Naiset miettivät kissan/koiran ottamista pommisuojaan, samalla kun miehet odottavat rintamalle joutumista
Naiset valittavat eläinkumppanin pommisuojaporttikiellosta, samalla kun miehet valmistautuvat henkisesti rintamalle joutumiseen.
Kommentit (94)
Meillä mies on ollut huolissaan miten koiralle käy. Olen luvannut hoitaa koiraa niin hyvin kuin pystyn/osaan. En siis mene väestönsuojaan, kun kerran se ei käy. Täällä kotona ollaan ja ylläpidän arkea niin kauan kuin on talo pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan mitään ulvovia ja arvaamattomia elukoita väestönsuojiin haaskaamaan resursseja.
Varsinkin koirat saattavat purra stressaantuessaan ihmisiä. Lisäksi ne paskovat ja kusevat ympäriinsä peloissaan. Kivat hajut, väestönsuojan ilma ei vaihdu.
Ihan hyvin koirat ovat pärjänneet suojatiloissa Ukrainassa. Suojista on paljon videoita.
Ilmeisesti siellä koirat koulutetaan hyvin? Samaa pelkoahan ei ole täällä Suomessa.
Miehet aloittavat sotia ja tappavat ihmisiä ja naiset yrittävät suojata mitä suojattavissa on.
Taas tätä typerää vastakkainasettelua. Ne miehet joutuvat rintamalle ovat ne kissat ja koirat sitten pommisuojissa tai ei, joten ihan turhaa koko väittely. Hyvä ihminen haluaa auttaa myös viattomia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki lapsettomat ja hedelmättömät (+35v) naiset joutavat rintamalle puolustamaan kotimaataan, jos ei muuten niin vähintään rintamabordelleihin tarjoamaan sotilaille helpotusta
Mitäköhän edes teet Suomessa kun kaipailet ihan muiden kuin ihmisoikeuksia kunnioittavien demokratioiden tapoja. Sovitaanko sitten niin, että sinunkaan kohtelusi ei tarvitse olla minkäänlaisen ihmisarvon mukaista? Pakkobordelleja perusti Japani toisessa maailmansodassa, sinne vangittiin korealaisia naisia sotilaiden seksiorjiksi. On todella kylmäävää, että joku meilläkin tällaisesta haaveilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki lapsettomat ja hedelmättömät (+35v) naiset joutavat rintamalle puolustamaan kotimaataan, jos ei muuten niin vähintään rintamabordelleihin tarjoamaan sotilaille helpotusta
Mitäköhän edes teet Suomessa kun kaipailet ihan muiden kuin ihmisoikeuksia kunnioittavien demokratioiden tapoja. Sovitaanko sitten niin, että sinunkaan kohtelusi ei tarvitse olla minkäänlaisen ihmisarvon mukaista? Pakkobordelleja perusti Japani toisessa maailmansodassa, sinne vangittiin korealaisia naisia sotilaiden seksiorjiksi. On todella kylmäävää, että joku meilläkin tällaisesta haaveilee.
Ei täällä kukaan ole pakkobordelleista puhunut. Onhan näillä lapsettomilla ja hedelmättömillä naisilla vaihtoehtona palvella rintamalla sotilaana. Tasa-arvoa..
Seksipalvelujen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus eikä seksipalvelujen tarjoamisen vaatiminen voi olla mikään vaihtoehto muille tehtäville (joita kyllä on ihan riittämiin niille jotka eivät taistele, yhteiskunta romahtaa jos kukaan ei huolehdi tietyistä perustoiminnoista ja silloin on turha enää taistellakaan). Ja entäs miehet, jotka jostain syystä eivät sovi taistelemaan? Laitetaanko ne viihdyttämään omasta sukupuolestaan tykkääviä miessotilaita? Kyllä siellä rintamalla homojakin on, sinutkin voi laittaa heitä palvelemaan.
Ihanaa, vihdoinkin miehet pääsevät uhriutumaan ja vinkumaan! Ehkä heitä jopa harvennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
~kansakunnan sivistyksen taso näkyy siinä miten se kohtelee eläimiä~
Mahatma Gandhi
Lässyttää äijä jonka maa on tunnettu eläinrääkkäyksestä..
Onhan se ajattelun arvoista juuri siellä. Tuli selväksi, ettei siellä olla sivistyneitä. Kyllähän Suomessakin sivistyneet vaativat parempaa kohtelua eläimille, mutta sivistymättömät on...
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä typerää vastakkainasettelua. Ne miehet joutuvat rintamalle ovat ne kissat ja koirat sitten pommisuojissa tai ei, joten ihan turhaa koko väittely. Hyvä ihminen haluaa auttaa myös viattomia eläimiä.
Ei kukaan halua kuunnella mitään räksytystä pommisuojassa, saatika varoa kun hysteerinen elukko koittaa hyökkiä päälle. Rauhalliset eläimethän ovat ihan ok, mutta jokseen harvassa.
Vierailija kirjoitti:
On teillä taas fantasiat..nyt ollaan tosissaan jo miettimässä pommisuojaan menoa. Helkkari soikoon suomalaiset, joditabletit hamstrattu apteekeista, kaikki setelit tyhjennetty automaateista niin ettei niitä tarvitsevat sitten saa mitään enää ulos ja nyt, haaveilua pommisuojaan menosta. Sen takia että ukrainassa rähistään. Olisko reality check mitään?? Täytyy jotain mielenterveydenhäiriötä olla taustalla, joku sotatila fetissi.
Se on osin traumaperintöä. Kuitenkin meillä on suorat kytkökset omiin vanhempiin tai omiin isovanhempiin, jotka ovat olleet sota-aikana elossa ja osallistuneet sotaan/olleet kotona. Onhan tuo silti osalla hieman lähtenyt lapasesta.
Mua on mietityttänyt kun opaskoira saa väestönsuojaan tulla, niin eikös ne allergiset ole opaskoiralle allergisia?🤔 Mikseivät allergiset meuhkaa niistä
Vierailija kirjoitti:
Mua on mietityttänyt kun opaskoira saa väestönsuojaan tulla, niin eikös ne allergiset ole opaskoiralle allergisia?🤔 Mikseivät allergiset meuhkaa niistä
Netille vinkiksi, määrä. Lemmikkejä on ehkä hieman enemmän kuin opaskoiria, oletko huomannut? Meillä ei suojaan olisi tulossa yhtään opaskoiraa, mutta 20-30 lemmikkiä. Tila mitoitettu ihmisille, ketä heittäisimme pois? Vapaaehtoisia?
Vierailija kirjoitti:
Mutta hellanlettas hauvani pelkää jos tulee pommitus. Eikö siltä suojasta voida poistaa joku ikäihminen, jotta hauvani mahtuu? :´(
Tuskin se pieni sylikoira kenenkään mummon tilaa siellä pommisuojassa vie ja sopu siaa antaa.
Itse olen ihastellut ukrainalaisia juuri siksi, että he eivät jätä lemmikkejään. Se jos mikä kertoo ihmisen sivistyksen tason.
Eikö joku viisas ole sanonut, että ihmisen sivistyksen taso nähdään siinä, miten se kohtelee eläimiä.
Raakaa ja julmaa on jättää lemmikki pommien keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netille vinkiksi, määrä. Lemmikkejä on ehkä hieman enemmän kuin opaskoiria, oletko huomannut? Meillä ei suojaan olisi tulossa yhtään opaskoiraa, mutta 20-30 lemmikkiä. Tila mitoitettu ihmisille, ketä heittäisimme pois? Vapaaehtoisia?
Hmm. En tarkoittanut nyt ihan tuota. Vaan miten jos on allerginen yhtään pahemmin ja tilaan tulee opaskoira. Ne tilathan ei välttämättä ole kovin suuria ja ilmanvaihto, siitä en tiedäkään miten se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hellanlettas hauvani pelkää jos tulee pommitus. Eikö siltä suojasta voida poistaa joku ikäihminen, jotta hauvani mahtuu? :´(
Tuskin se pieni sylikoira kenenkään mummon tilaa siellä pommisuojassa vie ja sopu siaa antaa.
Itse olen ihastellut ukrainalaisia juuri siksi, että he eivät jätä lemmikkejään. Se jos mikä kertoo ihmisen sivistyksen tason.
Eikö joku viisas ole sanonut, että ihmisen sivistyksen taso nähdään siinä, miten se kohtelee eläimiä.
Ja jotkut ihmettelevät empatiakyvöttömäsi, laitat eläimet lasten edelle. Ja pidät sitä ihan hyväksyttynä puolustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkyy Ukrainassakin lemmikitkin mahtuvan pommisuojiin. Eikä silti ole tarvinnut ihmisiä pois käännyttää. Ukrainassakin on alunperin ollut kielto, ettei lemmikkejä saa tuoda pommisuojiin, mutta kun on nähty miten ne auttavat ihmisiä selviämään pahassa tilanteessa, saa lemmikin nyt ottaa mukaan.
Järkevä päätös. Monille lemmikki = perhe. Monelle ihmiselle lemmikkki on se ainoa rakas olento maanpäällä ja jos se menehtyy pommitukseen, on suru suuri. Miksi ihmisille pitäisi tuoda lisää tuskaa sodan keskellä, kieltämällä heitä pelastamaan se, mikä heille on tärkeätä/rakasta?
Vierailija kirjoitti:
fakta tieto kirjoitti:
Väestönsuojiin ei saa viedä elukoita.
"Lemmikkieläimiä ei saa ottaa väestönsuojaan. Tilanteen mukaan väestönsuojasta voi päästä kotiinsa hakemaan lisävarusteita ja ruokkimaan lemmikkieläimiään."
(IL 12.3.2022)
En missään tapauksessa suostu tuohon. Kissani ei vie edes paljon tilaa, vien sen väestönsuojaan tositilanteessa vaikka väkisin :(
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut ihmettelevät empatiakyvöttömäsi, laitat eläimet lasten edelle. Ja pidät sitä ihan hyväksyttynä puolustelemalla.
Eiköhän sinne pommisuojaan mahdu ihan kaikki. Tuskin Ukrinassa on yksikään lapsi jäänyt ulos pommisuojasta sen takia, että siellä on jollakin toisella lapsella rakas lemmikki mukana. Tajuatko, että jollein lapselle se lemmikki voi olla todella rakas ja sen lapsen elämä on pitkäksi aikaa pilalla, jos lemmikki lentää pommin mukana taivaantuuliin? Kyllä sinne pommisuojaan silti mahtuu se sinunkin lapsesi vaikka siellä jollakin kissa on mukana.
Nämä vastakkain asettelut on ihan turhia ja herättävät vain turhaa epäsopua ihmisten kesken.
Ja kuule, minä voin vaikka itse jäädä sinne pommisuojan ulkopuolelle ja antaa paikkani jonkun lapsen lemmikille, niin sinun ei tarvitse siitähuolta kantaa.
Kun kuuntelisi monen koiran räksytystä pommisuojassa niin veikkaan että niiltä vedettäs niskat nurin. Oikeesti. Ei kukaan kestäis stressin päälle mitään koirien mölyä, paskan ja kusen hajua! Suomessa suojat on tosi pieniä.
Sodan syttyessä, mitä tapahtuu eläintarhojen eläimille, meneekö esim. Korkeasaaren elukat johonkin suojiin?