Kotkan entiset baarit!!
Muistelkaamme Puikkoa, Populusta ja mitä niitä nyt oli?
Vanha Crocodile tulee mieleen ja se miksi sitä sanottiin homobaariksi, itse en tiedä mistä tuo epävirallinen nimitys tuli.
Ja mitä tapahtui Crazy Horselle.
Hyviä muistoja.
Kommentit (166)
Vieläkö Karhulan puolella on Pika Mocca ja Samin pubi?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Karhulan puolella on Pika Mocca ja Samin pubi?
Kyllä löytyy!
Eihän Pika Moccaa voisi ikinä lakkauttaa!
Tuli kerran mietittyä, että missähän ne kaikki naiset ovat joita tuli silloin kateltua ja juteltua?
Nyt heidän on oltava tuollaisia 48- 55 vuotiaita emäntiä, heh - eikä siinä mitään itsekin olen vanhentunut tässä vuosien varrella, mutta tunnistaisikohan niitä enää jos kadulla tulisi vastaan?
No yhden missin ainakin muistan tunnistavani.
Kotkassa on ainakin Ravintola Laitisessa vai mikä Huttunen se nyt onkaan siinä Sportti Pubin vieressä, järjestetty yli viisikymppisten iltoja.
Tästä on jo noin viitisen vuotta ja silloin en vielä itse olisi päässyt sisään, mutta yksi tyyppi kertoi että paikka oli tupaten täynnä ja tunnelma aivan loistava.
Noissa illoissa voisi jutella näistä vanhoista ajoista ja kenties tavata jonkun kauan kaivatun tutun joka jäi sinne seitsemänkymmentä - yhdeksänkymmentäluvun alkuun.
Marinero ruletti täpöllä silloin kolmekymmentä vuotta sitten - se oli hyvä kesämesta kuten vanhemmille tuo Meriniemi joka tietenkin sijaitsi ja sijaitsee samassa rakennuksessa.
Meriniemessä olen vieraillut itsekin nyt enemmän aikuisena.
Marinero kuului Kotkan kesään kuin Miami Vice -TV-Sarja kahdeksankymmentäluvulle!
Sinne käveleminenkin oli oma juttunsa, kenties tölkki kädessä tai jostain keskustan baarista muilutettu tuoppi (rikos on jo vanhentunut) !
Katoton suuri tila ja pienen kevyehkön kesäsateen sattuessa vähäksi aikaa katon alle ja meno jatkui ja talon lonkero teki kauppansa, kuten tietenkin rommikola / Cabanakola, viskikola ja legendaarinen Sininen Enkeli nuorille naisille.
Ja jos Marinero oli liian tyhjä, niin mikään ei tietenkään estänyt hillumasta takaisin keskustan baareihin, kuten Puikkoon tai Poppeliin, mihin vain kunhan ei ollut jonoa ja siellä sitten pari juomaa odottaessa jengin massavaellusta Marineroon - Sitten kun aika tuntui sopivalta, niin eikun takaisin tuonne venevalkaman siimekseen pitämään hauskaa silloin kun krapulakin oli olematon.
Minulla on omituinen kutina siitä että kaikki nuo ajat saa kyllä takaisin, paitsi sitä krapulatonta oloa, kun lähtee yksin tai kavereiden kanssa hieman viihteelle - HEI! nyt on kesäkuun ensimmäinen päivä!
Siitä se lähtee, meinaan uusi kesä -84 - 93. Mitä reipasta mieltä olette tästä, arvon "likat ja jätkät"?
Tuossa viestiketjun alussa kun mainittiin se alkuperäinen Crocodile, niin kieltämättä itsekin muistan hymähtäneeni sille kun sitä kutsuttiin ihan yleisesti nimellä homobaari, eikä kukaan oikein tiedä miksi.
Varmaan se jostain heitosta on lähtenyt ja jäi elämään.
Tätä viestiketjua lukiessa, nyt kun kesä pukkaa päälle, niin tulee niin nostalgiset olot, että ihan kuin olis taas pitkän talven jälkeen kaksikymmentä vuotta lähtenyt iästä, ei elämästä.
Taidan mennä nukkumaan ja nähdä eläviä kuvia kun kävelen Kymenlaaksonkadulla ja olen matkalla Puikkoon päiväkaljalle.
Kameli, Sirkus, balloon, jellari ja kesällä Marinero. Se fiilis kun käveli keskustasta kesäiltana Marineroon ei unohdu koskaan. Vaahtobileet, tequila rose ja ovella Ahti. Pilkun jälkeen aidan yli maakkiin uimaan ja auringon nousussa kotia kohti. Ei oo mikään enää niinku ennen.
Vm81 kirjoitti:
Kameli, Sirkus, balloon, jellari ja kesällä Marinero. Se fiilis kun käveli keskustasta kesäiltana Marineroon ei unohdu koskaan. Vaahtobileet, tequila rose ja ovella Ahti. Pilkun jälkeen aidan yli maakkiin uimaan ja auringon nousussa kotia kohti. Ei oo mikään enää niinku ennen.
Kiitos, aivan mahtavaa fiilistelyä!
Tuollaista se parhaimmillaan oli, eikä se tuosta olisi voinut paremmaksi muuttua!
Punainentalo oli hyvä lihatiski Eikä tarvinnut pitkää odotella naisseuraa
Nyt on Juhannus - onko kenelläkään kotkalaisella tai entisellä kotkalaisella, vanhoja muistoja Kotkan entisistä tai nykyisistä baareista 70, 80 tai 90 luvulta?
Monia ihmetyttää edelleen se mitä tapahtui Crazy Houselle, sehän oli isohko rokki mesta jossa soitti mm. Peer gynt.
Eikös liikkarissa ollut semmonen baari kuin Eveliina?
Vierailija kirjoitti:
Eikös liikkarissa ollut semmonen baari kuin Eveliina?
Oliko se siellä missä kohtaa?
Nimi ei sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistin kun yritettiin kaverin kanssa Marineroon pummilla aidan yli ja ovelasti kiertelimme viekkaina aitaa.
Ahti Stark oli silloin yksi portsareista ja huomasi meidän aikeet.
Sanoin kaverille että mennään vaan maksamaan kun Ahti oli joku Suomen kolmanneksi vahvin mies, kaveri oli samaa mieltä.P. S. Ahti on hyvä tyyppi.
Ahti oli kyllä best.
Millä perusteilla?
Nyrkki näillä voimailjoilla oli kovin herkässä.
Ainakin jo edesmenneet veljekset mättivät Marinerossa nyrkillä surutta nuoria poikia päähän vailla mitään järjellistä syytä.
Aivan kahjua toimintaa.
Ahti oli best, sillä hän ei vetänyt nyrkillä kaaliin ja kerro näiden veljesten nimet, niin voin funtsia muistanko moiset vellokset.
Ei viitsi vanhoja kaivella.
Ahti oli best, sillä hän ei vetänyt nyrkillä kaaliin ja kerro näiden veljesten nimet, niin voin funtsia muistanko moiset vellokset.