Mikä olisi klassinen/ajaton tytön nimi, muttei tylsä?
Haluaisin tyttärelle otsikon mukaisen nimen, mutta en keksi mitään. Anna, Emilia, Sofia jne. ovat aika kivoja, mutta niin tavallisia. Mikä olisi klassinen mutta vähän erikoisempi nimi? Matildasta ja Ameliasta tykkään, mutta etunimeksi haluaisin jonkin muun.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:08"] Haluaisin tyttärelle otsikon mukaisen nimen, mutta en keksi mitään. Anna, Emilia, Sofia jne. ovat aika kivoja, mutta niin tavallisia. Mikä olisi klassinen mutta vähän erikoisempi nimi? Matildasta ja Ameliasta tykkään, mutta etunimeksi haluaisin jonkin muun. [/quote]Jos Anna, Emila ja Sofia eivät käy koska ovat niin tavallisia niin ei käy Ainokaan, vaikka olisi kuinka kaunis. Täällä nyt jonkun Ainon äiti on tainnut loukkaantua, ihan turhaan. [/quote] Sori, mulla on ainoastaan poikia:D
[/quote]Miksi sitten alapeukutat jos todetaan että Aino on yleinen nimi?
[/quote] En ole alapeukuttanut sitä. Todennut vain, että Aino on ajaton ja klassikko vaikka muodissa juuri nyt.
Katariina, Henrietta, Ester, Isabella, Elisabet, Viktoria, Loviisa.
Johanna, ei yleinen ensimmäisenä nimenä. Muitakin on kuin Tuksu...
Isabella, Annabella. Kreetta, Greta, Reetta, Margareetta, Marketta. Margit, Birgit(ta) Alisa. Josefina, Serafina. Julia. Fiona, Frida. Henrietta. Helena, Helene. Heljä, Kristiina, Karoliina... Kauniita tytön nimiä on vaikka kuinka.
Ajattele vanhoja elokuvia ja kuninkaallisia. Niissä/niillä on klassisia nimiä
68: minä tarkoitin kommenttini sille joka alapeukuttaa sitä että Aino on yleinen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:25"]Maria, Laura, Anna, Kaarina, Katriina, Ulrika, Viktoria.
[/quote]
Sekä minun, anoppini että tyttäreni nimet tässä.
[/quote]
Ja minun ja kahden tyttäreni :)
Mariia, Riia, Reea, Aino, Emma. Mielestäni kauniita ja klassisiakun.
Alexandra tai Alexanna tai Annabella tai Sofiel
Anna-Maria / Aino-Maria / Emma-Maria
Anna-Sofia / Aino-Sofia / Emma-Sofia
Susanna
Katariina
Kristiina
Katriina
Marie
Rebekka
Estelle
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:25"]Maria, Laura, Anna, Kaarina, Katriina, Ulrika, Viktoria. [/quote] Sekä minun, anoppini että tyttäreni nimet tässä.
[/quote]Mä arvaa, ainakin Ulrika ja Viktoria?