Onko salmiakkikossu eli salmari hyvää vai hirveää?
Joisitko pullollisen tälläistä litkua?
Lantraisitko veteen vai mihin jos ei maistu suoraan?
Kommentit (22)
Jo pelkkä salmiakki on syötäväksi kelpaamatonta.
Hyväähän se on!
Tosin aiheuttaa helposti närästystä, mutta on sen arvoista!
Toiset tykkää yskänlääkkeestä ja Dr. Pepperistä. Toiset ei.
Kuivuttaako tuo salmiakin suolaisuus liikaa, että kankkunen voisi olla pahempi?
Aina välillä tapaan vetää lärvit Salmari-pullollisella.
Kyllähän sitä humaltuakseen mielellään juo. Mutta kaikki muunlainen viinan juominen onkin viinan tuhlausta.
Pahaa, parempiakin salmiakkiviinoja on. Turkinpippuri on ehkä paras.
Olen maistanut sekä hyvää että pahaa salmaria. Paha oli laimeaa, vetistä litkua. Itse tehty on parasta. Kai siitä tykkää ne, jotka pitävät ylipäänsä salmiakista.
Mikä olisi hyvää salmaria vai onko ainut hyvä itse tehty?
Turkinpippureilla tarkoitetaan, että laitetaan fazerin turkinpippuri karkkeja liukenemaan viinaan?
Hyvää mutta en joisi pullollista enkä lantrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Turkinpippureilla tarkoitetaan, että laitetaan fazerin turkinpippuri karkkeja liukenemaan viinaan?
Teen itse niin, että laitan turkinpippureita kattilaan ja vettä sen verran, että peittyvät. Sitten annan muhia miedolla lämmöllä välillä sekoitellen, kunnes karkit ovat liuenneet. Ei saa keittää kuitenkaan. Syntynyt siirappi sitten sekoitetaan kossun tai vodkan kanssa maun mukaan. Itse laitan enemmän siirappia kuin viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse niin, että laitan turkinpippureita kattilaan ja vettä sen verran, että peittyvät. Sitten annan muhia miedolla lämmöllä välillä sekoitellen, kunnes karkit ovat liuenneet. Ei saa keittää kuitenkaan. Syntynyt siirappi sitten sekoitetaan kossun tai vodkan kanssa maun mukaan. Itse laitan enemmän siirappia kuin viinaa.
Oon tehnyt noin vaaleanpunaisilla ufo- karkeilla! Sulatin niitä trangiassa ja tarjoilin syntyneen siirapin vodkan kanssa- provinsissa seinäjoella
Vierailija kirjoitti:
Laivoilta ainakin saa ihan valmiina turkinpippurivodkaa. Siinä on vähän terävämpi ja salmiakkisempi maku kuin aidossa salmiakkikossussa.
Jos olet 16-22 ja teet sen itse, on hyvää.
vodkaa isoon kokispulloon ja sinne sekaan turkinpippurikarkkeja maun mukaan, vahvempaa tai laimeampaa juomaa varten. liukenevat aika nopeasti
Hyvää se on.
Tulee kyllä aivan hirveä Kankkunen jos liikaa juo.
Kossu on aina pahaa. Siinä on se paha ominaismaku. Tiedän kun olen tarjottuna maistanut. En ole ikinä ostanut kossua vaan aina jotain muuta kirkasta silloin kun sellaista viinaa ostan.
Tuleeko Viinan maku läpi kuinka paljon Salmiakki koskenkorvassa? En pidä siitä 'kemiallisesta' mausta
On hyvää, ei sitä mihinkään voi lantrata.