APUAA! Mitä oikein olen tekemässä?
Olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja meillä menee todella hyvin yhdessä. Rakastan häntä yli kaiken. Ongelma on tämä: olemme lähdössä ystäväni (nainen) kanssa vkl reissulle Helsinkiin. Emme ole nähneet pitkään aikaan, mutta puhelimitse ollaan puhuttu. Minulla oli suhde tämän naisen kanssa vuosia aikaisemmin ennenkuin tapasin nykyisen mieheni. Nyt olen useamman kerran nähnyt unta meidän rakastelusta, herättyäni huomaan edelleenkin haaveilevani naisesta.
Olenko nyt oikeasti tekemässä elämäni suurinta virhettä ja riskeeraan avioliittoni? Pitäisikö perua matka? En ole pettänyt ikinä miestäni, kenenkään muun kanssa se ei tulisi edes mieleen. Tämän naisen vuoksi heittäisin kaiken menemään. Tuntuu niin järjettömältä koko tilanne.
Kommentit (124)
Tuo sinun kommentti kuulostaa siltä että pelkäät enemmän sun eksän menettämistä kuin avioliiton kariutumista? :O
Onpas hankala tilanne. Miehenä näin äkkiä ajateltuna voisin jopa hyväksyä tuon. Ei kai se olisi multa pois
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:32"]Taidat tehdä pahan virheen. Nainen kuulostaa olevan sinun "true love". Nyt kuule keräät rohkeutesi ja kerrot miehellesi tilanteen. Lähet reissuun ja yllätät rakkaasi romanttisesti. Niin yksinkertaista se on. Ei tarvi sitten vanhana katua :)
[/quote]
Jos en olisi naimisissa, voisin ehkä harkita ehdotustasi. En halua rikkoa liittoa ja hypätä täydelliseen epävarmuuteen. En kestäisi, jos asettaisin lisäksi ystävyyteni entiseni kanssa epävarmalle pohjalle ja pahimmillaan menettäisin hänet kokonaan.
Ap.
[/quote]
Ei teillä ole lapsia eikä sanomasi mukaan tule. Ole reilu kaikille ja eroa heti.
Sinun täytyy tietysti mennä tapaamaan tätä ystävätärtäsi, jotta selviää, onko vanha kipinä ja entiset tunteet tallella vai ei. Vasta sen jälkeen voit tehdä jatkopäätöksiä puoleen tai toiseen.
Puhuttiin äsken puhelimessa. Perhosia oli ainakin miljoona vatsassa. Voi ei :(
Ap.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:49"]Onpas hankala tilanne. Miehenä näin äkkiä ajateltuna voisin jopa hyväksyä tuon. Ei kai se olisi multa pois
[/quote]
Mutta mitäs teet, kun vaimo ei haluakaan enää olla sinun tyydytyspatjana kun sitä parempaa seksiä saa muualta. Ihan luvan kanssa vielä.
Saattaa ero olla tulossa jo menneisyyden paljastumisesta
Ehdottomasti perut reissusi, koska et näköjään kykene ajattelemaan exääsi vain ystävänä (eikä se exän tapaaminen vain ystävänäkään kovin hyvä ajatus olisi, etteivät tunteet taas syttyisi). Ja lisäksi kerrot miehellesi asiasta suoraan! Ei kannata rikkoa hyvää avioliittoa ja repiä kahta ihmistä rikki.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:31"]
Niin olet nainen ja menet naisen kanssa jonka kanssa haluisit sänkyyn
[/quote]
Haa, nokkela havainto.
Miten voisin perua matkan? Matka olisi 2 viikon päästä, ja hotelliin on jo maksettu. En oikein keksi mitään järkevää selitystä. Totuutta tuskin kannattaa kertoa.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:19"]Miten voisin perua matkan? Matka olisi 2 viikon päästä, ja hotelliin on jo maksettu. En oikein keksi mitään järkevää selitystä. Totuutta tuskin kannattaa kertoa.
Ap.
[/quote]
Pala nousi kurkkuun, mietin minkä pettymyksen aiheuttaisin. Itselläkin harmittaa mahottomasti, toisen näkemistä oottanu ties kuinka pitkään
Ap.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:05"]Kysymys. Tietääkö miehesi että olet bi? Meinaan tulee joskus kuitenkin ilmi. Oma avopuoliso tietää minun olevan bi, tietää myös naiskumppanini ja antaa minun tavata heitä. Meillä oli myös kolmen kimppa ystäväni kanssa, kaikki tykkäsi. Hän tietää myös minun olevan enenemmän viehättynyt naisiin kuin miehiin, ja ottaa asian vakavasti kuitenkaan kokoajan kyttäämättä [/quote] Ei hän tiedä. Kukaan muu kuin entiseni ei tiedä suuntautumista. Pelkuri mikä pelkuri. Ap. [/quote] Jos olet niin pelkuri ettet uskalla kertoa miehellesi tai tulla kaapista ulos, älä revi vanhoja haavoja auki, jos eksäsi kaipaa sinua, se olisi hänelle musertavaa ja väärin kaikkia kohtaan. Käy reissussa jos haluat, mutta vain kaveripohjalla. [/quote] Olimme molemmat rikki eron jälkeen. Ehkä on parempi että käyn reissun kaveripohjalla ja unohdan omat typerät haaveet. En tiedä, mitä tämä nyt on taas. Miten voi pari unta vaikuttaa minussa tällaisen tunnemyräkän? Revinkö minä itse omat haavan auki vai meneekö tämä tunne ohi? Eksälleni en voi asiasta puhua, etten satut häntä enää. Ap. [/quote] Joo, mutta miehellesi sun on kerrottava jokatapauksessa! [/quote] Siis ihan oikeasti nytkö olisi sopiva hetki kertoa? Nyt saisin mieheni vain epäluuloiseksi ja pelkäisi minun pettävän. Mikä ahdistus olisi päällä koko reissun ajan. Reissun jälkeen ehkä olisi parempi ajankohta. Ap.
[/quote]No tuo pelkohan on ihan aiheellista ja totta, kun itsekin puntaroit, että jätätkö miehesi tuon naisen takia. Sanoit, että et tiedä, mitä nämä ajatukset tarkoittaa. Alussa sanoit, että olisit valmis heittämään kaiken pois koska vain tuon naisen takia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:49"]Onpas hankala tilanne. Miehenä näin äkkiä ajateltuna voisin jopa hyväksyä tuon. Ei kai se olisi multa pois [/quote] Mutta mitäs teet, kun vaimo ei haluakaan enää olla sinun tyydytyspatjana kun sitä parempaa seksiä saa muualta. Ihan luvan kanssa vielä.
[/quote]
olisin varmaankin onnellinen
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:05"]Kysymys. Tietääkö miehesi että olet bi? Meinaan tulee joskus kuitenkin ilmi. Oma avopuoliso tietää minun olevan bi, tietää myös naiskumppanini ja antaa minun tavata heitä. Meillä oli myös kolmen kimppa ystäväni kanssa, kaikki tykkäsi. Hän tietää myös minun olevan enenemmän viehättynyt naisiin kuin miehiin, ja ottaa asian vakavasti kuitenkaan kokoajan kyttäämättä [/quote] Ei hän tiedä. Kukaan muu kuin entiseni ei tiedä suuntautumista. Pelkuri mikä pelkuri. Ap. [/quote] Jos olet niin pelkuri ettet uskalla kertoa miehellesi tai tulla kaapista ulos, älä revi vanhoja haavoja auki, jos eksäsi kaipaa sinua, se olisi hänelle musertavaa ja väärin kaikkia kohtaan. Käy reissussa jos haluat, mutta vain kaveripohjalla. [/quote] Olimme molemmat rikki eron jälkeen. Ehkä on parempi että käyn reissun kaveripohjalla ja unohdan omat typerät haaveet. En tiedä, mitä tämä nyt on taas. Miten voi pari unta vaikuttaa minussa tällaisen tunnemyräkän? Revinkö minä itse omat haavan auki vai meneekö tämä tunne ohi? Eksälleni en voi asiasta puhua, etten satut häntä enää. Ap. [/quote] Joo, mutta miehellesi sun on kerrottava jokatapauksessa! [/quote] Siis ihan oikeasti nytkö olisi sopiva hetki kertoa? Nyt saisin mieheni vain epäluuloiseksi ja pelkäisi minun pettävän. Mikä ahdistus olisi päällä koko reissun ajan. Reissun jälkeen ehkä olisi parempi ajankohta. Ap.
[/quote]No tuo pelkohan on ihan aiheellista ja totta, kun itsekin puntaroit, että jätätkö miehesi tuon naisen takia. Sanoit, että et tiedä, mitä nämä ajatukset tarkoittaa. Alussa sanoit, että olisit valmis heittämään kaiken pois koska vain tuon naisen takia.
[/quote]
Kuten huomaat, olen aivan sekaisin näiden ajatusten kanssa. Joka toinen sekunti kallistun toiseen suuntaan. Vähän vaikea määritellä itsellekin, mitä ne tunteet on. Miestäni rakastan äärettömän paljon. Entistä rakastin joskus, ketään toista en ole samallalailla rakastanut. Oisko se sitten se ensirakkaus, mikä jää mieleen.
Ap.
Naisten välinen seksi ei ole pettämistä.
M42
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:10"]
[/quote]
Kuten huomaat, olen aivan sekaisin näiden ajatusten kanssa. Joka toinen sekunti kallistun toiseen suuntaan. Vähän vaikea määritellä itsellekin, mitä ne tunteet on. Miestäni rakastan äärettömän paljon. Entistä rakastin joskus, ketään toista en ole samallalailla rakastanut. Oisko se sitten se ensirakkaus, mikä jää mieleen.
Ap.
[/quote]
Mene sinne reissuun ja siellä saat vähän selvyyttä tunteisiin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:24"]Kumpi teistä jätti?
[/quote]
Hän jätti minut. Ei halunnut seurustella kaapissa olevan kanssa. Olisi tuntenut itsekin joutuvan takaisin kaappiin, ainakin osittain
Ap.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:32"]Taidat tehdä pahan virheen. Nainen kuulostaa olevan sinun "true love". Nyt kuule keräät rohkeutesi ja kerrot miehellesi tilanteen. Lähet reissuun ja yllätät rakkaasi romanttisesti. Niin yksinkertaista se on. Ei tarvi sitten vanhana katua :)
[/quote]
Jos en olisi naimisissa, voisin ehkä harkita ehdotustasi. En halua rikkoa liittoa ja hypätä täydelliseen epävarmuuteen. En kestäisi, jos asettaisin lisäksi ystävyyteni entiseni kanssa epävarmalle pohjalle ja pahimmillaan menettäisin hänet kokonaan.
Ap.