Kotkan entiset baarit!!
Muistelkaamme Puikkoa, Populusta ja mitä niitä nyt oli?
Vanha Crocodile tulee mieleen ja se miksi sitä sanottiin homobaariksi, itse en tiedä mistä tuo epävirallinen nimitys tuli.
Ja mitä tapahtui Crazy Horselle.
Hyviä muistoja.
Kommentit (166)
Crocodile, redi. Marinero kesällä mansikkalahdessa ja Kameli seurahuoneella yläkerrassa talvella, sinne jonotettiin ahkerasti.
Seurahuoneen Sirkus. Karoliina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai legendaarinen Kairo ole ikinä mihinkään lähtemässä.
Itse suosittelisin menemistä ekaan baariin ja sieltä kyselee tarkemmin ja sitten hyvä baarikierros päälle!
Kairo kyllä lopettaa ihan tuossa kesän korvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai legendaarinen Kairo ole ikinä mihinkään lähtemässä.
Itse suosittelisin menemistä ekaan baariin ja sieltä kyselee tarkemmin ja sitten hyvä baarikierros päälle!
Kairo kyllä lopettaa ihan tuossa kesän korvalla.
Hirveä uutinen.
Jotain tatttis tehdä, se on osa Kotkalaisuutta ja jopa osa suomalaisuutta!
Tässäpä teille tilaisuus! Kaupunki etsii yrittäjää Kairoon! https://www.kotka.fi/kairoon/
Kairo kyllä pitää säilyttää, sillä menetimme jo Läävän!
Banketti - nykyisen seurahuoneen yläkerrassa joskus 2010 lopetti
El Pörrö - Ristinkalliolla Pahka pubin tiloissa. Se ei kyllä kauaa siinä ollu. ehkä 2019-2020
Hotelli/pub Karhu - siinä rakennuksessa ei taida olla enään mitään toimintaa
Tipintassu lopetteli joskus 2005
Toki uskon että Kairo säilyy, ei siihen ole toista sanaa, kunhan on yrittäjä joka ymmärtää tuon baarin ja baari yrittämisen päälle.
200x vuonna tulin suoraan merivoimat Kotkaan merikouluun, muutin Karhulaan. Melko lähellä asuntoani oli omakotitalo jossa oli baari, aivan siinä Karhulan junaliikenneaseman lähellä.
Kerran hyppäsin junasta ja menin tuohon "baariin" istuin olohuoneessa jossa oli baaritiski ja jatkoin pohjoisen yöjunassa alkanutta kaljanottoa.
Juttelin siinä parin tyypin kanssa kunnes tuli jotain sählinkiä. Jouduin melko kovaan tappeluun mutta tilanne rauhoittui kun kiskaisin baarimikon tiskin yli ja heitin lattialle ja pistin kaksi muuta kimppuuni hyökännyttä nopeasti kenttään. Kävivät rikotuilla pulloille kimppuun ja biljardimailoilla hakaten.
En ollut silloin kovin tottunut Suomeen kun olin tullut armeijaa suorittamaan toisesta kotimaassani ja luulin että omakotitalobaarit ihan normaaleita.
Olin silloin valmistamassa oman kamppailulajin Eurooppa kisoihin ja juuri tosiaan päässyt asepalveluksesta jonka suoritin merivoimien erikoisjoukoissa.
Myöhemmin kyllä kuulin minkä jengin tiloissa tuli riehuttua mutta eipä noista haittaa myöhemmin ollut, enkä riehunut vaan rauhoitin.
Vähän ohis, mutta kun täällä pyörii vanhojakin kotkalaisia, niin tietääkö kukaan, miksi ennen vanhaan sanottiin, jos oli kiire jonnekin, että menee kuin Hallaan tilille.
Oliko Hallan sahalla niin huono taloustilanne, että piti tili hakea nopeasti ennenkuin rahat loppuu?
Ei kukaan sanonut, että menee kuin Sunilaan tai Gutzeitille tai Ahlströmille tilille.
En itse ole edes kuullut tuota sanontaa, että menee kiireellä kuin Hallaan tilille.
Mikähän oli lähin baari Hallassa?
Hallassa en muista olevan yhtään baaria, mutta en asunutkaan ihan liepeillä.
Tuo sanonta on minulle kyllä uppo-outo.
Inttiaikaan Haminasta ajettiin Kotkaan katsoo Kikkaa 1989 tai 1990 mutta baaria en enää muista-
Kikka toimi hienosti kiimaisille inttipojille ;)
T: setämies
Vierailija kirjoitti:
Hallassa en muista olevan yhtään baaria, mutta en asunutkaan ihan liepeillä.
Tuo sanonta on minulle kyllä uppo-outo.
Olette liian nuoria, itse olen 60-luvun nuori, ja lähes kaikki olivat tehtaissa tai satamassa töissä, että jotenkin tuo Hallaan tilille meno liittyi varmaan siihen aikaan.
Hallassa varmaan ei ollut baareja, ainoastaa se Hallan saha.
T. Halla-jutun kirjoittaja
Muistaako kukaan discoa, Kåren kellari Karhulassa?
Joku Kotka intoilija tai jonkun kotkalaisen lehden entinen tai nykyinen toimittaja voisi olla niin ystävällinen että vastailisi tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin.
On tullut meinaan niin monta hyvää kysymystä ja tarkempaa tiedustelua, että itsekin haluaisin jonkun "lähi-historioitsijan"
Niihin vastaavan.
Jos sellaista nostalgia tietäjää löytyy!
Kairo säilyykin ilmeisesti.
Museovirasto puuttunut asiaan.
Tämä tieto tuli 18. 5.
Vierailija kirjoitti:
Kairo säilyykin ilmeisesti.
Museovirasto puuttunut asiaan.
Tämä tieto tuli 18. 5.
Hieno uutinen!
Kiva ketju, nostalgisia muistoja. Muutin Kotkasta pois jo 25 vuotta sitten, mutta tottakai kotikaupunki on mielessä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistin kun yritettiin kaverin kanssa Marineroon pummilla aidan yli ja ovelasti kiertelimme viekkaina aitaa.
Ahti Stark oli silloin yksi portsareista ja huomasi meidän aikeet.
Sanoin kaverille että mennään vaan maksamaan kun Ahti oli joku Suomen kolmanneksi vahvin mies, kaveri oli samaa mieltä.P. S. Ahti on hyvä tyyppi.
Ahti oli kyllä best.
Millä perusteilla?
Nyrkki näillä voimailjoilla oli kovin herkässä.
Ainakin jo edesmenneet veljekset mättivät Marinerossa nyrkillä surutta nuoria poikia päähän vailla mitään järjellistä syytä.
Aivan kahjua toimintaa.
Ahti oli kyllä best.