Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joutuu väestönsuojaan

Vierailija
12.03.2022 |

Jos sinne joutuu, niin pitääkö olla petivaatteet mukana vai onko siellä valmiina?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras suojautuminen mahdolliselta sodalta on asua täällä keskellä ei mitään. Tällä asujia on aina pilkattu, mutta tiesittekö, että tänne ei pommikoneet ensimmäisinä tule vaan isoihin kaupunkeihin ja rautateiden risteysasemiin?

Vierailija
42/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumme jumppasali on koulussa olevien oppilaiden väestönsuoja. Jos se otettaisiin käytöön, irrotettaisiin mm. lattian kumimatto. Alla on betonilattia, joka olisi paljon viileämpi ja siksi miellyttävämpi. Väestönsuojissa tulee nopeasti tolkuttoman kuuma. Niissä on myös hyvin ahdasta, kun 200 henkilöä ahdetaan reilun kolmion kokoista asuntoa vastaavaan tilaan.

Mitään ylimääräistä ei mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä ei välttämättä edes tiedä oman asuinalueensa väestönsuojan sijaintia.

Kandes alakaa ottaa selville ns. Hyvän sään aikana

Minä tiedän missä se on: omassa kotona. Koko kunnassa ei ole yhtään yleistä väestönsuojaa. Lähin taitaa olla 40km päässä. Suojapaikkoja on täällä ehkä 9% väestöstä. Loput suojautuvat koteihinsa.

Vierailija
44/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että tuossa tilanteessa nukuttaisiin kuin tukit? Minä en siedä mitään ylimääräistä häiriötä nukkuessani. Vain rätti väsyneenä voisin hieman torkahtaa. Vuodevaatteita en ottaisi. Voimistelupatjan ottaisin lepo alustaksi.

Vierailija
45/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä ei välttämättä edes tiedä oman asuinalueensa väestönsuojan sijaintia.

Kandes alakaa ottaa selville ns. Hyvän sään aikana

Kun niitä ei vaan ole. Tai jos onkin niin ehkä joidenkin virastoiden pieniä bunkkereita on, mutta mites te ok-asujat, jotka olette hehkuttaneet asumismuotojanne niin mihin piiloudutte mahdollisen sodan sattuessa?

Vierailija
46/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras suojautuminen mahdolliselta sodalta on asua täällä keskellä ei mitään. Tällä asujia on aina pilkattu, mutta tiesittekö, että tänne ei pommikoneet ensimmäisinä tule vaan isoihin kaupunkeihin ja rautateiden risteysasemiin?

Ketään ei kiinnosta teidän asuminen periferiassa, vaan ärsyttää vain se mariseminen kun ensin muutetaan korpeen ja sitten ihmetellään kun ei ole töitä eikä palveluita.

Vierailija
47/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen perunakellariin. Ydinsodalta sekään ei pelasta.

Vierailija
48/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varannut nuudelia, siihen riittää pelkkä kiehuva vesi valmistukseen, mutta lapset syövät mun kotivaran tyhjäksi. 😒

Vierailija
49/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta teidän asuminen periferiassa, vaan ärsyttää vain se mariseminen kun ensin muutetaan korpeen ja sitten ihmetellään kun ei ole töitä eikä palveluita.

Helsinkiläisiä yllättäen kiinnostaa periferia.

"Sodan tullessa helsinkiläiset evakuoitaisiin Keski-Suomeen".

Vierailija
50/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, että tuossa tilanteessa nukuttaisiin kuin tukit? Minä en siedä mitään ylimääräistä häiriötä nukkuessani. Vain rätti väsyneenä voisin hieman torkahtaa. Vuodevaatteita en ottaisi. Voimistelupatjan ottaisin lepo alustaksi.

Joudut sietämään. Kun kuuluu jyrinä ja taivaalla näkyy pommikonelaivue niin eipä siinä heti uni tule. Jonkinmoinen häiriö on.

Vierailija
51/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisiä yllättäen kiinnostaa periferia.

"Sodan tullessa helsinkiläiset evakuoitaisiin Keski-Suomeen".

Joo mutta ei teidän asuminen siellä.

Vierailija
52/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestösuojat on pääsosin naisille ja lapsille. Miehet lähtee rintamalle.

Vierailija
53/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestönsuojat on huonossa kunnossa. Vaikka täälläkin on koko ajan uhottu ja haukuttu sotaa, niin veikkaan ettei yksikään pelimaailmaan uponnut opiskelun ja tai työnvieroksuja vapaaehtoisesti lähtisi tai tarjoutuisi esim. näitä väestönsuojia siivoamaan ja kunnostamaan. Perheellisten työssäkäyvien verovaroilla kuittaillaan elämään noutoruokaa. 👹

Vierailija
54/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä tulen sitten pitämään huolen, ettei samaan väestönsuojaan tule yksikään rokottamaton ja/tai maskiton. Ei rokotetta = viuh, lennät pihalle. Ei maskia, viuh, lennät pihalle. Ja minä tarkistan jokaisen rokotepassin voimassaolon sille tehdyllä sovelluksella. Ja äijälläni on järjestyksenvalvojakortti (paikallainen metsästysseura sponssasi), joten tiedän nämä asiat HIEMAN keskivertoa paremmin. ;)

Vierailija
55/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
56/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan marise. Ajan joka päivä kolmenkymmenen kilometrin matkan kaupunkiin duuniin ja iltapäivällä palaan tänne periferiaan. Täältä on hyvä katsella ja kuunnella kun kaupunkia pommitetaan ja ammutaan tykkitulella. Ei paljon lattea imeskellä ”yhteisissä olohuoneissa”

Vierailija
57/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putte uhkaa tulla koko väestön suolaan, sen täytyy juosta väestönsuojaan

Vierailija
58/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne ei viedä tietokonetta eikä muuta elektroniikkaa, kosks ne lisäävät lämpökuormaa. Siellä sitten katsotaan, kun koneisiin addiktoituneet napsahtelee hajalle henkisesti.

Omat aggregaatit mukaan.

Vierailija
59/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava ajatuskin tällaiselle erakolle

Vierailija
60/136 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingin väestönsuojat vanhenevat käsiin – Monen suojan korjaus maksaa jopa 10 miljoonaa euroa, osa täysin käyttökelvottomia".

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4348495