Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies laihtumaan?

Vierailija
14.08.2015 |

Otsikossa tuo ongelma tulikin. Ukko on lihonut viimeisen vuoden aikana kutakuinkin 25 kiloa ja se näkyy. On raskausarpia ja kaljamahaa. Haluaa mukamas laihtua, kun on epämukava olla ja muutenkin terveys kärsii. Mutta ei silti tee mitään asian eteen. Laihdutan itsekin vielä raskauskilojani pois ja itse syönkin nyt ihan terveellisesti. Koitan kannustaa, uhkailla, lahjoa, ei tunnu mikään tepsivän. Hänelle on ostettu lahjakortti personal trainerillekkin!

JA toisekseen, hän aina muisti minulle aikoinani sanoa, että ex-puoliso lihoi suhteen aikana, kun "se mies kerran oli jo löytynyt", ja tämä oli miehen mielestä todella törkeää ja surullista. Noh, eipä näytä olevan enää...

Herran ongelmana lienee tajuton mässäily monta kertaa viikossa (litratolkulla jäätelöä tms) ja runsas kaljanjuonti. Harvoin hän humalassa on,  mutta tissutteleekin pitkin päivää. Välillä kovasti lupaa että nyt en juo enää x kuukauteen, mutta niin varmaan... Kotitöitä ei oo kiva  tehdä ilman olutta ja koneellakin olis kiva istua pitkälle iltaan kaljaa kitaten. Ja syö normaalia ruokaa sitten ehkä kerran päivässä kokonaisen kattilallisen, kun suuttuu jos muistuttelen jatkuvasti.

Ja älkää sanoko että itsepä olin tyhmä kun tuollaisen miehen valitsin, ei hän vielä 2 vuotta sitten tuollainen ollut, vaan hoikka, hyväntuulinen ja komea!

Antakaas jotain keinoja tähän

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite joku voi uskoa tällaiseen provoon? 25 kilon lihominen vuodessa on mahdotonta. Pitäisi lihoa lähes kaksi kiloa joka kuukausi. Jos on aiemmin ollut normaalipainoinen, miten ihmeessä joku muka yhtäkkiä voisi alkaa paisumaan kuin pullataikina? Haha. Älä ruoki provoa. Tosin teen nyt itse saman virheen.

Vierailija
42/49 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:18"]

Mite joku voi uskoa tällaiseen provoon? 25 kilon lihominen vuodessa on mahdotonta. Pitäisi lihoa lähes kaksi kiloa joka kuukausi. Jos on aiemmin ollut normaalipainoinen, miten ihmeessä joku muka yhtäkkiä voisi alkaa paisumaan kuin pullataikina? Haha. Älä ruoki provoa. Tosin teen nyt itse saman virheen.

[/quote]

En usko että on provo. Mulla tuli lisäkilot ihan yhtä nopeesti, kun katkaisin jalkani ja jumituin sohvalle. Lihominen on nopeampaa kuin laihtuminen (yleensä) ja kyllähän sitä laihdutetaankin useamman kilon kuukausivauhtia (jopa kilo per viikko on ihan terveellinen vauhti jos lisäkiloja on paljon). Kulutus nolla (peruskulutuksen lisäksi) ja eikun vaan herkkua ja sidukkaa naamaan niin äkkiä lihoo. Plus että ko. miehellä varmaan 5 kiloa paskaa suolistossa, kun huono ruokavalio eikä ruoansulatuselimistö toimi kunnolla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:24"]

Teille kotiin ei ainakaan sun toimesta osteta jäätelöä ja kaljaa. Kun mies sanoo ettei aio x kuukauteen juoda kaljaa sano, että aloittaa tästä päivästä, on tämän päivän juomatta ja lihottamatta itseään. Onko työttömänä vai hoitovapaalla kun voi tissutella pitkin päivää? Molemmat on pahasta. Jos tytöttömyyttään tissuttelee, siinä voi alkoholisoitua kuin huomaamatta ja sitä kautta syrjäytyä. Eikä lasta tietenkään hoideta kaljapöhnässä. 

Ihan sivumennen, onko lapsenne ensimmäinen, miehellekin? Monet tutut miehet, myös omani, lihoivat kun esikoinen teki tuloaan. Mieheni laihtui sittemmin ennalleen omasta aloitteestaan lisäämällä fillarointia ja uintia ja jättämällä iltapalan pois. 

[/quote]

Minä olen hoitovapaalla (opiskelen samalla) ja mies työttömänä, kuun lopussa mies jää hoitovapaalle. Ja joo ei hän tissuttelekaan sillon kun on lapsen kanssa kaksin, mutta silloin kun minäkin olen kotona häntä hoitamassa. Ja on esikoinen myös.

Mies sai tutuilta polkupyörän, polki muutaman kerran ja tykkäsi paljon. Mutta kumi puhkesi, eikä ole viitsinyt sitä korjata että siihen jäi nekin reissut. Aikoinaan mies väitti että sitten hän käy lapsen kanssa vaunulenkeillä ja muuta. Toimi ehkä viikon ajan sitten kyllästyi. Ja sitten kyllästyi lapsi ja konttaa vaan vaunuissa. Ostettiin rattaat ja nyt ainakin lapsi viihtyy, miestä vaan ei tahdo millään saada ulos, ja jos saa, niin murjottaa. Menee sitten omakin lenkki pilalle...

[/quote]

Voi surku. 

Jos todella haluat, että mies laihtuu, niin korjaa tai korjauta kumi. Älä tee siitä numeroa, sanot vain, että nyt on menopeli kondiksessa, tuossa on tie. 

Ei kai mies vedä sitä kaljaansa (se on niin tylsää-ää!) kun olet kotona ja opiskelet? Eli antaako hän sinulle opiskelurauhan, vai joudutko koko ajan lukemisen lisäksi "vahtimaan" miestä? Näkeekö hän itsensä äidin apurina vai isänä? 

Passita mies lapsen kanssa ulos, älä mene mukaan. 

Syö itse järkevästi, käytä vaikka lautasmallia. Ehkä miehesi oppii matkimalla. Loppujen lopuksi ylensyöminen perustuu riippuvuuteen siinä missä alkoholismi, läheisriippuvuus, tupakointi jne. Se ei lopu ennenkuin riippuvainen itse haluaa elämästään jotain muuta kuin sitä riippuvuutta. Usko mua, kokemusta on. Aina voi vedota ties mihin, masennukseen, raskaisiin luihin, lapsuuteen ... On aina niin helppoa siirtää vastuu omista teoistaan muille. 

Miehesi tod. näk. kärsii ylipainostaan, ei vain valita siitä, haluaa kätkeä sen. Kärsimystä vähentää kaljapöhnä ja jätskin mättäminen, mutta vain hetkeksi. Sitten pitää saada lisää helpotusta. 

Mitä sinä voit tehdä? Älä ainakaan nalkuta, nöyryytä, häpäise, taivastele. Syö itse hyvin ja hyvää ruokaa, opiskele ja nauti elämästä lapsen ja miehen kanssa. Hänessä on varmaan paljon muita ja hienoja ominaisuuksia, häntä ei voi tiivistää pelkkään läskiin. 

Oma mieheni ei enää muita lapsia odottaessamme lihonut, vaan jätti paisumisen yksin mulle. :)

20 = tuo lainaamasi

Vierailija
44/49 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, eiköhän tämä tästä =)

- Ap

Vierailija
45/49 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä kärkkäät kommentit - jos kysyjä olisi mies ja aiheena naispuoliset kilot, saisi mokoma sovinistisika mammoilta täystyrmäyksen!

Itse olen toki sitä mieltä, että parisuhteessa kummankaan osapuolen ei tulisi lihoa. Kertyneet kilot ovat mielestäni kääntäen verrannollisia siihen, miten paljon kumppaniaan arvostaa.

Vierailija
46/49 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ohimennen kuinka muut miehet katselevat sinua. Sano että mukavaa kun muutkin huomaavat sinun laihduttaneen raskauskiloja :) "Tänäänkin eräs mies kääntyi vilkaisemaan kesken juoksulenkkinsä".

Tuohan on samalla selvä viesti että on itse alkanut vilkuilla vieraita miehiä. Tuskin tuo suhteeseen mitään hyvää.

Vierailija
47/49 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän ongelmaasi erittäin hyvin. Itse asiassa tämä suomalaisten miesten törkeä lihavuus pitäisi olla paljon paljon enemmän tapetilla oleva asia.

Ymmärrätkö sinä, tai miehesi, että lihava ihminen ei ole terve. Se on sairaustila, jota tulee käsitellä kaikella vakavuudella. Mies täytyy saada ymmärtämään, että lihavuus ei ole mikään vaihtoehto, tai vaan mukavuus-kysymys, vaan se on yksinkertaisesti kulttuurillinen ja biologinen normi että on joidenkin rajojen sisällä.

Valitettavasti mitkään appsit tai pikavoitot tai helpot keinot eivät tähän auta. Miehen täytyy ymmärtää, että liikunta tulee olla ensisijainen asia arjessa. En kyllä ymmärrä miten miehesi voi syödä niin paljon että terveellä ruoalla lihoisi.

Tiedän miten helvetin vaikeaa miesten on laihtua, harvoin jopa edes vaimo tai kumppani pystyy sen saamaan aikaan. Mutta yritä tosiaan vaikuttaa häneen toteamalla että ei ole ok tai normaalia olla lihava tai ylipainoinen. Minkään muun asian ei tulisi olla niin tärkeää tai aikaavievää, ettei ole aikaa pitää itseään kunnossa.

Jaksamista. Jos ei onnistu, suosittelen jättämään miehesi.

Vierailija
48/49 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yllättäen saa täällä olla avoinna, mutta kun pistetään toisin päin, niin häipyy hyvin nopeasti.

Vierailija
49/49 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speed Pasasen laihdutuohjelma on paras eli pidä turpasi kiinni 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi