Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät koe mitään pelkoa Suomen tilanteesta?

Vierailija
12.03.2022 |

Ihmetyttää itseäkin, mutta en kerta kaikkiaan saa mitään ahdistusta, stressiä tai pelkoa aikaan. Tunteeni ovat lievää ärtymystä ja tympääntynyttä asioiden järjestelyä.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa.

Tyhmät ihmiset tosiaan ovat onnellisempia:) Eivät ymmärrä pelätä

Miten fiksua on pelätä jotain imaginaarista asiaa? Onko se oikeasti fiksua? Rakentaako näiden fiksujen ihmisten pelko jotain hyödyllistä, siis sellaista ettei pelkoa enää tarvitse tuntea?

Minun mielestäni fiksu ihminen osaa ajatella.

Minä en pilaa sieluni tilaa pelkäämällä jotain sellaista, jolle minä en voi tehdä mitään. Voi olla, että aihetta pelolle saattaa tulla, mutta sen pohtimisen aika on sitten, ei nyt.

Vierailija
142/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinsodan uhka ei ole koskaan ollut maapallon historiassa näin korkealla.

Totta, mutta ydinsota voi olla se hinta mikä meidän pitää maksaa läntisen demokratian sekä ihmisoikeuksien säilymisestä Euroopassa. Niitä ei säilytetä Venäjää mielistelemällä ja syöttämällä Venäjälle pienempiä naapurimaita, se vain rohkaisee Venäjää jatkamaan. Sama kuin sanoisi raiskaajalle, että saat raiskata yhden naisen mutta älä sitten ketään muuta, jooko? Kyllä se vaatii voimankäyttöä se kuriin laittaminen.

Maailmansota on luonnollinen tapahtuma, ei kahta ilman kolmatta.

Millaisen länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien kuvittelet olevan ydinsodan jälkeen? Maapallo tuhoutuu elinkelvottomaksi.

Ei tuhoudu, se on vain maailmanlopun skenaarioiden dramatisointia. Ja elätkö mielummin Venäjän tyrannian alla kuin ydinsodan jälkeisessä maailmassa? Tuolla ydinsotaverukkeellahan Venäjä voisi vaikka vaatia Suomen itselleen ilman ampumatta laukaustakaan.

Sehän riippuu ihan sodan laajuudesta, muutama sinne tänne ei tee pidempi aikaista haittaa, mutta jos niitä useampi sata päästeltäis, niin siinä skenaariossa onnekkaimpia on kyllä ne suoraan pommin alle jääneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta ydinsota voi olla se hinta mikä meidän pitää maksaa läntisen demokratian sekä ihmisoikeuksien säilymisestä Euroopassa. Niitä ei säilytetä Venäjää mielistelemällä ja syöttämällä Venäjälle pienempiä naapurimaita, se vain rohkaisee Venäjää jatkamaan. Sama kuin sanoisi raiskaajalle, että saat raiskata yhden naisen mutta älä sitten ketään muuta, jooko? Kyllä se vaatii voimankäyttöä se kuriin laittaminen.

Millaisen länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien kuvittelet olevan ydinsodan jälkeen? Maapallo tuhoutuu elinkelvottomaksi.

Ei tuhoudu, se on vain maailmanlopun skenaarioiden dramatisointia. Ja elätkö mielummin Venäjän tyrannian alla kuin ydinsodan jälkeisessä maailmassa? Tuolla ydinsotaverukkeellahan Venäjä voisi vaikka vaatia Suomen itselleen ilman ampumatta laukaustakaan.

No se ydinsodan uhkahan on se syy miksi NATO ei puutu Ukrainassa. Ja MAD-periaate on hillinnyt ydinaseeseen käyttöä tähän asti, mutta nyt on Venäjällä ilmoitettu että se ei päde enää. Mihin helvettiin tämä voi johtaakaan…

Vierailija
144/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne mitään pelkoa mistään. Ehkä sitten jos pommi tippuis viereen ja kaupasta ei sais berliininmunkkeja. En tuntenut edes pelkoa Koronasta ja sen takia piikitkin jäi ottamatta. En pelkää edes kauhuleffoja katsoa tai jos haamu ois takanani tai peilissä, koska olen törmäänyt haamuihin eikä ne pelota. Pelkään kyl amppareita ja käärmeitä ja yleensäkin eläimiä.

Vierailija
145/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelätä mihin ei voi vaikuttaa?

Siksi koska se on normaali reaktio. Pelkäisit kyllä myös jos siviilissä joku uhkaisi sinua aseella tai jos rekka kääntyisi vastakkaiselta kaistalta autosi eteen vaikka niihinkään et voi vaikuttaa. Tai jos saisit haimasyöpädiagnoosin

Olkiukot on edelleenkin kaikkein surkein tapa argumentoida. Ja niiden käytössä sinä sekoitat pelkäämisen ja pelästymisen. Nekin ovat edelleenkin eri asia.

