Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on tottuneet liian hyvään

Vierailija
14.08.2015 |

Mun mielestä kaikkia tukia voi leikata. Ei väki viitsi mennä töihin, kun on niin hyvät tuet.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"]

Suomalaiset ovat kateellista kansaa. Suomalaiset luulevat kaikenlaista, eivätkä viitsi ottaa asioista selvää, on kivempi elää luulossaan. Suomalaiset rakastavat lyödä lyötyjä ja ovat onnellisimmillaan, kun naapurin asiat ovat huonommin kuin omat.

[/quote]Alapeukkua aloituskappaleen vuoksi. Muuten olen suht' samaa mieltä, mutta inhoan tätä "kateellinen kansa jne"-litaniaa vahvasti.

[/quote]

Mistä tämänkaltainen asenne sitten sinun mielestäsi kumpuaa? Mitä on sen takana?

Vierailija
22/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vsi on sinusta 524 euron työttömyysraha liian iso ettei viitti töihin mennä?
HAH! Menisin töihin, jos niitä olisi, en vaan yrityksisyä huolimatta ole töihin päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:27"]Sais asumiskustannukset alas niin tuet voisi puolittaa.
[/quote]

Pöndeltä saa kämpän omaksi 20 000€. Ei ole pakko asua Helsingissä , jos ei ole varaa.

KTM

Vierailija
24/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:24"]

Mun mielestä kaikkia tukia voi leikata. Ei väki viitsi mennä töihin, kun on niin hyvät tuet.

[/quote]

Kerros sherlock mistä ajattelit taikoa sen työpaikan kaikille työttömille? Siis sellaisen työpaikan mistä maksetaan ihan oikeaa elämiseen riittävää palkkaakin.

Vierailija
25/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:29"]Vsi on sinusta 524 euron työttömyysraha liian iso ettei viitti töihin mennä?
HAH! Menisin töihin, jos niitä olisi, en vaan yrityksisyä huolimatta ole töihin päässyt.
[/quote]
En halua leimata yksittäistä ihmistä, mutta olen valitettavasti nähnyt paljon sellaista, että esim. nuoret lopettavat kesätyön kesken, kun eivät tykänneetkään siitä, tyyliin "ei o mun juttu" tai siivousalalle, taksialalle, marjanpoimintaan, bussikuskeiksi ei saada kantasuomalaisia. Että ei kannata lähteä noihin duuneihin, kun tuella saa saman. On se mun mielestä outoa. Sen vuoksi mielestäni on totuttu liian hyvään.
Samoin täältä luin eilen, että koska koulu ilmaista Suomessa, ei kuulu kodeissa päällystää kirjoja. Kuka tällaiseen itsekkyyteen oikein on opettanut?
Ap

Vierailija
26/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaikkien irtisanomisten jäljiltä tällä hetkellä 600 000 työtöntä. Se on aika mieletön luku väkimäärään nähden. Ovatko nuo kaikki 600 000 työtöntä pelkkiä sossupummeja, jotka vieroksuvat työtä? Onko jokainen työpaikkansa riisikuppimaihin menettänyt itse syyllinen uusliberalistien harjoittamaan ahneeseen voitontavoitteluun? Miksi joku saa nautintoa työpaikkansa menettäneiden haukkumisesta? Aivan yhtä tervettä olisi alkaa haukkua liikenneonnettomuudessa ilman omaa syytään vammautunutta siitä, että on vammansa ansainnut ja loisii Kelan rahoilla.

t. yt:ssä tänä vuonna miehensä ja lukuisten tuttaviensa ohella irtisanottu

Vierailija
27/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:31"]

Totta. Kaljaan, tupakkaan ja eineksiin näidän sossupummien rahat menee.

[/quote]

No voi p*rse. Töissä oli yt:t ja viime viikolla loppui palkallinen irtisanomisaika, nyt alkoi ansiosidonnainen. Pitäänee vissiin aloittaa tupakanpoltto ja viinan juominen, samoin lopettaa ruuanlaitto ja ruveta ostamaan eineksiä. Kauankohan noiihn tottumiseen menee aikaa, kun viisikymppiseksi olen pärjännyt ilmankin?

Vierailija
28/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:40"]

Miksi yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien elätit kuvittelevat, että heillä on oikeus samaan elintasoon kuin työssäkäyvillä ja yritteliäillä ihmisillä? :D

[/quote]

Viime viikolla vielä sain palkkaa, nyt enää en. Miten minun elintason olisi pitänyt laskea viikossa, kun se ei nyt saa olla sama kuin työssä ollessani?

