Valkoinen mekko häihin?
Miksei saisi pukea? En tiennyt tälläisestä säännöstä ja olen useammissakin häissä ollut valkoiseen mekkoon pukeutuneena :-(
Noloa jälkeen päin mutta en muista että kukaan olisi sitä sen kummemmin katsonut.
N23/171/52
Kommentit (28)
Itsekkin olen hoikka (179cm/56kg) mutta monet värit näyttävät paljon paremmilta päältäni, kuin valkoinen. Voit pukeutua vaikka baariin valkoiseen mekkoon jos haluat, mutta häihin pue jonkun muun värinen mekko kuin valkoinen // Provohan tämä oli.
AP vastailee niin ärsyttävästi, että on varmaan provo.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:13"]
Valkoinen on varattu vain morsiamelle. Ehdotan, että tutkit hieman etikettioppaita muutenkin.
[/quote]
Aika itsekästä. Minä ainakin haluaisin että ihmiset pukisivat päälleen mitä ikinä haluaisivat minun häihini.. enkä käskisi vetämään ylle jotain epäseksikästä tylsää rääsyä :-/
AP
[/quote]No sinä oletkin vajaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:13"] Valkoinen on varattu vain morsiamelle. Ehdotan, että tutkit hieman etikettioppaita muutenkin. [/quote] Aika itsekästä. Minä ainakin haluaisin että ihmiset pukisivat päälleen mitä ikinä haluaisivat minun häihini.. enkä käskisi vetämään ylle jotain epäseksikästä tylsää rääsyä :-/ AP [/quote] Ovatko kaikki muut värit epäseksikkäitä ja tylsiä? :D koko muu värien kirjo kuitenkin käytettävissä, niin ei mielestäni ole kovin kohtuutonta yhtä niistä jättää käyttämättä.
[/quote]
Kyllä valkoinen on nätein ainakin kesällä.
AP
[/quote] Valkoinen ei edes ole väri. Kun pukeudut valkoisiin toisten häihin olet siis sekä väritön että älytön.
Pakkohan näiden on oltava provoja mutta takerrun kuitenkin. Kuinka pihalla yleisistä käytös- ja pukeutumissäännöistä ihmiset ovat etteivät tiedä mitä värejä tai millaisia vaatteita häissä ja hautajaisissa käytetään.
Vanhentuneita sääntöjä, jotka eivät perustu mihinkään järjelliseen.
Minusta ihminen voi laittaa valkoista häihin ja vaikka pinkkiä hautajaisiin
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:33"]Vanhentuneita sääntöjä, jotka eivät perustu mihinkään järjelliseen.
Minusta ihminen voi laittaa valkoista häihin ja vaikka pinkkiä hautajaisiin
[/quote]
Taidat olla niitä ihmisiä, jotka tahallaan käyttäytyvät huonosti, koska eiväthän nämä typerät säännöt perustu mihinkään järjelliseen? Tunnen yhden tällaisen, valitettavasti hän on sukua.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:33"]Vanhentuneita sääntöjä, jotka eivät perustu mihinkään järjelliseen. Minusta ihminen voi laittaa valkoista häihin ja vaikka pinkkiä hautajaisiin [/quote] Taidat olla niitä ihmisiä, jotka tahallaan käyttäytyvät huonosti, koska eiväthän nämä typerät säännöt perustu mihinkään järjelliseen? Tunnen yhden tällaisen, valitettavasti hän on sukua.
[/quote]
Ei, kyllä minä perinteen mukaan menen, en viitsi asiasta taistella tapahtumissa, ei ole niin suurta protestoinnin tarvetta minulla, mutta juhlien ulkopuolella kyseenalaistan tavat, joita pitää noudattaa vain koska niin on aina tehty.
Ja onko se nyt loppujenlopuksi huonoa käytöstä, jos vaatteet ovat väärän väriset?
Jos joku pukee valkoista MUN häihin kaadan sen päälle punaviinipullon tai kaksi, heitän kakulla ja viillän käteni auki ja roiskin verta mekon päälle, sitten revin sen puukolla auki (samalla lähtee vieraan hiukset) ja sytytän tuleen, näytä siinä sitten seksikkäältä.
Hyvä yritys, mutta vähän meni överiksi :D
N22/169/51/65DD
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:55"]
Jos joku pukee valkoista MUN häihin kaadan sen päälle punaviinipullon tai kaksi, heitän kakulla ja viillän käteni auki ja roiskin verta mekon päälle, sitten revin sen puukolla auki (samalla lähtee vieraan hiukset) ja sytytän tuleen, näytä siinä sitten seksikkäältä.
[/quote]
Ei hätää, ei sinulla tule koskaan häitä olemaan.
23 vuotias pissis?
Kaikkia se leipä elättää.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:33"]Vanhentuneita sääntöjä, jotka eivät perustu mihinkään järjelliseen. Minusta ihminen voi laittaa valkoista häihin ja vaikka pinkkiä hautajaisiin [/quote] Taidat olla niitä ihmisiä, jotka tahallaan käyttäytyvät huonosti, koska eiväthän nämä typerät säännöt perustu mihinkään järjelliseen? Tunnen yhden tällaisen, valitettavasti hän on sukua.
[/quote]
Ei, kyllä minä perinteen mukaan menen, en viitsi asiasta taistella tapahtumissa, ei ole niin suurta protestoinnin tarvetta minulla, mutta juhlien ulkopuolella kyseenalaistan tavat, joita pitää noudattaa vain koska niin on aina tehty.
Ja onko se nyt loppujenlopuksi huonoa käytöstä, jos vaatteet ovat väärän väriset?
[/quote]
Kyseenalaistaminen on ok, totta kai, ja kiva, ettet mene vieraana mene kenenkään juhliin kyseenalaistamaan.
Minusta on siksi huonoa käytöstä mennä häihin kokovalkoisissa, että se saattaa loukata morsianta. Minulle opetettiin kotona myös, ettei häihin saa pukeutua "liian" hienosti, samasta syystä. Morsian ja sulhanen ovat ihan aiheellisesti päivän keskipiste.
Minua ei loukkaa, jos tulet pinkissä hautajaisiini, mutta vanhan äitini (jos on elossa) mielen kyllä pahoittaisit.
Itse olen 175/55 enkä ikinä ole käyttänyt häissä valkoista mekkoa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:48"]
[/quote]
[/quote]
On se. Osoittaa ettet tiedä tai välitä hyvistä tavoista etkä myöskään kunnioita läsnäolevia ja heidän tilaisuuttaan, oli sitten kyseessä häät tai hautajaiset.
Suoraan sanoen, antaa hieman yksinkertaisen ja/tai juntin kuvan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:48"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:33"]Vanhentuneita sääntöjä, jotka eivät perustu mihinkään järjelliseen. Minusta ihminen voi laittaa valkoista häihin ja vaikka pinkkiä hautajaisiin [/quote] Taidat olla niitä ihmisiä, jotka tahallaan käyttäytyvät huonosti, koska eiväthän nämä typerät säännöt perustu mihinkään järjelliseen? Tunnen yhden tällaisen, valitettavasti hän on sukua. [/quote] Ei, kyllä minä perinteen mukaan menen, en viitsi asiasta taistella tapahtumissa, ei ole niin suurta protestoinnin tarvetta minulla, mutta juhlien ulkopuolella kyseenalaistan tavat, joita pitää noudattaa vain koska niin on aina tehty. Ja onko se nyt loppujenlopuksi huonoa käytöstä, jos vaatteet ovat väärän väriset? [/quote] On se. Osoittaa ettet tiedä tai välitä hyvistä tavoista etkä myöskään kunnioita läsnäolevia ja heidän tilaisuuttaan, oli sitten kyseessä häät tai hautajaiset. Suoraan sanoen, antaa hieman yksinkertaisen ja/tai juntin kuvan.
[/quote]
Mutta kysymyshän onkin, että miksi se loukkaisi? Miksi hyviin tapoihin kuuluu värikoodit eri tilaisuuksissa? Perustelu tuntuu olevan "koska se nyt vaan on niin", mikä ei ole oikeasti perustelu. Sen toki ymmärrän, että häissä ei viedä huomiota morsiamelta, mutta ei kai se valkoista vaatetta estä?
Ja tapojen mukaanhan valkoista morsian käyttää symboloimaan neitsyyttä, mikä tuskin on tilanne monellakaan morsiamella nykyaikana.
Itse tulkitsen värikoodit niin että valkoinen ja punainen (joita hautajaisissa ei käytetä) ovat ilon ja riemun värejä kun taas musta ja violetti surun värejä, samoin tumma harmaa ja sininen jotka ovat hautajaisissa hyväksyttyjä. Häissä ja muissa iloisissa juhlissa kaikki värit ovat sallittuja koska juhlissa yleensä iloitaan jostain. Tarkoitan siis että tietyillä väreillä on tietty mielleyhtymä.
Ps. mitä väliä vaikka oisit N35/120/567? T.2
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:13"] Valkoinen on varattu vain morsiamelle. Ehdotan, että tutkit hieman etikettioppaita muutenkin. [/quote] Aika itsekästä. Minä ainakin haluaisin että ihmiset pukisivat päälleen mitä ikinä haluaisivat minun häihini.. enkä käskisi vetämään ylle jotain epäseksikästä tylsää rääsyä :-/ AP [/quote] Ovatko kaikki muut värit epäseksikkäitä ja tylsiä? :D koko muu värien kirjo kuitenkin käytettävissä, niin ei mielestäni ole kovin kohtuutonta yhtä niistä jättää käyttämättä.
[/quote]
Kyllä valkoinen on nätein ainakin kesällä.
AP