Vierailija
146/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla joten itseäni ei huoleta. Olen huolissani Suomessa asuvista sukulaisistani miten saada heidät kaikki suomeen. Täällä saan paljon myötätunta koska ihmiset tietävät tilanteen ja pitävät Suomea seuraavana Venäjän uhrina.

Sinut haetaan takaisin sieltä palvelemaan kuolemaan maasi puolesta tulevassa sodassa. Hyvä pointti kuitenkin kun kerroit miten Suomi nähdään kuplan ulkopuolelta, sieltä on paljon realistisemmat näkymät Suomen karusta tilanteesta.

Kuka hakee kenet? Ulkosuomalaisia ei väkisin palauteta yhtään mihinkään. Vai kuinka paljon olet nähnyt, että ukrainalaisia (miehiä) on väkisin palautettu kotimaahan sotimaan? Monet ovat vapaaehtoisesti palanneet taistelemaan kotimaahansa, näin uskon olevan myös suomen kohdalla.

Vierailija
147/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huolettaa erittäin paljon. Venäjä uhkasi Suomea tänään suoraan aseellisesti. Puhetapa on muuttunut yhä uhkaavammaksi. Sokea Reettakin käsittää, että näin ei voi jatkua.

Tästä haluan uutislähteet.

Vierailija
148/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän olisi hyvä asia

Vierailija
149/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋🤷

Vierailija
150/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa.

Miten fiksua on pelätä jotain imaginaarista asiaa? Onko se oikeasti fiksua? Rakentaako näiden fiksujen ihmisten pelko jotain hyödyllistä, siis sellaista ettei pelkoa enää tarvitse tuntea?

Minä en pilaa sieluni tilaa pelkäämällä jotain sellaista, jolle minä en voi tehdä mitään. Voi olla, että aihetta pelolle saattaa tulla, mutta sen pohtimisen aika on sitten, ei nyt.

"imaginaarinen"...tu että olet nolo:D

Vierailija
151/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää riidelkö. Yhteisöllisyys on nyt tärkeintä.

Vierailija
152/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa.

"imaginaarinen"...tu että olet nolo:D

Olet outo.

Vierailija
153/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinsota tai muu vastaava pelottavaa.

Vierailija
154/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat kiinni. Meillä ei riitä enää hoivaamisviettiä muualta tuleville.

Ei tämä ihmistulva lopu.

Happinaamari ensin omalle kansalle. 

Vastenmielistä, linnoittaudutaan omaan hyvinvointiin just tolla ajattelulla. Mitä happinaamaria Suomi tarvitsee tässä tilanteessa? 

Vierailija
155/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman moni ajattelee, että sodan pelkääminen olisi sama kuin panikoiminen. Väitän että moni, joka pelkää, toimii tehokkaasti ja varautuu. He ovat sitten paljon paremmassa asemassa jo lähtökohtaisesti, jos pahin tapahtuukin, kuin ne, jotka korostavat, etteivät pelkää. Tuo mantra, mitä jotkut hokevat, että ei pidä "panikoida", kuulostaa omaan korvaani siltä, että he yksinkertaisesti vaan eivät halua katsoa tosiasioita silmiin ja kieltäytyvät ajattelemasta ikäviä.

Samaa mieltä. Se on tyypillistä vähättelyä ja oman sädekehän kiillottamista. "Äläs ny paniikkiin mene", vaikkei siitä todellakaan olisi kyse. 

Vierailija
156/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi enää panikoida. Niin monesta asiasta on media ja muut käskeneet elämäni aikana panikoimaan, eikä ikinä ole mitään oikeasti pahaa tapahtunut. Pidän myös häkellyttävänä tyhmyytenä sitä, että joku ei erota esim. ukrainan ja venäjän tai venäjän ja moldovan välisten suhteiden valtavaa eroa suomen ja venäjän suhteisiin. En väitä etteikö Venäjä voisi joskus tänne hyökätä, mutta ei se nyt ihan sama ole kuin entisten neuvostotasavaltojen ja slaavimaiden valtaaminen. Äärettömän vakavasti silti otan venäjän toimet, siksi nato, venäläisiltä maat ja omaisuus Suomessa pois, kaksoiskansalaisuus kieltoon ja venäjämieliset suomen politiikasta ja elinkeinoelämästä lopullisesti ulos. Näitä tavoitteita tämä kauhea sota onneksi edistää, pieni hopeareunus.

Vierailija
157/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi joka ei pelkää juurikaan mitään ja tähän ikään asti olen nähnyt ihan kaikki kun olen yli puolet elämästäni elänyt. Ainoa kamalin pelko olisi että menettäisin puolisoni ja jäisin tänne yksin kitumaan loppu ajaksi ja sen jälkeen kyllä haluaisin pois tästä elämästä. Me olemme yhteen liimautuneet alusta asti eikä meitä erota mikään. 

Vierailija
158/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään hätää. En tajua ihmisiä jotka on paniikissa ja hamstraa tuotteita.

Vain fiksut näkevät Suomen tilanteen sellaisena minä se on eli erittäin uhkaavana ja huolestuttavana. Olen huomannut, että tyhmien päätä ei paljon pelko pakota.

Joo ja ne samat fiksut näki koronankin maailmanloppuna.

Tasan päin vastoin. Koronaa en ole ikinä pitänyt muuna kuin pahana influenssana, mitä se onkin. Venäjän hyökkäys Suomeen taas on kokonaisuutena niin paljon tuhoisampi skenaario, että todellakin hirvittää. Samoin ne asiat, joita meille kaikille tapahtuisi miehityksen takia. Siinä ei paljon laitosvanhusten luontainen poistuma hengitystieinfektioon vertaudu.

Edellisen sodan traumoista ollaan vasta viime aikoina alettu päästä yli. Sitä samaa kökköäkö sitten on luvassa taas tuleville sukupolville.

Vierailija
159/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva la revolution kirjoitti:

Sota ja Venäjä vs. PUnkari ei pelota mutta on paljon muuta karmivampaa Suomessa... Olen aiemminkin kirjoittanut tästä mutta pakko siis päivittää koska monet hinnat nousevat Suomessa päivittäin järkyttävästi ja sitä on jatkunut koko koronarahastuskauden ajan ja lisäsin muutaman huomion mitä kaikkea on menossa kuin pahimmissa painajaisissa…

Katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Polttoaine siis maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää vaan hinta on noussut vuoden aikana valtavasti ja nyt diesel oli 2,4 euroa ja bensiini 2,3 euroa, sulaa hulluutta

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea ja sähkön hinta on noussut valtavasti koronan aikana

-Käyttövesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi, ja tätä hintanousua on jatkunut pitkään…

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, pari otosta, kurkku 5 euroa/kg, kahvipaketti kohta 6 euroa !!! aivan järjetöntä…

Lakkaa ryystämästä sitä kahvia sitten tai kerää itse vaikka voikukan juuria raaka-aineeksi. Korviketta Suomessa sota-aikanakin juotiin. Kuusi euroa kahvipaketista ei ole yhtään mitään. Mistä olet saanut päähäsi, että toiselta puolen maailmaa rahdatun ylellisyystarvikkeen tulisi olla lähes ilmaista? Sitten kun maksaa 60 euroa voi jo sanoa että "ihanan kallista". Ehkä sitten loppuisi se Suomen työpaikoilla ja kodeissa harrastettu keitetyn mutta juomatta jäävän kahvin kaataminen viemäriin, mitään arvoa kun tuolle juomalle ei anneta.

Vierailija
160/176 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään hätää. En tajua ihmisiä jotka on paniikissa ja hamstraa tuotteita.

Vain fiksut näkevät Suomen tilanteen sellaisena minä se on eli erittäin uhkaavana ja huolestuttavana. Olen huomannut, että tyhmien päätä ei paljon pelko pakota.

Joo ja ne samat fiksut näki koronankin maailmanloppuna.

Tasan päin vastoin. Koronaa en ole ikinä pitänyt muuna kuin pahana influenssana, mitä se onkin. Venäjän hyökkäys Suomeen taas on kokonaisuutena niin paljon tuhoisampi skenaario, että todellakin hirvittää. Samoin ne asiat, joita meille kaikille tapahtuisi miehityksen takia. Siinä ei paljon laitosvanhusten luontainen poistuma hengitystieinfektioon vertaudu.

Edellisen sodan traumoista ollaan vasta viime aikoina alettu päästä yli. Sitä samaa kökköäkö sitten on luvassa taas tuleville sukupolville.

No sinähän se nolo olet. Luulet olevasi virusten asiantuntija:D Korona on tappava sairaus, jonka vaikutuksia emme edes tiedä. Siinä olet, oikeassa että Venäjä hyökkäys tappaa enemmän ihmisiä lyhyemmässä ajassa, mutta korona on paljon pahempi kuin"luontainen poistuma" se tappaa myös nuoria ja hyväkuntoisia.

Koronassa ja Venäjän uhkassa on paljon samaa, nimittäin asian vähättely ja naureskelu ennen kuin se iskee Suomeen sekä myös jahkailu tarvittaviin toimiin ryhtymiseksi. Kummassakin ajateltiin, että se tapahtuu vain"jossain kaukana" eikä kosketa Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi