Muita, jotka eivät koe mitään pelkoa Suomen tilanteesta?
Ihmetyttää itseäkin, mutta en kerta kaikkiaan saa mitään ahdistusta, stressiä tai pelkoa aikaan. Tunteeni ovat lievää ärtymystä ja tympääntynyttä asioiden järjestelyä.
Kommentit (176)
Ärsyttää latvakakkoset mitkä ovat aivan sekoamispisteessä muuten ei kummempia tuntemuksia
Meillä ei ole mitään hätää. En tajua ihmisiä jotka on paniikissa ja hamstraa tuotteita.
Katselen kuvia kriittisesti. En usko tähän juttuun enää millään lailla. Sama juttu oli koronauutisoinnin kanssa. Samoja 'teho-osastokuvia' pyöriteltiin joka paikassa.
Tunnen syvää myötätuntoa ja huolta Ukrainan puolesta.
Mä en osaa myöskään täristä. Mennään jos pitää mennä. Mitä siinä tärinät auttaa? Ei paniikkia, ei sen kummempaa varautumista mihinkään. Esim ruuan suhteen varaan muutenkin muutamaksi päiväksi. Osaan leipoa ja tehdä safkaa vaikka mistä, jos pakko on. Vettä löytyy jostain.
Toivon, että muutkin rauhoittuvat.
Onneksi ei ole alaikäisiä lapsia enää.
Jep.
Kaksi viikkoa sitten järkytyin ja pelkäsin. Nyt kun tässä ollut aikaa funtsia asiaa, niin ei pelota enää. Tulee mitä tulee, ei mun panikointi asiasta mitään muuta.
Sama oli koronan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Kaksi viikkoa sitten järkytyin ja pelkäsin. Nyt kun tässä ollut aikaa funtsia asiaa, niin ei pelota enää. Tulee mitä tulee, ei mun panikointi asiasta mitään muuta.
Sama oli koronan kanssa.
Niin, ja enemmän tunnen huolta ukrainalaisten puolesta kun omastani. Meillä ei välitöntä uhkaa edes ole ja he taas joutuvat pakenemaan kodeistaan vieraisiin valtioihin ja eivätkä koskaan välttämättä pääse edes takaisin kotiin. Joutuvat rakentamaan elämänsä uudelleen. Ja kaikki ne aivan turhaan kuolleet ihmiset, toivottavasti ovat edes kuolleet heti eikä jääneet kitumaan.
Mikäs siinä jos ei ole mitään menetettävää.
Eli teitä on tasan 8, jotka ei pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään hätää. En tajua ihmisiä jotka on paniikissa ja hamstraa tuotteita.
Vain fiksut näkevät Suomen tilanteen sellaisena minä se on eli erittäin uhkaavana ja huolestuttavana. Olen huomannut, että tyhmien päätä ei paljon pelko pakota.
Kaikki eivät näytä tajuavan muutosta Suomen ja Venäjän välisissä suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Sama oli koronan kanssa.Niin, ja enemmän tunnen huolta ukrainalaisten puolesta kun omastani. Meillä ei välitöntä uhkaa edes ole ja he taas joutuvat pakenemaan kodeistaan vieraisiin valtioihin ja eivätkä koskaan välttämättä pääse edes takaisin kotiin. Joutuvat rakentamaan elämänsä uudelleen. Ja kaikki ne aivan turhaan kuolleet ihmiset, toivottavasti ovat edes kuolleet heti eikä jääneet kitumaan.
Meillä ei ole välitöntä uhkaa vain koska Venäjällä on Ukraina kesken, sen jälkeen Venäjän panssarit kääntävät piippunsa Suomeen ja Suomalaiset kokevat saman minkä Ukraina nyt, sillä erotuksella että meistä ei ole vastusta Venäjälle toisin kuin lähes 10 kertaa väkimäärältään isommasta Ukrainasta.
Terveisiä sinne Nevan rannoille, suomalaiset ovat vähintäänkin yhtä järjestäytyneitä kuin ukrainalaiset ja lisäksi meillä on asevoimilla parempi tulivoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain fiksut näkevät Suomen tilanteen sellaisena minä se on eli erittäin uhkaavana ja huolestuttavana. Olen huomannut, että tyhmien päätä ei paljon pelko pakota.
Joo ja ne samat fiksut näki koronankin maailmanloppuna.
Moldovaanhan ne seuraavaksi menee. Transnitria vai mikälie oli siinä hyökkäyssuunnitelman kartassa.
Hmmmm... Mistä te olette nyt saaneet päähänne,että täällä on sota kuukaudessa/ kahdessa?
Tuo tilanne Ukrainassa tulee kestämään vielä todella pitkään,jossei Putte tajua vetäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tilanne oli huono jo ennen koronaa ja Ukrainan sotaakin. Menee vaan pahemmaksi mm. inflaatio, yritysten kustannustasojen nousu, kansan ostovoiman heikentyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen huolissani. Mutta myös vihainen poliitikkojemme saamattomuuden takia. Suomen turvallisuuspolitiikka on perustunut 30 vuoden ajan pilvilinnoille eikä kukaan ole nyt ilmoittautunut kantamaan vastuuta, edes anteeksipyyntöä eoi kukaan ple esittänyt Nato-vastaisuudestaan tai Nato-optio-höpinöistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät näytä tajuavan muutosta Suomen ja Venäjän välisissä suhteissa.
Vain tyhmät eivät huomaa sodan uhkan synkkien pilvien kasautumista Suomen ylle. Niinistökin juoksee paniikissa ympäri maailmaa tilanteen takia. Tilanne on Suomen kannalta paljon pahempi kuin mitä meille edes julkisuuteen kerrotaan. Tyhmä toki ei pelkää ennen kuin se tapahtuu ihan oikeasti.
Venäjän komentajille on jo annettu käsky alkaa suunnitella hyökkäystä Suomeen, meillä on ehkä kesään asti armonaikaa, riippuen miten Ukraina kestää. Zelensky on koittanut sanoa, että Ukraina on läntisen demokratian etulinja, mutta mennyt kuuroille korville. Osa läntisistä johtajista on edelleen Putinin hämäyksen pauloissa ja lapsellisesti uskoo diplomatiaan.
Tiedät tämän koska???
Mitä hyötyä on etukäteen panikoida asiaa.Tai pelätä? Mitä se hyödyttää?
Hep! Vielä viikko sitten olin ihan kauhuissani, mut enpä enää.