Haimassa näkyi joku ct-kuvassa. Mikä se voisi olla?
Magneettikuvaa on tie, mutta mitähän vaihtoehtoja voisi siellä olla?
Kommentit (36)
Onko ollut mitään oireita? Miksi menit ct-kuvaan?
Täältä ei edelleenkään kannata kysellä lääketieteellisiä neuvoja.
No ei hitto voi tietää tuollaisen sanana perusteella yhtään mitään. "Joku".
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:53"]Täältä ei edelleenkään kannata kysellä lääketieteellisiä neuvoja.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:47"]
No onpas hauskaa. Oikeasti on aika suuri huoli, että onko muitakin vaihtoehtoja kuin syöpä.
[/quote]Harvoin on. Mitä oireita sinulla oli, että tutkimukseen lähdettiin?
Se on siinä sitten. Nyt kannattaa laittaa testamentit kondikseen, ottaa töistä loparit ja puuhata kaikkea kivaa ennen kuin kuolo korjaa
Onko sulla kopiota siitä lausunnosta (näet sen varmaan Omakannasta), mitä siinä sanotaan?
Pikku Myy? Kysy lääkäriltä, älä täältä!
Siis.. Ct kuvasta löytyi jotain ja sut magneettikuvataan? Oikaskaa jos olen väärässä, mutta ct on tuhannesti tarkempi kun magneetti? :D
Haimasyöpä, keskimääräinen elinikä puoli vuotta. Mieheni kuoli siihen ja ennen diagnoosia lääkäri sanoi että juuri muita vaihtoehtoja ei ole kun ei ole mitään haimatulehduksia ollut.
Anteeksi vitsailuni. Toivotan onnea.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:23"]Siis.. Ct kuvasta löytyi jotain ja sut magneettikuvataan? Oikaskaa jos olen väärässä, mutta ct on tuhannesti tarkempi kun magneetti? :D
[/quote]
Olet väärässä. Magneetti näyttää usein tarkemmin kuin ct ja ilman säderasitusta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:23"]
Siis.. Ct kuvasta löytyi jotain ja sut magneettikuvataan? Oikaskaa jos olen väärässä, mutta ct on tuhannesti tarkempi kun magneetti? :D
[/quote]No oikeasti ei ole.
radiologi
radiologi
Voi hyvät ihmiset. Mikä tahansa teitä vaivaakin niin se on AINA syöpä. Onko jalat olleet pitkään kipeät? -Leukemia. Onko epätavallista ihottumaa? -Imusolmukesyöpä. Onko sitkeitä peräpukamia? -Paksusuolensyöpä. Närästääkö? -Vatsasyöpä. Koskeeko mahaan? -Maksasyöpä. Kaikki läheltä nähty ja koettu. En usko enää mihinkään muuhun kun että syöpä tulee, oletko valmis?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:30"]
radiologi
[/quote]
Raattioloki voi varmaan sitten oikasta mun kohdalla tän, että minkä takia mut on laitettu kahdesti magneetin jälkeen ct kuviin - koska ct on tarkmempi? Onko minnuu kusetettu?
No voihan siellä muutakin olla. Onko alkotaustaa tai sairastettua akuuttia haimatulehdusta koskaan? Esim. pseudokysta on tavallinen haimatulehduksen jälkikomplikaatio. Hyvänlaatuisia muitakin kystia voi olla, tai vaikka hemangiooma. Syövän poissulku on tietysti tärkeintä ja jos yhtään epäillään ja sijainti sallii, niin leikkaus.