Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena tarjoilijana "koulutin" asiakkaita

Vierailija
14.08.2015 |

Kesätöissä tosin olin, eikä tietenkään mitään koulutusta hommiin muutenkaan. Ravintola oli bufe, joten enimmäkseen se olikin blokkaamista eikä siihen tosiaankaan mtn kouluja tarvi käydä. Olin aika nokkava nuorena, sillä opiskelin yliopistossa ja ihan ensimmäisenä suvusta. Nuoremmat serkut ovat sitten myöhemmin kyllä myös menneet yliopistoon

Esim. mua ärsytti aivan suunnattomasti kun menin kysymään joltain  naiselta että mitä juotavaa saisi olla ruuan kanssa. Niin nainen vastaa että hänen pitää ensin puhua miehensä kanssa. Joten tein siitä johtopäätöksen että sittenpä kyselet mieheltäsi että mitä saa juoda ja mitä ei ja mitä mies aikoo juoda. Eli menin seuraavan kerran kysymään siitä pöydästä oikein reilun miettimisajan jälkeen.

Ja ne, jotka käveli edellisiltä asiakkailta käytettyyn siivoamattomaan pöytäään. Ne sai istuskella siinä laseineen ja servetteineen piiiitkään. Mulla oli ihan muuta tekemistä. Nehän ei olleet koskaan edes kysyneet multa että onko pöytä vapaa ja voiko siihen tulla, vaan ne vaan tallustelee suoraan sisään ja istuu likaiseen pöytään. Mun silmissä ne oli ne edelliset asiakkaat, jotka jostain syystä jäi siihen vielä laskun jälkeen istumaan.

Kaikenlaiset etuilijat ja heiluttajat sai heilua ihan rauhassa jonnekin kattauksen puoliväliin.

Erilaisten alennusten kyselijät ynnä muuten jotain hölynpölyä esittävät Tietäjät jätin täysin huomiotta. En tänäkään päivänä tajua ihmistä, joka täysin tietoisesti ja selvästi valehtelee että jossain ammattiliiton lehdessä on joku alennus luvattu jäsenille kun tulee ravintolassa laskun aika. 

En jäänyt tod. tarjoilijan töihin vaiktuisemmin, vaikka töitä olisikin ollut. En kyllä ikinä valmistunut yliopistoltakaan. Gradu on kerran läpikirjoitettu suurinpiirtein ja tellennettu korpulle. Kertoo siitä, milloin sitä on viimeksi työstetty.

Olen kuitenkin vakitöissä ja ollut samalla työnantajalla joku 15 vuotta. Eikä irtisanomisia näkyvissä näissä hommissa. Ei sikäli huonosti. Kesätyöt oli kyllä syvältä ja poikittain vaikka siinä ihan hyvin tienasikin siihen duunin vaativuuteen nähden.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-Huh mikä aloitus ja pari muuta viestiä!

Todellakin ravintola-ala on jotain villiä länttä tuon mukaan. Onkohan vieläkin vai joko on työvoimapula karsinut pahimmat konnat ja juopot pois hommista.

Valitettavasti nuorten tyttösten hihittely on myös katoava ilmiö: Ketjuruokaloussa henkilökunta on vedetty niin minimiin ettei se näytä enää naurattavan niitä ihan nuoriakaan -kaikki on niin väsyneitä ja stressissä että ne painaa vaan mykkänä menemään.

Harvemmin suomessa vieläkään tapaa aidosti hyvää tarjoilijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi