Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun saisi edes joskus "lapsivapaata" :(

Vierailija
14.08.2015 |

Mä en edes muista, milloin olen ollut viimeksi yksin jossain muualla kuin töissä. Onhan noi lapset jo isoja, 11 ja 13, mutta silti ne haluaa tulla joka paikkaan mukaan eikä niitä voi yksin kotiinkaan yön yli jättää. Sanomattakin on siis selvää, ettei mulla myöskään voi olla mitään romanttista elämää, koska en voi ikinä mennä kenenkään luo yöksi saati että kukaan (mies) voisi tulla meille yöksi. Tai saisipa olla edes ihan yksin vaikka kotona 24 h.

Mut ei. Lasten isä on kuollut muutama vuosi sitten, omat vanhempani eivät halua lapsia ottaa luokseen. Nuorimmalla ois kavereita jonne voi joskus mennä yökylään, mutta vanhemmalla lapsella ei sellaista mahdollisuutta edes ole. Eli vähintään tuo 13v on kotona mun kanssa.

Ja joo, eihän noista enää paljoa "vaivaa" ole, mutta mä ihan todella kaipaisin edes 24 tuntia niin, että saisin keskittyä vain ja ainoastaan itseeni :( Välillä on sellainen olo että purskahdan itkuun, kun tuntuu etten jaksa tätä arkea enempää. :(

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:28"]Tuon ikäisiä ei voi jättää yhdeksi yöksi keskenään? Huh, huh. Kuka käski kasvattaa lapsistaan avuttomia? Syytä itseäsi. Ja eikö olisi todella noloa lykätä lapsensa jonnekin tukiperheeseen? Mietipä vähän mitä ne lapsesi siitä ajattelisi! Tuntisivat itsensä varmaan huostaanotetuiksi. Normaalia olisi antaa isojen lasten ottaa jo vähän ensiaskeleita itsenäistymiseen.
[/quote]VAHINKO alapeukku tälle!!

Vierailija
2/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana että ap:n kaltaisia vanhempia on olemassa.
Kaipaa tottakai omaa aikaa mutta ottaa lapsista täyden vastuun. Toivon että saat ap apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka sanotte, että tuon ikäiset voi jättää yksin yöksi, onko teillä lapsia ollenkaan? Ehkä ihan pieniä vain? Veikkaan, että monella näin. Jokainen, jolla on 11-13v lapsia ymmärtää, ettei heitä tule jättää yöksi yksin. Ihminen, jolla on itsellä vasta pieniä lapsia näkee aina ne omaa lasta vanhemmat lapset hirveän isoina. Ei 11-vuotias ole vielä iso. Sitä on niin helppo ajatella, että kyllähän se nyt pärjää. Sen kun ottaa ruokaa kaapista. Mutta ei se riitä, että just ja just pärjää. Eikö sillä ole väliä, että lapsi tuntee olonsa turvattomaksi ja jos pelkää? Mulla on 12v lapsi ja ihan varmasti se yön yksin selviäisi, mutta ihan varmasti pelottaisikin. En ikinä jättäisi häntä yksin yöksi, jos ei olisi aivan pakottava tarve. Ja joku oma pikkuloma ei sellainen ole.

Ja sitten ihmetellään, kun 10-vuotiaat on somessa kuin parikymppiset... Kun ei niitä vahdita ja olla aikuisena läsnä. Pidetään isompana kuin ovatkaan.

Vierailija
4/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä voi iltaisin/viikonloppuisin treffailla miehiä paria tuntia? Eivätkö sun lapset voi tai osaa tosiaankaan olla muutamaa tuntia yksin? Miten sä pääset lääkäriin, joululahjaostoksille tai muihin pakollisiin menoihin, jos kaksi lähes teini-ikäistä roikkuu helmoissa? Kuka teistä on oikeasti läheisriippuvainen. Kyllä mä tunnen useita yksinhuoltajia, joilla on miesystävä ja ihan käyvät näillä naisilla kylässä. Miksi teille ei voisi tulla? 

Vierailija
5/93 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:09"]

Tylsästi täytyy sanoa, että tarkkaa ikärajaa, mikä sopisi kaikille lapsille, on mahdotonta antaa, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki sanoo. - - - 

Englannissa National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) suosittelee, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä. - - - 

Suomessa ei laki määrittele, milloin lapsen voi jättää yksin kotiin.

[/quote]

64 vastaa: Eiköhän se ole ihan lapsesta kiinni, niinkun tuossakin sinun lainaamassa tekstissä sanottiin. Tietenkin vanhemmat tuntevat oman lapsensa parhaiten ja punnitsee ratkaisut siltä pohjalta. Ei tietenkään voi jättää lasta yksin jos ajattelee että tämä ei pärjää. Jos huomasit, tässä tapauksessa ei ollut kyse yksinolosta, vaan KAKSIN siskon kanssa kotona olemisesta, siinä on eroa.

Sitä kun näkee työssä kaikenlaista, 11 ja 13 vuotiaiden sisarusten jättäminen yhdeksi yöksi keskenään ei vaikuttanut minusta huolestuttavalta. 

Sitä en tullut kommentoidessani ajatelleeksi, että tosiaan kuten joku snoikin, ap:n lapsilla voi olla iän kuoleman takia trauma, jonka vuoksi ovat tavanomaista arempia olemaan erossa äidistään. Sitä suuremmalla syyllä varman todella kuormittavaa äidille, jos noinkin isot lapset ovat jatkuvasti kiinni. Toivottavasti tilanteeseen löytyy ratkaisu.

Vierailija
6/93 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D [/quote] Lapset ovat kokeneet jo yhden valtavan menetyksen ja voivat senkin vuoksi olla arkoja jäämään yksin/keskenään. Yleensä ne kauhukakarat ovat jotakin ihan muuta kuin ne voi jotka haluavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa

[/quote]

Tämä, ja onneksi myös moni muu kommentti todistaa että ihmiskunnalla on vielä toivoa. 

Vierailija
7/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mukaan myös, niin kaikilla on hauskaa!

Vierailija
8/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia...

Vierailija
9/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ❤

Mitenkäs ne tukiperheet toimii? Josko saisit semmoisen?

Vierailija
10/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:52"]Lapset mukaan myös, niin kaikilla on hauskaa!
[/quote]

wtf kyllä ap nyt selkeästi tarvitsee lapsivapaata aikaa

Vierailija
11/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, mulla on lapset mukana kaikkialla muualla paitsi töissä. Kyse on siitä, että en ole varmaan kolmeen vuoteen ollut missään yksin yli 8 tuntia. Ja todella, todella kaipaisin nyt hengähdystaukoa. Ei tähän auta nyt lenkkeilyt yksin tai uimahallilla käynnit, mä haluan olla sen vuorokauden vähintään ihan itsekseni.

Vierailija
12/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että emme ole prioriteettilistalla kärkipäässä saamassa tukiperhettä, koska meillä ei ole "mitään ongelmia" ja kuulema muutenkin on hankala saada perhettä teini-ikäiselle.. eli siis tukiperheet ei kuulema huoli mieluusti muita kuin korkeintaan alakouluikäisiä lapsia. Eli voisin saada tukiperheen tälle 11-v, mutta vanhempi ei välttämättä pääsisi yhtään minnekään.

Vierailija
13/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa lapsiasi esimerkiksi leireille? Itse muistan olleeni suunnilleen tuon ikäisenä kesällä leireillä ja taisipa olla jonkun talvisen viikonlopunkin leirillä. Tietysti tältä kesältä on kesäleirit ohi, mutta ehkä jonkun harrastustoiminnan puitteissa voisi löytyä syksylle leirejä.

Vierailija
14/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehen vanhemmat? Etkö ole heidän kanssa enää tekemisissä?

Vierailija
15/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut Tukiperheet molemmille lapsilleni, vanhempi 8v ja kuopus 1.5v. 8v isä ei yli 2.5v ole edes kuulumisia kysynyt saati ottanut sopimuksen mukaisesti luokseen. Oman jaksamisen takia parempi että kerta kk minulla omaa aikaa jolloin nukkua kunnolla ja tehdä omia asioita tai siivota ilman että joku roikkuu jalassa.

Vierailija
16/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yrittäisin etsiä itselleni tukiverkoksi ystäviä, joilla on samanikäisiä lapsia. Sitten vuorotellen lapset yökylään. Ja toivottavasti löytyisi selaisia tyyppejä joiden kanssa voisitte viettää aikaa kaikki yhdessä. Mistä päin olet? Mulla on aika samanikäiset lapset

Vierailija
17/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:00"]Mites miehen vanhemmat? Etkö ole heidän kanssa enää tekemisissä?
[/quote]

Tämä

Vierailija
18/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 11v ja 13v pärjää jo itsekseen yhden yön. Ruuan teet valmiiks jääkaappiin ja annat niille kasan leffoja ja poppareita.

Vierailija
19/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oo ihan vakuuttunu etteikö lapsia vois yön yli jättää, mee ite vaikka hotelliin?

Vierailija
20/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et olisi hankkinut lapsia, olisi sinulla lapsivapaata 24/7 :) Mutta kun virhe on jo tapahtunut niin kyllä ton ikäiset melko voi jättää yksin kotiin tai voisit ottaa vaikka illan viikossa vapaaksi ja hemmotella itseäsi silloin ja sitten yöksi kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme