Älä osta suomalaista seuraavana neljänä vuotena - Ulkomaiset nettikaupat
No hieman kärjistetty otsikko, pahoittelut siitä. Mutta satuin lukaisempaa tämän uutisen: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1439517012538.html
Wau! Oma ostovoima voimistuu 7 eurolla kuussa! Mihin tuollaisen summan oikein laittaisi? Sukanvarteen vai?
Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että jos yhteiskuntasopimus toteutuu siinä mittakaavassa kuin nykyinen hallitus kaavailee, lopetan Suomesta ostamisen. Jotain on toki pakko ostaa mutta että kaiken mahdollisen tilaisin netistä, ulkomailta. Who is with me?
En halua tahallani kurittaa suomalaista yrittäjää mutta nyt ei enää perse kestä näitä hintoja. Jokin meidän yhteiskunnassa mättää ja pahasti ja se ei välttämättä ole ollenkaan ay-mafia, toisin kuin eräät tahot väittävät.
Luetellaankin siis alle verkkokauppoja joista me perheet voisimme tulevaisuudessa ostaa ruokaa, vähittäiskauppatavaraa, you name it! Itse olen lähinnä osteskellut meikkejä sun muuta pientä tilpehööriä netistä. Nyt on selvästi aika nostaa tämä uudelle tasolle.
Jaetaan hyvät sivut toistemme kanssa ja toivottavasti saadaan tätä kautta hieman rahaa säästöön, tai ainakin käytettäväksi myös täällä Suomen markkinassa.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:40"]
Oottepas idiootteja! Haluatte siis heikentää ostovoimaa entisestään ja lisätä työttömyyttä. Loistava asenne! P.s. Kiitoksia vaan kun heikennätte meidän yrittäjien toimeentuloa
[/quote]
Ei ne heikennä vain yrittäjien toimeentuloa vaan omaansa, puolisoiden ja kavereiden. Totta kai ulkomailta saa edullisemmin, koska moni halpa firma ei maksa veroja lainkaan, omistajat jossain Caymansaarilla. Jos suomalainen siirtää firmansa verotuksen pois Suomesta, alkaa kamala parku, että kiertää veroja, mutta ihan samalla tavalla kasvottomista nettikaupoista tilaava siirtää rahansa suoraa jollekin, joka ei maksa veroja. Miksi se on suositeltavaa?
Jokainen ylkomaisesta nettikaupasta tehty ostos tarkoittaa sitä, että Suomessa jää työt tekemättä ja myyjiltä tunnit vähenee. JOku joutuu työttömäksi. Ja sitten ihmetellään, miksi hallitus ei tee mitään. Vai pitäisikö sen iskeä nettiostosvero - aina kun tilaat ulkomailta, maksat paketin rajanylitysveroa esim. 50% paketin sisällön arvosta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:54"] Tiesitkö, että jos jokainen suomalainen ostaisi joka kuukausi 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. [/quote] Tuo on se suomalaisen elintarviketeollisuuden näkemys asiasta. Todellisuudessa asia varmaan menisikin niin, että 10 euron lisäys toisi sen verran lisävarallisuutta yritykseen, että tehtaasta automatisoitaisiin pari tuotantolinjaa ja laitettaisiin turhaksi jääneet työntekijät pihalle. Tai vaihtoehtoisesti palkattaisiin mainostoimisto luomaan vahvempaa kuvaa tuotteesta samalla kun tuotanto siirretään Viroon halvempien työkustannusten vuoksi. Suomalainen elintarviketeollisuus osaa loistavasti "Suomi-pesun" tuotteissaan. Jenkki-purkat tehdään Turkissa, Fazer leipoo osan leivistään Virossa, viljaa saa kutsua suomalaiseksi kunhan se ostetaan kesällä kotimaasta ja muuten ulkomailta. Ingmanin Ville Vallaton -jätskit tehdään Liettuassa, Jyväshyvän keksit Ranskassa ja Tsekissä, Atrian suomalainen pekoni valmistetaan Ruotsissa, Vaasan paahtoleivät Virossa. [/quote] Miksi ihmeessä pitää ostaa Fazerin leipää, kun voi ostaa sen paikallisen leipomon tuotteita, Heinolassa vaikka Pekan leipää. Atrian pekonin sijaan voi valita pienen tilamyymälän tuotteita ja supermarketin sijaan mennä Benjamin maatilatorille. Saa taatusti kotimaista ja työllistää paikallisia. [/quote]kenellä helvetillä riittää aikaa kierrellä pientuottajia. Hullu työelämä vaatii niin paljon, ettei työpäivän jälkeen jaksa lasten kanssa etsiä pekonia ja leipää ties mistä
[/quote]
Meillä nämä tuotteet on myynnissä ihan paikallisessa Prismassa, pitää vain ottaa leipä eri laatikosta kuin mihin on tottunut, ei minusta kovin hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:46"]
No hieman kärjistetty otsikko, pahoittelut siitä. Mutta satuin lukaisempaa tämän uutisen: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1439517012538.html
Wau! Oma ostovoima voimistuu 7 eurolla kuussa! Mihin tuollaisen summan oikein laittaisi? Sukanvarteen vai?
Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että jos yhteiskuntasopimus toteutuu siinä mittakaavassa kuin nykyinen hallitus kaavailee, lopetan Suomesta ostamisen. Jotain on toki pakko ostaa mutta että kaiken mahdollisen tilaisin netistä, ulkomailta. Who is with me?
En halua tahallani kurittaa suomalaista yrittäjää mutta nyt ei enää perse kestä näitä hintoja. Jokin meidän yhteiskunnassa mättää ja pahasti ja se ei välttämättä ole ollenkaan ay-mafia, toisin kuin eräät tahot väittävät.
Luetellaankin siis alle verkkokauppoja joista me perheet voisimme tulevaisuudessa ostaa ruokaa, vähittäiskauppatavaraa, you name it! Itse olen lähinnä osteskellut meikkejä sun muuta pientä tilpehööriä netistä. Nyt on selvästi aika nostaa tämä uudelle tasolle.
Jaetaan hyvät sivut toistemme kanssa ja toivottavasti saadaan tätä kautta hieman rahaa säästöön, tai ainakin käytettäväksi myös täällä Suomen markkinassa.
[/quote]
Mä olen jättänyt kaikki tilpehöörit ja meikit kauppaan ja käytän rahaa vain välttämättömään, ruoankin ostan Lidlistä. Sitten kun kasassa on riittävät fyrkkaa niin heihei Suomi.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:56"]
En suosi ulkomaista vain hintojen takia vaan myös katkeruuteni, kun suomalainen yritys ei maksa kunnon palkkaa. Voivat sitten ihmetellä, miksi kukaan ei osta mitään, kun kukaan ei maksa mitään palkkaakaan.
[/quote]
Olen yksityisyrittäjä voin kertoa että en pysty maksamaan itselleni edes minimipalkkaa. Työntekijöitä minulla ei ole ja verkkokauppaa pyöritän.
Kiitos vaan.
[/quote]
Sama tilanne myös minulla. Kiitos vaan Suomen verotukselle joka tukahduttaa yksityisyritteliäisyyden. Yritykseni toimii nyt ulkomailta käsin jotta käteen jäisi jotakin. Suomi menetti verotuloni.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:46"]Paljon suurempi näpäytys tälle hallitukselle on, jos jättää lapset tekemättä tämän vaalikauden aikana. Voi aina vedota kurjiin aikoihin, jos tivataan miksei masu kasva.
[/quote]
Meinaatko että maan talous korjaantuu välittömästi kun uusi vaalikausi alkaa ja uusi eduskunta valitaan?
"En halua tahallani kurittaa suomalaista yrittäjää mutta nyt ei enää perse kestä näitä hintoja. Jokin meidän yhteiskunnassa mättää ja pahasti ja se ei välttämättä ole ollenkaan ay-mafia, toisin kuin eräät tahot väittävät."
Euro mättää koittakaa jo vähitellen uskoa.
Syytä poliitikkoja jotka ovat tehneet tuhlaamisesta taidetta.
Ap taas tässä vastailee. Itse toivoisin, että Suomessa ruvettaisiim panostamaan kansainväliseen nettikauppaan. Nettikauppa vaatii laajan logistiikkaorganisaation joka taas vaatii varastomiehiä, kirjanpitäjiä, asiakaspalvelijoita ... no ihan noilla työntekijöillä ei varmasti nettikauppa pyöri mutta yritinkin demonstroida, että nettikauppakin voi tuoda työllisyyttä. Minä itseasiassa haluaisin poistaa Suomesta tämän shopping mall kulttuurin kokonaan ja viedä kaikki mahdolliset liikkeet takaisin kivijalkaan. Sillä saisi myös ihan uskomatonta elävöitymistä kaupungin keskustoihin. Mutta jostain syystä on Suomessa halvempi (?!?) Rakentaa massiivisia ostoskeskuksia keskelle peltoa kuin vuokrata kauppatilaa kaupungin keskustoista ja niiden liepeiltä. Kaikki ketjutetaan. Pienyrittäjän, esim kahvilanpitäjän ja ravintoloitsijan on varmasti vaikea kilpailla Amarillon, Rosson tai vaikkapa Picnikin kanssa. Kuitenkin kummassakin ketjussa on omasta mielestäni luokattoman huono laatu ja liian korkea hinta verrattuna laatuun. Joku mainitsikin jo Postin kuluista. Postittaminen on järjettömän kallista Suomessa ja Suomeen. Oletan, että Siksi esim, Ebay ja Amazonkaan ei aina lähetä tuotteita Suomeen. Arvatkaa vain kuinka monta kirjaa on jäänyt saamatta vain siksi , että osoite on Suomessa? Keski-Eurooppaan saa tilattua ihan melkein mitä vain.Ennen kuin Posti saa hintansa kohdalleen ei kannata nettikauppoja Suomeen perustaa. Paitsi jos käyttää kansainvälisiä kuriirifirmoja, ovat edullisempiakin. En usko, että Postin palkkakustannukset ovat tässä nyt ongelma, niin pienet palkat taitaa ihan matti meikäläisillä siellä olla... Menen tässä nyt ehkä hieman ohi aiheen mutta yritän maalata kuvaa siitä mikä minun mielestäni Suomessa nyt mättää. Me ollaan tietyllä tavalla sellainen lauhkea lauma joka ostaa sitä mitä on tarjolla. Siihen on opetanut meitä jo vuosikymmenien ajan monopolit ja oligopolit. Ja me ostamme ja maksamme emmekä äänestä jaloillamme. Ja sitten kun äänestämme vihdoin jaloillamme, elinkeinoelämä älähtää. Myynti laskee ja ainut ilmeisesti mitä elinkeinoelämä osaa tehdä on sanoa irti. Sen sijaan, että lähtisivät opintomatkalle sinne surullisen kuuluisaan "ulkomaille ". Ei sieltäkään absoluuttista totuutta löydy mutta joku voisi jopa saada vainun siitä miten kehitetään liiketoimintaa kiin, että se selviää muutoksesta. Stokka on nyt malliesimerkki siitä, että on tejtu koko 2000-luku samalla tyylillä pisnestä vaikka varmasti ovat nähneet muutoksen olevan tulossa. Vai voiko olla niin etteivät nähneet ? No tämä nyt meni tällaiseksi itkuvirreksi mutta kun nyt vauhtiim pääsin niin antaa mennä :) kiitos taas kaikille uusille linkinlaittajille ! Olen jostain lukenut, että porukka tilaa ihan safkaa, lihaa ja kaikkea Saksasta. Onko jollain kokemusta ? Onko jollain linkkiä ? :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:24"]Mistä edullisia kirjoja kannattaaisi tilata?
[/quote]
Amazon
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:05"]Älkää ostako suomalaisia palveluita ne saatte puoleen hintaan Virosta. Kahvilat, kampaajat, jalkahoidot yms ei kannata ostaa täältä.
[/quote] kyllä tulee kahvikupilliselle hintaa kun lähtee sen Viroon juomaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:40"]
Oottepas idiootteja! Haluatte siis heikentää ostovoimaa entisestään ja lisätä työttömyyttä. Loistava asenne! P.s. Kiitoksia vaan kun heikennätte meidän yrittäjien toimeentuloa
[/quote]Ahneet yrittäjät lähinnä kuvotatte.
Misshan tuotteita (korealainen meikkibrandi) saa saksalaisesta kaupasta (parempi kuin se virolainen)
http://shop.missha-deutschland.de/
Hyvä palvelu, hyvät alet ja mahtavat valikoimat: asos.com (briteissä)
Viisi puntaa kaikki, kengät, vaatteet (kaikki vain 5 puntaa), brittikauppa: everything5pounds.com. Laatu vaihtelee, osa kengistä huippuhyviä. Kannattaa ostaa vaatteet isommissa kokoluokissa ja tilata vaikka yhdessä jonkun kanssa, posikulut aika isot
Urheilukamat: sportsdirect.com (briteissä)
halpoja brittiläisiä nettivaatekauppja: boohoo.com, dorothyperkins.com
Suomesta ostamalla tuette maahanmuuttoa ja Suomen lopullista tuhoamista. Jos haluatte pelastaa Suomen älkää ostako täältä _mitään_
Palvelut ostan paikallisena: hieronta, kauneushoitolat, kampaajat, urheilupalvelut jne. Niistä maksan mielelläni. Niitä en saa netistä enkä Kiinasta, enkä halua tehdä itse enkä halua että joku kouluttamaton puoskari tekee :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:01"]
www.allyouneedfresh.de Tilattiin viime kuussa paketillinen kuivaruokaa, makeisia, kosmetiikkaa ja konttoritarvikkeita. Ensiluokkainen palvelu, sähköpostiini vastattiin parissa tunnissa englanniksi. Yli 70€ paketti tuli ilman postikuluja kotiovelle noin viikossa. Suunnitellaan uutta tilausta. Esimerkiksi Laveran luonnonkosmetiikka maksaa alle puolet Suomen rosvohinnoista, samoin esimerkiksi Haribon makeiset, jos tarvitsee vaikka karkkibuffaa häihin tai muuta.
[/quote]
Tuohon pitää vielä perehtyä paremmin, vähän katselin silloin kun täällä oli ketju. Kuka sen täällä toimittaa muuten?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:37"]
Eipä siis ole munkaan järkevää yrittää työllistää itseäni firmaa perustamalla jos kaikki ostetaan netistä ja ulkomailta halvemmalla. On siis aivan turhaa kenenkään alkaa mulle sit vinkumaan mun pitkäaikaistyöttömyydestäni, kun en ole töitäkään saanut ja firmaa on turha perustaa.
[/quote]
Kansantalous ei kasva siitä että suomalainen yrittäjä vetää välistä. Parempi ostaa tuotteet suoraan ulkomailta itse.
Pahus kun kovin harvalla EU maassa toimiva nettielintarvikekauppalla on englannin kielisiä sivustoja. Ei viitsisi opetella kaikki EU maiden kieliä, jotta osaa ostaa elintervikkeita netistä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:46"]
Paljon suurempi näpäytys tälle hallitukselle on, jos jättää lapset tekemättä tämän vaalikauden aikana. Voi aina vedota kurjiin aikoihin, jos tivataan miksei masu kasva.
[/quote]
Se muuten saisi päättäjät paniikkiin, jos syntyvyys yhtäkkiä romahtaisi. Se jos mikä kertoo sen että ihmiset ovat menettäneet toivonsa tulevaisuuteen.
Ei kannata todellakaan tilata tuolta.laatu vastaa hintaa ja palauttaa ei voi.lisäksi kestää ikuisuuden saada tuote