

Vierailija
39/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saan, välillä en. Lahja ilahduttaa, mutta ei haittaa yhtään, jos en saakaan lahjaa. Itse olen tosi huono lahjoissa ja muistamisessa. Meinaa aina unohtua esim kummilapsen tai äidin synttärit. Ymmärrän oikein hyvin näitä lahjomisen unohtavia. Onneksi meillä lähipiirissä sopimus, että aikuisia ei lahjota.

Vierailija
40/42 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan joka ilta nukkumaan mennessä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme