Mies pakottaa hoitamaan lapsensa
Meillä on myös yhteisiä lapsia. Miehellä kaksi edellisestä liitosta. Toinen miehen lapsista on lisäksi hankala persoona 11-v; lyö, tönii ja haukkuu muita suuttuessaan. Muut lapset eivät meillä harrasta tuota. Nyt kun miehen työkuviot ovat muuttuneet, hänellä on alkanut olla iltaisin ja viikonloppuisin jatkuvasti omia vapaa-ajan menoja. Nyt on muutaman kerran lähtenyt menoihin, vaikka olen kieltänyt. Ollaan saatettu sopia jo aikaisemmin perheen kesken meno tai minulla on ollut töitä. Poistuu vain ilman asian selvittämistä eikä ilmoita milloin tulee. Eilen häipyi välittömästi minun tultua töistä ja jätti pärjäämään raivokohtauksen vallassa olevan lapsensa kanssa. Sanoin, että kieltäydyn jäämästä, mutta lähti silti. Tuli joskus puolenyön jälkeen. Selittää, että pärjäisivät ilman minua, mikä ei ole totta. Lapsilla ikää 8- ja 11v. Lisäksi yhteiset lapset.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:09"]Ehkäisy ja positiivinen asenne. Lapset onneksi kasvaa. Tee päätökset järjellä ei tunteella.
[/quote]
Pakko kysyä mikä neuvoissa aiheutti alapeukun. Eikö muka kannata ehkäistä jos mies ei kanna vastuuta ja eikö järkeä saa käyttää?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:09"]Ehkäisy ja positiivinen asenne. Lapset onneksi kasvaa. Tee päätökset järjellä ei tunteella. [/quote] Pakko kysyä mikä neuvoissa aiheutti alapeukun. Eikö muka kannata ehkäistä jos mies ei kanna vastuuta ja eikö järkeä saa käyttää?
[/quote]
ehkäisy juu, mutta tässä vaiheessa/tilanteessa kommenttisi on pelkkää vit**ilua.
Eli siis miehen perhe on lestadiolaisia? Ja varmaan hyvin asialleen uskollisia, koska eivät ota asiaa kuuleviin korviin. Se varmasti osin myös selittää miehen käytöstä - nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies duunaa jotain muuta? Miehesi on tässä se kaikista pahin. Ei ole kiinnostunut omista lapsistaan, vaan omista menoistaan. Järkipuhe ei näytä auttavan... Sinä et ole mikään lapsientekokone etkä lapsenvahti.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"]
What? Lapset asuu teillä ja sinä teet noin rankan jaon lasten välillä. Ei ole ihme että 11 vuotias oireilee!!!! Mieti nyt vähän!!!!
[/quote]
Höpöhöpö. Ei lapsia voi lykätä äiti/isäpuolen harteille näin rankasti. Biovanhemmat hoitakoot omat lapsensa.
[/quote] Kyllä te olette julmia!!! Mä en tee eroa miehen lasten ja mun lasten välillä. Me olemme perhe!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"] What? Lapset asuu teillä ja sinä teet noin rankan jaon lasten välillä. Ei ole ihme että 11 vuotias oireilee!!!! Mieti nyt vähän!!!! [/quote] Höpöhöpö. Ei lapsia voi lykätä äiti/isäpuolen harteille näin rankasti. Biovanhemmat hoitakoot omat lapsensa. [/quote] Kyllä te olette julmia!!! Mä en tee eroa miehen lasten ja mun lasten välillä. Me olemme perhe!!!!!!!!!
[/quote]
kiillota vaan kruunuasi. Terv. Toinen äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"]
What? Lapset asuu teillä ja sinä teet noin rankan jaon lasten välillä. Ei ole ihme että 11 vuotias oireilee!!!! Mieti nyt vähän!!!!
[/quote]
Höpöhöpö. Ei lapsia voi lykätä äiti/isäpuolen harteille näin rankasti. Biovanhemmat hoitakoot omat lapsensa.
[/quote] Kyllä te olette julmia!!! Mä en tee eroa miehen lasten ja mun lasten välillä. Me olemme perhe!!!!!!!!!
[/quote]
Joo, en varmasti minäkään tekisi eroa tuollaisessa tilanteessa, MUTTA kyllä miehen on osallistuttava myös perheen juttuihin ja ottavan huomioon sen vaikean 11-vuotiaan biologisen lapsensa! Se on hänen tehtävä.
Sillä on varmasti uusi nainen jo kierroksessa ja harkitsee eroa itsekin.
Oliko hän vielä exänsä kanssa yhdessä kun te tapasitte?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"]
[/quote]
[/quote]
Joo, en varmasti minäkään tekisi eroa tuollaisessa tilanteessa, MUTTA kyllä miehen on osallistuttava myös perheen juttuihin ja ottavan huomioon sen vaikean 11-vuotiaan biologisen lapsensa! Se on hänen tehtävä.
[/quote] joo kyllä munkin mielestä isän pitäisi ottaa vastuuta KOKO perheestä, mutta en tajua ohjeita joissa käsketään hylkäämään miehen lapset ja pitämään yhteiset yms jutut joissa tehdään selkeä pointti siihen ettei ap ole synnyttänyt lapsia joten miksi välittää niistä! Perhe on kokonaisuus, jossa pitäisi vetää yhtä köyttä -isän myös!!
Montako kersaa kerkisit jämäpalalle väsäämään?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"] What? Lapset asuu teillä ja sinä teet noin rankan jaon lasten välillä. Ei ole ihme että 11 vuotias oireilee!!!! Mieti nyt vähän!!!! [/quote] Höpöhöpö. Ei lapsia voi lykätä äiti/isäpuolen harteille näin rankasti. Biovanhemmat hoitakoot omat lapsensa. [/quote] Kyllä te olette julmia!!! Mä en tee eroa miehen lasten ja mun lasten välillä. Me olemme perhe!!!!!!!!! [/quote] Joo, en varmasti minäkään tekisi eroa tuollaisessa tilanteessa, MUTTA kyllä miehen on osallistuttava myös perheen juttuihin ja ottavan huomioon sen vaikean 11-vuotiaan biologisen lapsensa! Se on hänen tehtävä. [/quote] joo kyllä munkin mielestä isän pitäisi ottaa vastuuta KOKO perheestä, mutta en tajua ohjeita joissa käsketään hylkäämään miehen lapset ja pitämään yhteiset yms jutut joissa tehdään selkeä pointti siihen ettei ap ole synnyttänyt lapsia joten miksi välittää niistä! Perhe on kokonaisuus, jossa pitäisi vetää yhtä köyttä -isän myös!!
[/quote]
Kuka on käskenyt ap:tä hylkäämään ne ei biolapset? Itse luet kommentteja äärimmäisen mustavalkoisesti. Tasapaino kaikessa ja tässä tilanteessa vaikuttaa, että mies laistaa vastuutaan koko perheestä/ lapsikatraasta - erityisesti näistä aikaisemman avioliiton lapsista, joista hänellä pitäisi olla kasvattajana päävastuu. Terv. 27 kirjoittaja
Vai on eronneissa miehissä jotain vikaa? Mun miehen eksä halusi erota, koska ei halunnut enää läheisyyttä eikä seksiä lapsen syntymän jälkeen ja koki painostavana sen, että mies asui samassa kämpässä. Mies ei painostanut mihinkään, mutta nainen tahtoi elää vain lapsensa kanssa. Mun mies on maailman ihanin isä ja aviomies. Täydellisempää saa hakea. Meidän perhe-elämä on ihanaa! Kamalaa, että näette munkin mieheni viallisena jämäpalana :( ihminen hänkin on ja aivan mahtava sellainen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:10"] What? Lapset asuu teillä ja sinä teet noin rankan jaon lasten välillä. Ei ole ihme että 11 vuotias oireilee!!!! Mieti nyt vähän!!!! [/quote] Höpöhöpö. Ei lapsia voi lykätä äiti/isäpuolen harteille näin rankasti. Biovanhemmat hoitakoot omat lapsensa. [/quote] Kyllä te olette julmia!!! Mä en tee eroa miehen lasten ja mun lasten välillä. Me olemme perhe!!!!!!!!! [/quote] Joo, en varmasti minäkään tekisi eroa tuollaisessa tilanteessa, MUTTA kyllä miehen on osallistuttava myös perheen juttuihin ja ottavan huomioon sen vaikean 11-vuotiaan biologisen lapsensa! Se on hänen tehtävä. [/quote] joo kyllä munkin mielestä isän pitäisi ottaa vastuuta KOKO perheestä, mutta en tajua ohjeita joissa käsketään hylkäämään miehen lapset ja pitämään yhteiset yms jutut joissa tehdään selkeä pointti siihen ettei ap ole synnyttänyt lapsia joten miksi välittää niistä! Perhe on kokonaisuus, jossa pitäisi vetää yhtä köyttä -isän myös!!
[/quote]
Kuka on käskenyt ap:tä hylkäämään ne ei biolapset? Itse luet kommentteja äärimmäisen mustavalkoisesti. Tasapaino kaikessa ja tässä tilanteessa vaikuttaa, että mies laistaa vastuutaan koko perheestä/ lapsikatraasta - erityisesti näistä aikaisemman avioliiton lapsista, joista hänellä pitäisi olla kasvattajana päävastuu. Terv. 27 kirjoittaja
[/quote]
Totta tämä. Suurin syy on miehessä. Mutta ei aloittajakaan voi sanoa, että mä huolehdin noista lapsista mutta en tuosta yhdestä. Myös se miehen lapsi on osa aloittajan perhettä samoin kuin mies ja muutkin perheen lapset ovat. Ei yhtä perheenjäsentä voi syrjiä, pitää jotenkin alemmassa asemassa kuin muita. Jos ap ei halua miehen poissaollessa huolehtia miehen lapsista, mutta omistaan haluaa, on ratkaisu ero miehestä. Ei se, että lapsen kuullen sanoo miehelle, että en suostu tuon sun lapsesi kanssa jäämään.
Ehkä ap ymmärtää 11-vuotiaan käytöstä paremmin, kun omat lapset ovat esimurrosiässä. Ja tuo lapsihan oireilee aivan selvästi, lapset näkevät ja tajuavat paljon enemmän kuin me luulemme. Ap, voit pitää ainakin sitä itsellesi kiitoksena, että lapsi luottaa sinuun niin paljon, että uskaltaa käyttäytyä huonosti sinun läsnäollessasi.
Moni täällä jankkaa, että pitäisi vain saada se isä osallistumaan. Mitä ihmettä sekoilette?
-
Juuri tähän ongelmaanhan ap KYSYIKIN apua, että kun mies ei kanna omaa osuuttaan vanhemmuudesta, puhe ei auta eikä mikään, miten saisin asian muuttumaan? Niin täällä porukka pätee, että joo ehdottomasti ratkaisu tilanteeseen on, että mies pitää saada osallistumaan, puhu sille. :D Todella hyödyllinen neuvo.
Siitä miehestä ei vain ole. Siittämään pystyy mutta siihen se jää.
En ymmärrä sitä, että jos ottaa puolisoksi sellaisen jolla ennestään lapsia niin ne lapset kuuluu yhtä paljon siihen perheeseen kuin yhteisetkin. Jos ei siihen pysty, ei kannata sellaista puolisoa ottaa.
Lapset on lapsia eivätkö ymmärrä asioita kuten aikuiset, reagoivat niihin omalla tavallaan ja aikuisen pitää osata olla aikuinen, olla tukena, antaa rakkautta vaikka se vaikeaa olisikin. Toki löytää apua jos lapsi oireilee, ei kuitenkaan sysätä pois. Lapsi ei ole valinnut osaansa, on julmaa miten joutuvat aikuisten pelinappuloiksi ja hyväksymään kaikki mitä aikuiset vaan keksii päättää. Ei ihme että saa raivokohtauksia.
Jonkun pitäisi olla se oikea aikuinen ja taata lapsille hyvä lapsuus, älkää jatkako kierrettä. Ei mulla muuta.
Miksi sekaannuit kiertoon pistettyyn jämäpalaan? Mielestäni on aika selvää, että eronneessa pienten lasten isässä on jotain pahasti vialla. Sitten vielä väkerrät lisää penikoita ja uliset täällä tilannetta, joka on seurausta omasta tyhmyydestäsi. Ero on ainut järkevä vaihtoehto, entisen elämän elätit eivät ole sinun vastuulla, vaikka huonon valinnan teitkin.