Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä pizzeriassa pizzan puolitus 3e. Suomipopillla äsken

Vierailija
14.08.2015 |

Kuulin vain loput, mutta en pizzerian nimeä

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen kinkku pitsat on lähes ilmaisia. Miksihän

Vierailija
22/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:48"]Joulun jälkeen kinkku pitsat on lähes ilmaisia. Miksihän
[/quote]

Oletkos törmännyt urbaanilegendaan? Sen lisäksi muistit sen väärin. Kinkku on edullista joulun jälkeen, mutta ei käyttökelvotonta. :)

Vai luulitko että kaikki kinkut päättivät yhdessä tuumin pakastimessa muuttua käyttökelvottomiksi jouluaaton jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:48"]Joulun jälkeen kinkku pitsat on lähes ilmaisia. Miksihän
[/quote]

Oletkos törmännyt urbaanilegendaan? Sen lisäksi muistit sen väärin. Kinkku on edullista joulun jälkeen, mutta ei käyttökelvotonta. :)

Vai luulitko että kaikki kinkut päättivät yhdessä tuumin pakastimessa muuttua käyttökelvottomiksi jouluaaton jälkeen?
[/quote]

:D

Vierailija
24/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaa, miten katsotaan asiakkaista, joista toinen tilaa pizzan ja toinen vain juoman ja jakaa itse!!!

suomessa ei todellakaan ole tietoakaan asiakaspalvelusta!!! 

Vierailija
25/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:48"]Joulun jälkeen kinkku pitsat on lähes ilmaisia. Miksihän [/quote] Oletkos törmännyt urbaanilegendaan? Sen lisäksi muistit sen väärin. Kinkku on edullista joulun jälkeen, mutta ei käyttökelvotonta. :) Vai luulitko että kaikki kinkut päättivät yhdessä tuumin pakastimessa muuttua käyttökelvottomiksi jouluaaton jälkeen?

[/quote]Tarkennan vähän että kinkkupitsan alennus pysyy kesääkuulle asti.

Vierailija
26/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:36"]

Kotipizza

[/quote]

Ei maksa.

Vierailija
27/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:35"]

Ainakin oulun DaMariossa eli koko paikka boikotissa. Yrittävät vain saada jokaisen ostamaan oman pizzan...törkeää asiakkaan aliarvioimista

[/quote]

Tuo taisi olla itsestäänselvä asia kaikille muille kuin sinulle. Luulitko sitten ensin, että tuo on veloitus tehdystä työstä ja likaisesta lautasesta?

[/quote]

selittävät sen ylimääräisellä lautasella.

jos lautasen pesu maksaa heidän mukaan 3 e niin kannattaisiko harkita jotain muuta businesta? Ei oo kulut hallussa

[/quote]

Ei se ole pelkkä lautasen pesu, vaan yksi asiakaspaikka joka ei ole sillä hetkellä muiden asiakkaiden käytössä. Taidat olla niitä järjen jättiläisiä, jotka ihmettelevät miksi kahvikupillinen maksaa kahvilassa saman verran kuin kokonainen paketti kaupassa.

[/quote]

No jos mun kaveri on pitsaa syömässä ja laittaa viestiä ja olen juuri tullut lounaalta, ni ei kai multa pyydetä 3 euroa siitä hyvästä, että istun kaverini seuraksi pöytään? Lähtee jo käsistä nää mistä kaikesta sitä keksitään hinnoitella... Kyllä parhast ja suosituimmat paikat on niitä, jossa ei riistetä joka senttiä irti mikä lähtee.

Vierailija
28/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:54"]

Ainakin oulun DaMariossa eli koko paikka boikotissa. Yrittävät vain saada jokaisen ostamaan oman pizzan...törkeää asiakkaan aliarvioimista

[/quote]

Tuo taisi olla itsestäänselvä asia kaikille muille kuin sinulle. Luulitko sitten ensin, että tuo on veloitus tehdystä työstä ja likaisesta lautasesta?

[/quote]

jos lautasen pesu maksaa heidän mukaan 3 e niin kannattaisiko harkita jotain muuta businesta? Ei oo kulut hallussa

[/quote]

Ei se ole pelkkä lautasen pesu, vaan yksi asiakaspaikka joka ei ole sillä hetkellä muiden asiakkaiden käytössä. Taidat olla niitä järjen jättiläisiä, jotka ihmettelevät miksi kahvikupillinen maksaa kahvilassa saman verran kuin kokonainen paketti kaupassa.

[/quote] 

Pelle ei tajua. Kun pizzaa ei puoliteta ilmaiseksi menettävät yhden kokonaisen asiakkaan.... Taidat olla just tyypillinen suomalainen yrittäjä, joka nostaa hintaa kun menee huonosti... Sen sijaan että laskisi hintaa ja saisi enemmän asiakkaita.

varmaan maksat ykistyiset parkkimaksutkin!!

[/quote]

Ehkä niille on sen yhden kokonaisen tilalle tulossa kaksi kokonaista asiakasta? Anteeksi vaan, mutta yrittäjällä on täysi vapaus päättää tuollaisista asioista ja ottaa se riski että joku pönttö alkaa siksi boikotoida paikkaa. Vapaa maa eikä mikään sosialismi, koita kestää.

[/quote]

Osaatko lukea ? Ko pizzeria sanoi lehdessä, että jos yilaa yhden pizzan niin sen voi ITSE puolitta ilmaiseksi. Ja yhä edelleen asiakkaat vievät KAKSI paikkaa. Opettele lukemaan

Vierailija
29/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:52"]

Se on hankalaa ja vaativaa hommaa se puolittaminen. Siinä puolittaja tärisee paskat housussa että tuleekohan näistä puolikkaista saman kokoiset. Tuosta stressistähän se maksu pääosin koostuu.

[/quote]

:D

Vierailija
30/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:17"]

Ja arvatkaa, miten katsotaan asiakkaista, joista toinen tilaa pizzan ja toinen vain juoman ja jakaa itse!!!

[/quote]

Jos puhutaan ihan ruokaravintolasta mihin on tarkoitus mennä nimenomaan syömään, niin tuollaista paria pidetään ihan aiheellisesti käytöstavattomina juntteina. Ravintolassa käydessä kumminkin maksetaan muustakin kuin pelkästä ruuasta.

Vierailija
31/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

Pelle ei tajua. Kun pizzaa ei puoliteta ilmaiseksi menettävät yhden kokonaisen asiakkaan.... Taidat olla just tyypillinen suomalainen yrittäjä, joka nostaa hintaa kun menee huonosti... Sen sijaan että laskisi hintaa ja saisi enemmän asiakkaita.

varmaan maksat ykistyiset parkkimaksutkin!!

[/quote]

Ehkä niille on sen yhden kokonaisen tilalle tulossa kaksi kokonaista asiakasta? Anteeksi vaan, mutta yrittäjällä on täysi vapaus päättää tuollaisista asioista ja ottaa se riski että joku pönttö alkaa siksi boikotoida paikkaa. Vapaa maa eikä mikään sosialismi, koita kestää.

[/quote]

Osaatko lukea ? Ko pizzeria sanoi lehdessä, että jos yilaa yhden pizzan niin sen voi ITSE puolitta ilmaiseksi. Ja yhä edelleen asiakkaat vievät KAKSI paikkaa. Opettele lukemaan

[/quote]

Sittenhän asiakkaat voivat valita puolittavatko pizzan ITSE vai maksavatko siitä henkilökunnalle. Ihme kitinää.

Vierailija
32/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:27"]

[/quote]

Jos puhutaan ihan ruokaravintolasta mihin on tarkoitus mennä nimenomaan syömään, niin tuollaista paria pidetään ihan aiheellisesti käytöstavattomina juntteina. Ravintolassa käydessä kumminkin maksetaan muustakin kuin pelkästä ruuasta.

[/quote]Itse olen yrittänyt lukuisia kertoja saada essu lissua ottamaan poskeen pikku tipistä. Ei onnistu, ainakaan ravintolassa. minähän en maksa muusta kuin ruuasta jos pelkästään syömässä käyn.

Vierailija
33/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluintahan tässä on se, että k.o pitseriasta saa ihan ilmaiseksi toisen lautasen jos puolittaa pizzan itse. Joten ei selity hinta tiskaus yms. kuluilla vaan se on nimenomaan pizzan puolitus joka maksaa.

Vierailija
34/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyseinen ravintolahan kertoi, että jos itse puolittaa pizzan niin se ei maksa mitään. Eli sinne voi mennä syömään yhden pizzan puoliksi. Ja koska joku puhuu pizzeriasta ns. ruokaravintolana ? Vain suomainen juntti

Vierailija
35/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa pieniruokaisia, joten otamme järjestään puolitettuna. Siitä huolimatta, en koskaan valittaisi 3€ hinnasta. Pitäähän ravintolankin jotenkin rahaa saada hyvänen aika? Tuollakin hintaa ei se kallista ole kahden syödä, ja varsinkin jos salaatti kuuluu hintaan niin ei mitään ongelmaa.

Mieluummin maksan puolituksesta ja salaatista vaikka 4€, kun ostan 2 pizzaa joista menee melkein puolet roskiin. Kotiin emme tykkää tähteitä viedä.

Vierailija
36/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]Itse olen yrittänyt lukuisia kertoja saada essu lissua ottamaan poskeen pikku tipistä. Ei onnistu, ainakaan ravintolassa. minähän en maksa muusta kuin ruuasta jos pelkästään syömässä käyn.

[/quote]

Sitä ollaan sitten niin hauskoja.... Joka tapauksessa, halusit tai et, maksat ravintolassa käydessäsi ruuan lisäksi siitä, että joku valmistaa sen ja ravintolan toiminta-ajatuksesta riippuen kantaa pöytääsi lautasella tai laittaa tarjolle buffetpöytään, tuo tai laittaa tarjolel juomat, tiskaa astiasi, laskuttaa, siivoaa ravintolasalin ja keittiön, suunnittelee ruokalistan, hankkii tarvikkeet... Näin ollen on itsestään selvää, ettei ravintolaan mennä vain siivellä närppimään kaverin lautaselta.

Vierailija
37/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:17"]Ja arvatkaa, miten katsotaan asiakkaista, joista toinen tilaa pizzan ja toinen vain juoman ja jakaa itse!!!

[/quote]

No, asu ensin ulkomailla ennenkuin lähdet tuota laukomaan. Me olemme asuneet 12v muualla, ja Suomi on ainoa maa missä edes olemme törmänneet ns. puolitukseen jossa riittää että 1 annos tilataan ja saadaan kuitenkin kummallekin välineet, alkusalaatit yms.
Tietenkin aasiassa esim on normaalia jakaa kaikki annokset kaikkien kesken, mutta jos puhumme länsimaalaisesta ravintolakulttuurista.

Vierailija
38/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

Kyseinen ravintolahan kertoi, että jos itse puolittaa pizzan niin se ei maksa mitään. Eli sinne voi mennä syömään yhden pizzan puoliksi. Ja koska joku puhuu pizzeriasta ns. ruokaravintolana ? Vain suomainen juntti

[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä koko jutussa ei ole mitään järkeä. Pizzeriayrittäjä voi halutessaan hinnoitella ns. ylimääräisen työn miten huvittaa, ja se maksaa joka ei halua tehdä hommaa itse. Jos ei halua maksaa, leikkaa itse. Vaikeaa? Ilmeisesti on.

Vierailija
39/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:17"]Ja arvatkaa, miten katsotaan asiakkaista, joista toinen tilaa pizzan ja toinen vain juoman ja jakaa itse!!! suomessa ei todellakaan ole tietoakaan asiakaspalvelusta!!!  [/quote] No, asu ensin ulkomailla ennenkuin lähdet tuota laukomaan. Me olemme asuneet 12v muualla, ja Suomi on ainoa maa missä edes olemme törmänneet ns. puolitukseen jossa riittää että 1 annos tilataan ja saadaan kuitenkin kummallekin välineet, alkusalaatit yms. Tietenkin aasiassa esim on normaalia jakaa kaikki annokset kaikkien kesken, mutta jos puhumme länsimaalaisesta ravintolakulttuurista.

[/quote]

Oma kokemukseni on poikkeuksetta se, että jakaminen onnistuu monessa maassa... Ihan ot.

Vierailija
40/41 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä koko jutussa ei ole mitään järkeä. Pizzeriayrittäjä voi halutessaan hinnoitella ns. ylimääräisen työn miten huvittaa, ja se maksaa joka ei halua tehdä hommaa itse. Jos ei halua maksaa, leikkaa itse. Vaikeaa? Ilmeisesti on.

[/quote]

Ja termi ruokaravintola siksi, että pizzeria yleensä on sellainen paikka johon mennään syömään, eli sisään saapuva asiakas oletettavasti tilaa muutakin kuin pelkän juoman. Eri juttu sellaiset paikat, joissa ruokailu on vain yksi asiointitapa.