Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko 3kk vauvan äidin saada pitkään omaa aikaa?

Vierailija
14.08.2015 |

Tarkoitan noin yhtä vuorokautta . Kaikki sanoo kun käyn vaikka kuntosalilla, kaupassa tai elokuvissa (eli olen pois max. pari tuntia) että no niin, nyt sulla on sitä omaa aikaa. Pitääkö sen riittää? Eikö voi esimerkiksi nukkua yhtä yötä rauhassa heräämättä yöllä? Mies voi kyllä olla pois parikin yötä mutta miksihän minä en voi, varsinkin kun imetys loppui juuri? :/ onko se niin haitallista?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:06"]Samaa mieltä nro 9 kanssa! Nykyään äidit ovat kuin pahaisia pikkulapsia. Ei jakseta, ei pystytä, pitää saada omaa aikaa, miksi miehelläkin on, miksi mun pitää olla kotona, mäkin haluun ryyppäämään. Herranjesras, kasvakaa aikuisiksi ennenkuin alatte äideiksi. Teistäkin on pidetty (vai eikö ole?) huolta, nyt on teidän vuoro. Äidiksi tullaan kerran ja se rooli kantaa koko elämän. Miten naiset on niin pihalla näin luonnollisista asioista?! [/quote] Toisilla miehet jopa osallistuvat hoitoon ihan rutkasti. Siis käyvät päivät töissä ja ovat vielä illat vauvojen kanssa koska äideillä on kiire viettämään "omaa-aikaa" - wtf? Kysyn minä. Kertokaa toki miksi niitä lapsia pitää hommata jos ne ei kuulu siihen omaan aikaan?? Aika helvetin vaikea elämä tulee olemaan lasten kanssa jos omat tarpeet on aina päällimmäisenä mielessä.

[/quote]

Ajatella, tämä kuvio voi sopia joillekin perheille.

Oma mieheni suorastaan patisti minua lenkille tms. kun esikoinen oli vauva (ja oikeastaan vielä kuopuksenkin kohdalla). Hän itse on kotona viihtyvää sorttia joten vauvan kanssa touhuilu oli silkkaa lepäilyä hänelle fyysisen päivätyön jälkeen. Yleensä kun tulin kotiin, niin tuolla sängyssä mies pötkötteli lapsen kanssa.

Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Pääasia on se, että perhe voi hyvin ja päätöksiä tehdään yhdessä toista sortamatta.

Vierailija
2/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan aikaa voit olla lapsestaan erossa kun hänellä on ikää. 3 kk eli 3 tuntia. 1 vuotias eli yhden yön. Näin itse toimin omien lasteni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:57"]

Itse yrittäisin sinuna miettiä miksi haluat olla poissa lapsesi luota.

[/quote]Eikö tämä ole itsestäänselvää? Lapsen hoitaminen on raskasta, stressaavaa ja puuduttavaa, ja siitä haluaa välillä taukoa.

[/quote]

Lapsen hoitaminen on raskasta, stressaavaa ja puuduttavaa, ja se täytyy vaan mahduttaa osaksi elämää. Kaupassa pitää käydä myös lapsen syntymän jälkeen, pitää imuroida ja laittaa ruokaa. 

Jokapäiväisen elämän vaatimukset eivät muutu. Kaikkihan me tottakai haluaisimme loman arkirutiineista, mutta useimmiten ainakaan isompi irtiotto ei ole mahdollinen. 

Itse olen täyspäivätöissä, olisi kiva ottaa irtiotto paitsi töihin, myös perheeseen toisinaan. Mutta se ei ole vaihtoehto, vapaapäivät työstä ovat luetut ja haluan viettää ne lasten kanssa. 

Valintoja, valintoja. 

Vierailija
4/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Eikö tämä ole itsestäänselvää? Lapsen hoitaminen on raskasta, stressaavaa ja puuduttavaa, ja siitä haluaa välillä taukoa.

[/quote]

Lapsen hoitaminen on osa elämää eikä ole yhtään raskaampaa kuin elämä muutenkaan.

Vierailija
5/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on lapsen ensisijainen kiintymyksen kohde/hoitaja? Jos isä, niin silloin voit aivan huoletta olla vuorokauden poissa. Jos se kuitenkin olet sinä, on max suositeltava aika 3h, pidemmästä ajasta aiheutuu vauvalle vakavaa stressiä ja psykologisia ongelmia. 

Vierailija
6/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap hankit lapsen? 

Vierailija
7/92 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:10"]

Pienen lapsen hoito ei ole oikeasti raskasta, stressaavaa ja vaikeaa. Odota kun lapsesi on 10v tai 15v. Puhutaan sitten uudestaan.

[/quote] Minusta esikoisen hoiti oli raskasta, stressaavaa ja vaikeaa, juuri siksi että hän oli ensimmäinen. Valvoti jonkin verran, mutta oli yleensä oikein hyväntuulinen ja tyytyväinen päivisin. Nukkua ei oikein osannut, joten päivisinkään ei ollut edes päikkäeitten verran "omaa aikaa" koks hän nukkui vain vartin verran, tissitorkkuja.. vaikka mitä yritettiin, niin nukkui ainoastaan autossa pidempiä pätkiä.
Toinen sitten taas oli aika haastava tapaus, tuntuu että ekan vuoden itki ja huusi.... Jotain vaivaa oli, ei vain ikinä selvinnyt mikä.
Tämä kolmas on aika pitkälti samanlainen kun ensimmäinen, ja nythän tämä vasta helppoa on =D
Kaks vanhempaa edelleen osaavat valvottaa öisin, joten nukuttu ollaan vain silloin kun lapset ovat yöhoidossa minun tai mieheni vanhempien luona. Vauva ei siis lisää väsymystä, koska sitä on koko ajan =D
On melkein rentouttavaa "Olla kiinni" vauvassa, hyviä syitä olla tekemättä muuta, kun lapset nyt ovat tärkeimmät. Nyt olen kyllä tällä viikolla jättänyt vauvan kotiin isänsä kanssa pariksi tunniksi joko aamupäivällä kun isommat ovat puistossa, tai illalla kun ovat menneet nukkumaan. Ei tuo 2kk-ikäinen ole kärsinyt.
Esikoinen taisi olla puolivuotias kun pystyin lähtemään pariksi tunniksi pois ihan yksin, ja silloinkin teki pahaa =D

Vierailija
8/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat vanhemmat oli päivästä 8 h 'töissä', toinen kodin ulkopuolella ja toinen vauvaa hoitamassa, sen jälkeen hommat jaettiin puoliksi. Kyllä meillä ihan yhdessä todettiin, että vauva on molempien aikaansaannos ja ihan yhtä paljon siitä ollaan vastuussa.  

Lapsia voi kasvattaa myös mukavasti kumppanin kanssa joustaen molempiin suuntiin, eikä tarvi kokoajan vaan punnertaa jaksamisen rajoilla.

Vierailija
9/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä miettinyt ja lukenut näitä, lähinnä niitä yöunia kaipasin ja siksi olisin halunnut nukkua yön ja herätä seuraavana päivänä rauhassa. Ehkä se oli vähän älytön ajatus. Mitään tuntikausien shoppailureissuja en ole tehnyt, kuten joku tuolla väittää. Vaateostoksilla lapsi on ollut mukana. Mutta kiitos, tuli taas avattua silmät ja tajurtua kuinka itsekäs paska sitä onkaan :( todellakaan en vielä kaipaa omaa aikaa. AP.

Vierailija
10/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:03"]Olen tässä miettinyt ja lukenut näitä, lähinnä niitä yöunia kaipasin ja siksi olisin halunnut nukkua yön ja herätä seuraavana päivänä rauhassa. Ehkä se oli vähän älytön ajatus. Mitään tuntikausien shoppailureissuja en ole tehnyt, kuten joku tuolla väittää. Vaateostoksilla lapsi on ollut mukana. Mutta kiitos, tuli taas avattua silmät ja tajurtua kuinka itsekäs paska sitä onkaan :( todellakaan en vielä kaipaa omaa aikaa. AP.
[/quote]

Marttyyri asenne :D haha, nyt sulle tulee varmaan "masennus"

Vierailija
11/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy nyt ylilaudassa kirjottelemassa, käykää lukemassa!

Vierailija
12/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ämmä käy

Vierailija
13/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti alle 2 vuotiaista laittais hoitoon yöksi, muuta kuin äärimmäisen pakon edessä.
Mutta en ole jäävi arvostelemaan muiden toimia.

Vierailija
14/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:03"]

Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Joku ei tarvitse yksinoloa oikeastaan ollenkaan. Minulle pari kolme tuntia päivässä on ehdoton minimi.

[/quote]

Et varmasti sitten ole perheellinen.

[/quote]Miten niin varmasti?

Vierailija
15/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toivoin vain että joskus saisin yöunet Mut näköjään mun sanomisia vääristellään..

Vierailija
16/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:34"]

Itse en henkilökohtaisesti alle 2 vuotiaista laittais hoitoon yöksi, muuta kuin äärimmäisen pakon edessä. Mutta en ole jäävi arvostelemaan muiden toimia.

[/quote]

Eihän ap:n tapauksessa lapsi olisi mihinkään hoitoon menossa vaan jäämässä isän kanssa kahden kotiin. 

Vierailija
17/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:24"]

[/quote]

Lapsen hoitaminen on osa elämää eikä ole yhtään raskaampaa kuin elämä muutenkaan.

[/quote]Huh, sinulla on sitten ollut rankka elämä.

Vierailija
18/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:03"]Olen tässä miettinyt ja lukenut näitä, lähinnä niitä yöunia kaipasin ja siksi olisin halunnut nukkua yön ja herätä seuraavana päivänä rauhassa. Ehkä se oli vähän älytön ajatus. Mitään tuntikausien shoppailureissuja en ole tehnyt, kuten joku tuolla väittää. Vaateostoksilla lapsi on ollut mukana. Mutta kiitos, tuli taas avattua silmät ja tajurtua kuinka itsekäs paska sitä onkaan :( todellakaan en vielä kaipaa omaa aikaa. AP.
[/quote]

Marttyyri asenne :D haha, nyt sulle tulee varmaan "masennus"
[/quote]
Mitäs jos tulee ja tunkee sen vauvansa pakastimeen? Ai vittu mä vihaan sunkaltaisia oksennuksia. Työnnä pää perseeseesi.

Vierailija
19/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse yrittäisin sinuna miettiä miksi haluat olla poissa lapsesi luota.

[/quote]

[/quote]Huh, sinulla on sitten ollut rankka elämä."

Yleensä 3 kk ikäisen vauvan hoitaminen ei pitäisi olla rankkaa, jos perheessä ei ole muita pieniä lapsia, sillä tuon ikäinen nukkuu vielä paljon, tilanne on aivan toinen kun lapsi täyttää vuoden tai pari, mutta ehkä siinä vaiheessa lapsi onkin sysätty yhteiskunnan hoidettavaksi, jolloin omaa aikaa on mielinmäärin. 

Kommentti, että omasta lapsesta pitäisi saada taukoa, tuntuu uskomattomalta, vaikka luulisi vauvan olevan maailmassa kaikkein rakkain ja tärkein,  jonka kanssa haluaa viettää kaiken mahdollisen ajan, ihan vapaaehtoisesti, vain haluatteko te omaa aikaa ja taukoa myös muista rakkaistanne.

Vierailija
20/92 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilaudassa näköjään linkitetty tytön kuvat jotka ei liity aiheeseen mitenkään eikä edes ole minä. Tervemenoa poliisitutkintaan! Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme