Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee

Vierailija
12.03.2022 |

Lintilän mukaan Euroopassa ruuan hinta tulee nousemaan sodan takia huimasti lähitulevaisuudessa.
Lehtiuutisen mukaan tällä hetkellä ihmisten ruokakustannukset on noin 11% (brutto) tuloista, ja ne tulevat suunnilleen tuplaantumaan.
HUH HUH, jos tämä toteutuu saa kyllä miettiä kauppaostoksia uusiksi.

Oletteko pitäneet kirjaa paljonko teillä menee tällä hetkellä ruokaostoksiin kuussa? Meillä menee noin 700€

Kommentit (823)

Vierailija
101/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläispariskunta, ylimääräistä ei osteta, ruokakulut noin 500 kuussa.

Yksinäinen eläkeläinen, ruokaan menee n. 150 euroa kuussa. Siinä on joka lauantaiksi yksi olutpullokin.  Hyvin pystyn syömään terveellistä ruokaa.

Täällä on ollut monet kerrat kommentteja jossa yksin asuva pärjää n satasella kuussa ruokamenoissaan. Kun suunnittelee hyvin , uskon että pärjää. Mitään muuta valmista ei osta, kuin on pakko. Ja tarjouksista löytyy paljon ja iltaisin 60% ale meidän S- ryhmässä alkaa jo klo 18 ja tuotteita on paljon. Hyvinkin 150e riittää. Ei valmiita leivonnaisia vaan laikoo itse, siinä säästää paljon.

Vierailija
102/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*ruoan

Ymmärtääkseni tuo taivutus oli nykynuorille ihan liian vaikea, joten on alettu hyväksyä myös tuo todella tyhmä ja pahalta kuulostava ruuan-muoto.

Milleniaaleilla näyttää olevan myös ihan mahdotonta taivuttaa tiettyjä yhdyssanoja, esi, Iso-Britannia taipuu Ison-Britannian sijaan heillä muotoon Iso-Britanniaan, isonsiskon kirja on isosiskon kirja. Pääsääntöisesti iltapäivälehden milleniaanitytöt puhuvat kaksoisiskoista epäloogisesti, kun kuitenkaan eivät väitä, että jollain olisi kaksoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laatu ei tästä vielä huonone. Eikä lisäaineet, kasvinsuojelu aineet, homeen estoaineet ym. Puhdasta ruokaa, eikä prosessoituja tuotteita, niin pysytään hengissä. Viilit voi tehdä itse, juustoa olisi ihana voida ostaa. Yhteis ruokailuja saisi olla enemmin.

Vierailija
104/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon korotukset hintoihin niin myös tuottajat saa rahaa.

Kunpa menisikin niin, mutta tosiasiassa hintojen korotus ei mene minnekään muualle kuin kauppiaiden kukkaroihin ja veroihin. Tuottajahinnoissa tämä ei tule näkymään, eikä kaupan työntekijöiden palkoissa.

Vierailija
105/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden metsästämään lihaa vapaa aikana. Onneksi on tullut hankittua välineet aikanaan. Nylkemisen varmaan oppii kun katsoo pari youtube videota.

Ja luulet, että se on ilmaista?

Kulta, metsästysseuraan liittyminen maksaa. Kaatoluvat maksavat, panokset maksavat... Riista se vasta kallista lihaa onkin.

Vierailija
106/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä menee ylös, tulee joskus alas.

Ja sama toisin päin.

Näin on ollut aina. 

Vierailija
107/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näkövammainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuvan hinta pysynyt samana kirjoitti:

Miksi ruuvan hinta nousee? Kaikki sitä sanovat. Asun yksin ja mielestäni ruuvan hinta pysynyt samana.

Oletko sokea vai etkö vain katso ja seuraa hintoja?

Kyllä olen näkövammainen. Sairastan aggressiivista glaukoomaa ja näköni on heikko. En näe kunnolla tuotteiden tuotetietoja. Kysyn usein myyjiltä apua tai toisilta asiakkailta.

Oma suurennuslasi on hyvä apu. 

Vierailija
108/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitteko näillä uutisilla nyt ruokatarvikkeita ja lemmikkien ruokaa varastoon luottokortilla? Jos pyrkisi maksamaan luoton nopeasti pois tulevina kuukausina määräaikaisessa kesätyössä. Luoton korko on nyt n. 7% ja laskutuspalkkio 2e kuussa mikäli korttia on käytetty. Kortissa on vuosimaksu mutta en ole siitä luopumassa kävi mitä kävi. Säästöjä ei valitettavasti ole. Tai oikeammin ne kuluvat köyhemmän talven aikana.

Vierailija
109/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy syy nostaa ruoan hintaa, viime vuonna se oli korona sitä ennen lämpöaallot huoh..näyttää siltä että tämä ei tule loppumaan..

Vierailija
110/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinnat tulisi nousemaan joka tapauksessa vihreän siirtymän ja kunnianhimoisen ilmastopolitiikan seurauksena. Suomalaiset saa nyt vain sitä mitä ovat vaaleissa äänestäneet.

Vierailija
111/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mennyt vuosia 100-120€ kuussa ruokaan,asun yksin...ei ole kyllä enempää varaa laittaa,teen ruoan itse,olen kokki.

Vierailija
112/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitteko näillä uutisilla nyt ruokatarvikkeita ja lemmikkien ruokaa varastoon luottokortilla? Jos pyrkisi maksamaan luoton nopeasti pois tulevina kuukausina määräaikaisessa kesätyössä. Luoton korko on nyt n. 7% ja laskutuspalkkio 2e kuussa mikäli korttia on käytetty. Kortissa on vuosimaksu mutta en ole siitä luopumassa kävi mitä kävi. Säästöjä ei valitettavasti ole. Tai oikeammin ne kuluvat köyhemmän talven aikana.

En ostaisi luotolla ruokaa. Ennemminkin säästä kaikesta muusta, ja osta budjettisi puitteissa itsellesi tärkeitä ruokia/ herkkuja jemmaan kohtuudella. Ei velaksi! Mieti ennakkoon miten ja mistä saat kerättyä kesällä marjoja siten, että voit ensi talvena korvata kalliit tuontihedelmät marjoilla.

Opettele myös tekemään taloudellisesti ruokaa, puhtaista raaka-aineista. Hinnat ei kaksinkertaistu ennen kesää, eli kesätyön palkastasi voit ostaa järkeä käyttäen jemmaan, tuotteita joita tykkäät syödä ja jotka säilyvät pitkään.

Vierailija
114/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän meitä kaikkia ihmisiä koetellaan näin?

Vierailija
115/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näkövammainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuvan hinta pysynyt samana kirjoitti:

Miksi ruuvan hinta nousee? Kaikki sitä sanovat. Asun yksin ja mielestäni ruuvan hinta pysynyt samana.

Oletko sokea vai etkö vain katso ja seuraa hintoja?

Kyllä olen näkövammainen. Sairastan aggressiivista glaukoomaa ja näköni on heikko. En näe kunnolla tuotteiden tuotetietoja. Kysyn usein myyjiltä apua tai toisilta asiakkailta.

Oma suurennuslasi on hyvä apu. 

Suurennuslasi kyllä käytössä mutta en saa kunnollista apua siitä.

Vierailija
116/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden metsästämään lihaa vapaa aikana. Onneksi on tullut hankittua välineet aikanaan. Nylkemisen varmaan oppii kun katsoo pari youtube videota.

Ja luulet, että se on ilmaista?

Kulta, metsästysseuraan liittyminen maksaa. Kaatoluvat maksavat, panokset maksavat... Riista se vasta kallista lihaa onkin.

Alanuolen annoin ihan tuon edellisen kommentoijan puolesta, tuon hel...tin alentavan sanavalinnan vuoksi. "Kulta, rakas lapsi...jne" alentavat hokemat saa minut näkemään punaista, vaikka ne kertookin eniten käyttäjän älykkyysosamäärä pienuudesta. Muuten kyllä, valitettavasti, joudun olemaan samaa mieltä tuosta metsästyksen kalleudesta.

Vierailija
117/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä Lintilän tuloista, mutta ei tavallisen suomalaisen, ruokakauppaa menee huomattavasti enemmän kuin 10 %.

Meinasin tätä just tulla sanomaan. Äkkiä laskin, että meillä menee tuloista 16% ruokaan ja tässä on vain päivittäistavarat ei työpaikan kanttiinit, ravintolat, kahvilat ym. Jos on vielä pienemmät tulot, niin sitä suuremmat prosentit.

Vierailija
118/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä tarvinnut ruokakaupassa sen tarkemmin menoja laskea, enkä ajatellut laskeakaan. Hyvin on varaa pitää isoa rivarinpätkää ja Teslaa.

Vierailija
119/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasketa hintaa kun kotona asuu 18v. ja 20v.

Ostokset on niin isot ettei jaksa katsoa mitä ostaa.

Muita ostoksia mietin tarkkaan kun olen karsinut kaiken ylimääräisen pois.

Kahvimyllyn myin pois koska kahvipavut on todella kalliita.

Vierailija
120/823 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syönkin tuplasti liikaa, saanpahan vihdoinkin motivaatiota laihduttaa.

Köyhät on yleensä lihavia, kun ei ole varaa terveelliseen ruokaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme