Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rahasi riittävät, kun polttoaine maksaa kohta 2,5-3 euroa litralta ja ruoka kallistuu myös rajusti?

Vierailija
12.03.2022 |

Ja ties mikä muu.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjätään. Keskituloisia, työssä käyviä ihmisiä, ei tuu nälkä, eikä vilu. Itse jatkan ainakin kuluttamista samalla tavalla, kuin aiemminkin ja aion käyttää jatkossa myös palveluita, että esim. kampaajat ja jalkahoitajat yms. pärjäisivät. Ruoka ostetaan jatkossakin ehdottomasti kotimaisuus edellä, jos mahdollista. Ainoa muutos kulutuskäytökseeni on se, että Teboililla en enää jatkossa tankkaa. 

Totta,

Meidän keskituloisten velvollisuus on pitää maan taloutta pyörimässä.

Ja muistamme myös sen, että valtio saa enemmän verotuloja kalliimmista elintarvikkeista kuin halvemmista.

Tarkoitan tietenkin ALV:in tuottamia verotuloja.

Vierailija
62/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Mihin sitten vaihdetaan kun on jo aiemmin siirtynyt porkkanoihin eikä minkäänlaista hedelmää ole voinut ostaa enää aikoihin paitsi jos on ollut tarjouksessa max euron kilohinnalla? Poislukien appelsiinit jotka on liian kalliita jopa sillä 0,99kg hinnalla siihen nähden kuinka vähän niissä on syötävää.

Viime viikolla tuli tosiaan syötyä banaania, mutta sitä aiempaa kertaa en edes muista. Sama juttu että kurkkua/tomaattia en ole syönyt sitten viime syksyn.

Banaanit maksavat 2 euroa +- 40 senttiä kilo; tuontituote.

Kotimainen kurkku eilen 3,95 kilo.

Kannattaisiko sittenkin satsata  3 euroa muutamaan banaaniin ja kotimaiseen kurkkuun, jotta pääsisi yleellisen elämän makuun?

Missä on noin halpaa kurkkua? Täällä 6e/kilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista elää koko maailman mittakaavassa leveästi ja huolettomasti. Köyhimmilläkin meistä on varaa karsia kulutustaan melkoisesti, ennen kuin elämä alkaa olla oikeasti vaikeaa. Toki se on ankeaa, kun on tottunut banaaniin ja avokadoon, ja pitääkin vaihtaa kotimaiseen porkkanaan, mutta se on vielä kaukana kurjuudesta.

Mihin sitten vaihdetaan kun on jo aiemmin siirtynyt porkkanoihin eikä minkäänlaista hedelmää ole voinut ostaa enää aikoihin paitsi jos on ollut tarjouksessa max euron kilohinnalla? Poislukien appelsiinit jotka on liian kalliita jopa sillä 0,99kg hinnalla siihen nähden kuinka vähän niissä on syötävää.

Viime viikolla tuli tosiaan syötyä banaania, mutta sitä aiempaa kertaa en edes muista. Sama juttu että kurkkua/tomaattia en ole syönyt sitten viime syksyn.

Sitten vaihdetaan johonkin vielä halvempaan kuin porkkana.

Kuten? Itse olen ostanut porkkanoita ja lanttua 0,49 senttiä/kilo eikä noin edullisesti saa yleensä edes perunaa.

Saati sitten jatkossa.

Vierailija
64/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vatmasti riiitäkään, mutta en ole varmasti ainoa.

Vierailija
65/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opiskellut hyväpalkkaisen ammatin ja oon vakityössä, joten hintojen nousu ei ole minun ongelmani. Annan vinkin: tehkää enemmän töitä jos menot kasvaa.

Vierailija
66/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista elää koko maailman mittakaavassa leveästi ja huolettomasti. Köyhimmilläkin meistä on varaa karsia kulutustaan melkoisesti, ennen kuin elämä alkaa olla oikeasti vaikeaa. Toki se on ankeaa, kun on tottunut banaaniin ja avokadoon, ja pitääkin vaihtaa kotimaiseen porkkanaan, mutta se on vielä kaukana kurjuudesta.

Sitten vaihdetaan johonkin vielä halvempaan kuin porkkana.

Kuten? Itse olen ostanut porkkanoita ja lanttua 0,49 senttiä/kilo eikä noin edullisesti saa yleensä edes perunaa.

Saati sitten jatkossa.

Kaali on yleensä halvempaa kuin porkkana.

Vierailija
67/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon opiskellut hyväpalkkaisen ammatin ja oon vakityössä, joten hintojen nousu ei ole minun ongelmani. Annan vinkin: tehkää enemmän töitä jos menot kasvaa.

Saisi jostain edes sen työpaikan mutta kun ei saa.

Vierailija
68/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulan tuillakin on rajansa. Nyt muiden verorahoilla elävät voivat vuokrata puutarhapalstoja ja ruveta kasvattamaan pottunsa ja porkkansa ihan itse. Minä en enää maksa.

Vierailija
69/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riitä. Kela maksa kaiki. T. Abdi

Vierailija
70/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne riitäkkään. Jos pakoitteet ja maatalouden uhkailut otetaan todesta ja kiltisti alistutaan niin ei auta yhtään mitä mieltä tuosta tappamisesta on. Kuten joku kirjoitti eivät aiemmat sodat näin dramaattisesti ole vaikuttaneet. Kansalta selvä viesti että lännen hunajamaan pakoitelistoilla voi pyyhkiä sitä jos se noin vaikuttaa. Sitten sieltä tulee vielä vastapakoitteet suomalaisten viennille. Eihän siitä selviä millään näin pieni maa. Pitää muistaa että päällimäisenä huseeraa ahneus kotimaassa. Nostetaan vaikka ei olisi tarvetta. Onhan maassa vielä kuukauden verran halvempaa polttoainetta tankeissa mutta nostettiin jo etukäteen. Jokaisen pitäisi tajuta että yritetään luoda porvarimedian taholta hysteriaa että kaikkea voi sodan varjolla tehdä. Suomalaisten vika se sota ei ole ja myöskään meidän ei suhteettomasti pidä kärsiä siitä. Viime hallitus veti kyllä löysät pois.

Vierailija
71/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, en aja autollani jos lompakko ei kestä, eläkkeestä jää pakollisten jälkeen (jossa ruoka myös) nyt säästöön n. 700 €/kk. Ei velkaa ja sijoituksia ja säästöjä tilillä, +asunto n. 130 000 € ja auto n. 8000 €.

Kaikki kävelyetäisyydellä, autoa en pakollisiin menoihin tarvitse, ostinkin sen vain eläkepäivien iloksi.

😂

Vierailija
72/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää. Ostan sitten vaan vähemmän.

Vierailija
73/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpähän minulle enmmän kun kaikenmoiset köyhät ei ole kaupoissa pyörimässä.

Vierailija
74/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin riittää. Enhän toki ole mikään tyhmä köyhä.

Vierailija
75/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Banaanit maksavat 2 euroa +- 40 senttiä kilo; tuontituote.

Kotimainen kurkku eilen 3,95 kilo.

Kannattaisiko sittenkin satsata  3 euroa muutamaan banaaniin ja kotimaiseen kurkkuun, jotta pääsisi yleellisen elämän makuun?

Missä on noin halpaa kurkkua? Täällä 6e/kilo.

Liedon S-marketissa 11.3. 2022

Vierailija
76/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä juuri muuta tarvitsekaan kuin ruokaa, sähköt ja juoksevan veden. Hyvin riittävät rahani näihin. Pärjäisin ihan hyvin perusruuallakin, ei mulla tartte olla talvisinkin kolmea sorttia tuoreita marjoja jääkaapissa. 

Vierailija
77/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihmisillä kyllä keskimäärin on rahaa vaikka mihin, tuskin tulee olemaan ongelma.

Meillä ei kummallakaan miehen kanssa ole edes ajokorttia, joten ihan sama paljon bensa maksaa.

Meinaatko että julkisen liikenteen taksoissa ei bensan hinta näy? Tosin ei niitä paljoa konkurssiaallon jälkeen näy eikä kunnilla ja valtiolla ole kassassa rahaa niitä subventoidakaan. Rahtikulut näkyy sun ja miehesi kukkarossa ostat nyt ruokaa tai mitä tahansa.

Vierailija
78/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä mä juuri muuta tarvitsekaan kuin ruokaa, sähköt ja juoksevan veden. Hyvin riittävät rahani näihin. Pärjäisin ihan hyvin perusruuallakin, ei mulla tartte olla talvisinkin kolmea sorttia tuoreita marjoja jääkaapissa. 

Mutta riittääkö sitten kun ruoka maksaa tuplasti, vesilaskua korotetaan ja teet uuden sähkösopimuksen joka minimissäkin on vähintään tuplasti sen mitä nyt maksat. Yhtiövastikkeisiin tulossa myös reippaat korotukset samoin vuokriin.

Vierailija
79/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön jää vähemmän, toki se ärsyttää.

Vierailija
80/90 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista kulutustottumuksistani voi ihan huoletta leikata 50% pois ja silti ei ole pulaa mistään. Enkä todellakaan edes ole mikään suurtuhlari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän