Kotkan entiset baarit!!
Muistelkaamme Puikkoa, Populusta ja mitä niitä nyt oli?
Vanha Crocodile tulee mieleen ja se miksi sitä sanottiin homobaariksi, itse en tiedä mistä tuo epävirallinen nimitys tuli.
Ja mitä tapahtui Crazy Horselle.
Hyviä muistoja.
Kommentit (166)
Ei kai legendaarinen Kairo ole ikinä mihinkään lähtemässä.
Itse suosittelisin menemistä ekaan baariin ja sieltä kyselee tarkemmin ja sitten hyvä baarikierros päälle!
Keittiöruutu nimisen mestan mainitsi kaveri.
Hmm... Kuulostaa ihan ruokapaikalta vai oliko sekin baari?
Plussa oli ainakin ruokala, Hyväntuulen alakerrassa.
Joku mainitsi Facebookissa olevan jonkinlaiset sivut Tähtipalatsille, niin siellä löytyy myös Liiton lenkille sivut joissa on aika hyviä kuvia Puikosta ja Yellowstonesta jne...
Hakunimellä liitsi. Käykää katsomassa!
Käyttäjä5076 kirjoitti:
Voi, eikö Puikkoa enää ole. Siellä tuli vietettyä iloisia iltoja 70- luvun lopulla. Nuorena ja niin rakastuneena. Vieläkin eräs kappale saa hymyn huulille...
Luin ensin että nuorena ja niin raitistuneena!
Hups. Mutta tämä on baari ketju.
yellowstone, blackjack(jaska??), puikko oli 2000 luvun alussa paikkoja. Marinero ja seurahuone joskus. Redissä joskus karaokea.
Täysikuu- tanssiravintolassa tapasin tulevan eli nykyisen mieheni. Mentiin naimisiin 1996, vielä yhdessä ollaan.
Nuorina likkoina 80- luvulla pyörittiin tietty Palskissa, se oli ykkösmesta. Ruotsinsalmessa jorattiin sitten muutaman vuoden vanhempina.
Seurahuone oli kahdessa kerroksessa, alhaalla kaksykkönen 21, josta hissillä pääsi yläkertaan sinne vanhemman porukan tanssipaikkaan.
Hei, tässähän tuli taas nimiä jotka ovat jääneet unholaan.
Siis missä oli blackjack ja Xanadu?
Oliko muuten Tähtipalatsi, Täysikuu ja Xanadu samassa paikassa, eli nimi vaan vaihtunut ja varmaan omistajakin.
Vastauksia kiitos, itteänikin kiinnostaa ja muisti pätkii.
nosto
kertokaa kivoja tarinoita kasariajoista Kotkan baareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole mainittu sitä baaria joka oli vanhassa Liikekeskuksessa eli liikkarissa, en tarkoita Crocodilea jonka sisäänkäynti oli Kauppakadun puolella vaan sitä mikä oli liikkarin sisällä ja avoinna viikonloppuisin.
Samassa kohtaa missä nyt on DNA pari kultaketju/kello -liikettä ja rullaportaat, muistaako kukaan.
Redi?
Redissä istui Lyseon lukion kovikset 90-luvun alussa. Mä olin nörtti enkä koskaan uskaltanut mennä Rediin, en ollut tarpeeksi cool.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole mainittu sitä baaria joka oli vanhassa Liikekeskuksessa eli liikkarissa, en tarkoita Crocodilea jonka sisäänkäynti oli Kauppakadun puolella vaan sitä mikä oli liikkarin sisällä ja avoinna viikonloppuisin.
Samassa kohtaa missä nyt on DNA pari kultaketju/kello -liikettä ja rullaportaat, muistaako kukaan.
Redi?
Redissä istui Lyseon lukion kovikset 90-luvun alussa. Mä olin nörtti enkä koskaan uskaltanut mennä Rediin, en ollut tarpeeksi cool.
Heh, en tiennytkään että Lyseossa on ollut koviksia.
Kyllä siellä oli tämä huumehörhö Kalle Koponen, mutta kovis ei hänkään ollut.
Itselle jäi Redistä vähän mieto tunnelma, varmaan kun se oli niin lyhytikäinen baari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi?
Kyllä siellä oli tämä huumehörhö Kalle Koponen, mutta kovis ei hänkään ollut.Itselle jäi Redistä vähän mieto tunnelma, varmaan kun se oli niin lyhytikäinen baari.
Heh, eli ollaan samaa ikäpolvea🙂 Ja varmaan istuttiin lyseossa samoilla kursseilla. Kirjoitin ylioppilaaksi 94 ja lähdin pois Kotkasta muualle opiskelemaan. Enkä palannut koskaan takaisin, sen verran inhottavia muistoja siitä kaupungista jäi , tosin ei lyseon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi?
Kyllä siellä oli tämä huumehörhö Kalle Koponen, mutta kovis ei hänkään ollut.Itselle jäi Redistä vähän mieto tunnelma, varmaan kun se oli niin lyhytikäinen baari.
Heh, eli ollaan samaa ikäpolvea🙂 Ja varmaan istuttiin lyseossa samoilla kursseilla. Kirjoitin ylioppilaaksi 94 ja lähdin pois Kotkasta muualle opiskelemaan. Enkä palannut koskaan takaisin, sen verran inhottavia muistoja siitä kaupungista jäi , tosin ei lyseon vuoksi.
Jep, ollaan samaa ikäpolvea, minä kävin kauppiksen ja muistan Koposen yläasteelta.
Niin ja nuorenahan se elämä on aina jossain muualla, siltä kaikilta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Oliko muuten Tähtipalatsi, Täysikuu ja Xanadu samassa paikassa, eli nimi vaan vaihtunut ja varmaan omistajakin.
Mielestäni Tähtipalatsi muuttui jossain vaiheessa Täysikuuksi, eli siitä tuli vanhempien ihmisten tanssipaikka.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Jellari eli Yellowstone oli yhteydessä paikkaan Livinstone, eikö?
Oliko Livinstone keikkapaikka, nimensä perusteella?
Ja myöhemmin ysärillä oli Bepop, joka muistaakseni oli jumputusmesta teineille.
Tosin jumputus paikkojahan ne kaikki oli jossain mielessä.
Niin monet fyysiset paikat vaihtoivat nimeä hemmetin usein, niinku tässäkin ketjussa on mainittu.
Täysikuu / Tähtipalatsi.
Jellari / Saphir / Ruotsinsalmi / mikä lie.
Bepop oli missä? Tähtipalatsin tiloissa vai Saphirin?
Eissss... Ite käynyt siellä mutta ei muka muista, varmaan luonnollisista syistä!
Mutta jommassa kummassa paikassa se oli.
Aivan legendaarinen nostalgiaketju.
Noista baarien nimistä tulee niin paljon muistoja että huh, huh.
Eikä tuolloin tarvinnut pelätä vieraslajeja.
Mahtavaa aikaa.
Mitäs hyviä baareja Kotkassa nykyään sitten on Entä hyvätasoinen ruokapaikka? Tarkoitus olisi käydä kaverin kanssa pari päivän reissulla siellä. Kairo ilmeisesti lopettaa toimintansa? Entä mitä nähtävyyksiä? Niitä patsaita jollain puistokadulla..?