Vierailija
29/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:31"]Totta. Kaljaan, tupakkaan ja eineksiin näidän sossupummien rahat menee.
[/quote]

Alkoholia olen viimeksi juonut uutena vuotena, silloiniin pullo oli saatu joululahjaksi.
Tupakkia polttelen kyllä, mutta nekin rahat menee rajan taakse. Eli on halvempaa.
Eineksiä käytän todella harkitusti, mutta ikävä kyllä ne helpottaa elämää mukavasti niin niitä jatkossakin tulen käyttämään.
Eiku oho, puhuitkin sossupummeista! En saa sossust rahaa niin tämähän ei minua koskenutkaan.
-Peruspäivärahalla elelevä.

Vierailija
30/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:40"]Miksi yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien elätit kuvittelevat, että heillä on oikeus samaan elintasoon kuin työssäkäyvillä ja yritteliäillä ihmisillä? :D
[/quote]

Sun mielstä työttömällä ei saisi olla samoja mukavuuksia kuin työssäkäyvällä? Eikös jokainen ihminen olekaan saman arvoinen?

Vierailija
31/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:24"]

[/quote]

Kerros sherlock mistä ajattelit taikoa sen työpaikan kaikille työttömille? Siis sellaisen työpaikan mistä maksetaan ihan oikeaa elämiseen riittävää palkkaakin.
[/quote]

Mun mielestä tässä on just ongelma. Kukin määrittää elämiseen riittävän palkan juurikin suhteutettuna siihen, mihin tasoon on tottunut. Minusta on ihan oikein ettei työttömällä ole sama tulotaso kuin työssä käyvällä.
Ja mistä taion työt kaikille? Taas holhousmentaliteettia: ilmeisesti ketjun aloittajana minun pitäisi kantaa vastuu sinun työllidtämisestäsi? Ei se niin mene. Sinä kannat vastuun omasta työkykyisyydestäsi ja osaamisestasi ja alat tehdä jotain hyödyllistä yhteiskunnallisesti niillä saamillasi tuilla. Pitää olla itsekin aloitteellinen eikä odottaa, että joku muu tekee puolestasi.
Ap

Vierailija
32/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:40"]

Miksi yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien elätit kuvittelevat, että heillä on oikeus samaan elintasoon kuin työssäkäyvillä ja yritteliäillä ihmisillä? :D

[/quote]

Viime viikolla vielä sain palkkaa, nyt enää en. Miten minun elintason olisi pitänyt laskea viikossa, kun se ei nyt saa olla sama kuin työssä ollessani?

[/quote]
Jos sulla on varaa niin siitä vaan, mutta minä leikkaisin ansiosidonnaista, lomarahoja ja muita tukia. Koska ihminen ei saa olettaa, että yhteiskunta tarjoaa kaiken kuin Manulle illallisen.
Ap

Vierailija
33/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:40"]Miksi yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien elätit kuvittelevat, että heillä on oikeus samaan elintasoon kuin työssäkäyvillä ja yritteliäillä ihmisillä? :D
[/quote]

Sun mielstä työttömällä ei saisi olla samoja mukavuuksia kuin työssäkäyvällä? Eikös jokainen ihminen olekaan saman arvoinen?
[/quote]
Saa olla, jos olet perinyt rahat tai säästänyt työssä ollessasi. Tai saanut lottovoiton. Mutta yhteiskunnan ei kuulu sitä sulle maksaa automaattisesti. Tämä asia suomalaisilta on pahasti hämärtynyt.
Ap

Vierailija
34/34 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:31"]

Totta. Kaljaan, tupakkaan ja eineksiin näidän sossupummien rahat menee.

[/quote]

No voi p*rse. Töissä oli yt:t ja viime viikolla loppui palkallinen irtisanomisaika, nyt alkoi ansiosidonnainen. Pitäänee vissiin aloittaa tupakanpoltto ja viinan juominen, samoin lopettaa ruuanlaitto ja ruveta ostamaan eineksiä. Kauankohan noiihn tottumiseen menee aikaa, kun viisikymppiseksi olen pärjännyt ilmankin?

[/quote]

Ei uskois sunkaan kirjiotusta aikuisen kirjoittamaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä