Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa yhteyttä exään?

Vierailija
13.08.2015 |

Puoli vuotta sitten lopetin orastavan suhteen, sillä kävi koko ajan selvemmäksi, ettei kyseinen mies ollut minulle sopiva. Hän oli monella lailla ihana, mutta suhde ei olisi toiminut, vaikka olinkin häneen jo syvästi ihastunut. Miehen tunteet olivat vielä vahvemmat. En halunnut kuitenkaan pitkittää asiaa, vaan lopetin suhteen niin kiltisti kuin osasin.

Mies pyysi tuolloin, että pysyisimme edes ystävinä ja pitäisimme yhteyttä. Aluksi sanoin sen sopivan, mutta en pystynytkään siihen. Tuntui liian pahalta, ja miehenkin kannalta oletin olevan parasta, että yhteydenpito loppuu kokonaan. Mies oli surullinen ja varmaan loukkaantunutkin. Edelleen tunnen surua asiaa ajatellessani.

Olen itse nyt päässyt hiukan asian yli, ja pystyn taas ajattelemaan miestä ja sitä, mitä välillämme tapahtui. Aluksi en pystynyt, kun tuntui niin ikävältä. Nyt tunnen hirveää halua ottaa häneen yhteyttä. Haluaisin kysyä mitä hänelle kuuluu, ja ehkä myös selittää, etten pystynyt pitämään yllä ystävyyttä, kun suhteen lopettaminen tuntui niin pahalta.

Toisaalta minä olin se, joka suhteen lopetti, ja hän olisi halunnut jatkaa. Olenko itsekäs, jos yritän parantaa omaa mielialaani ottamalla pitkästä aikaa yhteyttä? En tiedä, miten hänellä menee, ja pelkoni on, että hän on alkanut ajatella minusta pahaa, kun lopetin suhteen ja jouduin kieltäytymään myös ystävyydestä. Parasta olisi, jos hänellä olisi jo joku uusi, ja hän ei olisi minua enää ajatellutkaan.

Mitä neuvoisitte? Olen ainakin kymmenen kertaa kirjoittanut hänelle viestin, mutta aina jättänyt lähettämättä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jo ennen kuin joku kysyy, että mielestäni syyni suhteen lopettamiseen olivat hyviä. En esimerkiksi pitkän harkinnan jälkeen voinut kuvitella, että pystyisin toimimaan jonkinlaisena äitipuolena miehen aiemmasta suhteesta oleville lapsille. Olen itse lapseton nuori nainen. Samantapaisia käytännön syitä oli muitakin. Mies itsessään oli monin tavoin ihana, mutta realistinen puoleni piti pintansa. En usko, että suhteemme olisi voinut loppujen lopuksi toimia. Siitä huolimatta eropäätös oli tuskallinen, ja tunnen siitä myös syyllisyyttä. Tuo mies oli minulle tärkeä.

ap

Vierailija
2/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän mitään menetä, vaikka ottaisit yhteyttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottaisi yhteyttä, mieskin on jo pitkään elänyt elämäänsä eteenpäin.

Vierailija
4/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:16"]. Olenko itsekäs, jos yritän parantaa omaa mielialaani ottamalla pitkästä aikaa yhteyttä? En tiedä, miten hänellä menee, ja pelkoni on, että hän on alkanut ajatella minusta pahaa, kun lopetin suhteen ja jouduin kieltäytymään myös ystävyydestä.
[/quote]
Kyllä tuo itsekkäältäkin kuulostaa. Mitä väliä sillä on ajatteleeko mies sinusta hyvää vai pahaa? Mitä sinä siinä menetät, vaikka ajattelisi pahaa? Ettehän ole tekemisissä, joten ei ole mitään väliä mitä mies sinusta ajattelee vai ajatteleeko mitään. Jos vaadit mieheltä, että hänen pitää ajatella sinusta hyvää, niin samalla vaikeutat miehen pääsemistä yli sinusta.

Jos haluat ottaa mieheen yhteyttä, niin sen aika ei ole vielä vaan vasta vuosien päästä.

Vierailija
5/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea dilemma. - Itse en, ehkä ottaisi yhteyttä. - Miten minusta tuntuu Ap että kun nyt kesä taittuu syksyksi niin samalla syntyy pieni haikeus ja se saa meidät kokemaan pientä haikeutta menneeseen. Toisaalta pakkokysyä, onko mies yrittänyt lähestyä sinua? - Ehkä voisitte nostaa maljan alkavalle syksylle ja uudelle sadolle ja "uudelle" ystävyydellenne.  

Vierailija
6/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:51"]

Vaikea dilemma. - Itse en, ehkä ottaisi yhteyttä. - Miten minusta tuntuu Ap että kun nyt kesä taittuu syksyksi niin samalla syntyy pieni haikeus ja se saa meidät kokemaan pientä haikeutta menneeseen. Toisaalta pakkokysyä, onko mies yrittänyt lähestyä sinua? - Ehkä voisitte nostaa maljan alkavalle syksylle ja uudelle sadolle ja "uudelle" ystävyydellenne.  

[/quote]

Ei ole yrittänyt, sillä kerroin yhteydenpidon olevan minulle liian vaikeaa. Ja ajattelin silloin miestäkin, kun uskoin että hänenkin on vaikeampi päästä minusta yli, jos pidämme koko ajan yhteyttä. Tiedostan, että olen nyt vähän itsekäs, kun haluaisin varmistaa, ettei hän kanna kaunaa. Vaikka toki samalla haluaisin tietää että hänellä on kaikki hyvin.

ap

Vierailija
7/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:53"]

[/quote]

Ei ole yrittänyt, sillä kerroin yhteydenpidon olevan minulle liian vaikeaa. Ja ajattelin silloin miestäkin, kun uskoin että hänenkin on vaikeampi päästä minusta yli, jos pidämme koko ajan yhteyttä. Tiedostan, että olen nyt vähän itsekäs, kun haluaisin varmistaa, ettei hän kanna kaunaa. Vaikka toki samalla haluaisin tietää että hänellä on kaikki hyvin.

ap

[/quote]

Miksi sun pitäisi tietää, onko hänellä kaikki hyvin? Mitä sä sillä tiedolla teet? Luulen, että tässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että et halua miehen kuitenkaan unohtavan sua lopullisesti. Ota yhteyttä vaan, jos olet valmis suhteeseen hänen kanssaan. Mies ei tee mitään sun "kaveruudella".

Vierailija
8/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:55"]

[/quote]

ap

[/quote]

Miksi sun pitäisi tietää, onko hänellä kaikki hyvin? Mitä sä sillä tiedolla teet? Luulen, että tässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että et halua miehen kuitenkaan unohtavan sua lopullisesti. Ota yhteyttä vaan, jos olet valmis suhteeseen hänen kanssaan. Mies ei tee mitään sun "kaveruudella".

[/quote]

Mies sitä kaveruutta halusi...? Mutta ei hän sillä silti välttämättä mitään tee, totta. Enkä minäkään. Kannan vain huolta hänestä, ja sitä syyllisyyttä. Mutta jokin vaisto sanoo, että näin pitkän hiljaisuuden jälkeen yhteydenotto voi olla huono ajatus.

ap

Vierailija
9/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota yhteyttä

Vierailija
10/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:55"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Mies sitä kaveruutta halusi...? Mutta ei hän sillä silti välttämättä mitään tee, totta. Enkä minäkään. Kannan vain huolta hänestä, ja sitä syyllisyyttä. Mutta jokin vaisto sanoo, että näin pitkän hiljaisuuden jälkeen yhteydenotto voi olla huono ajatus.

ap

[/quote]

Kaveruutta halusin minäkin miehen kanssa, johon olin syvästi ihastunut mutta mies lopetti suhteen. Tosiasiassa mä mihinkään kaveruuteen olisi tyytynyt tai sitä edes halunnut, mutta en halunnut päästää miehestä irti niin kaveruus oli hyvä tekosyy sille.

Vierailija
11/11 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on ajatteleeko mies sinusta hyvää vai pahaa? Mitä sinä siinä menetät, vaikka ajattelisi pahaa? Ettehän ole tekemisissä, joten ei ole mitään väliä mitä mies sinusta ajattelee vai ajatteleeko mitään.

[/quote]Tällainen pitää paikkansa vain jos henkilöt elävät jonkinlaisessa eristetyssä kuplassa molemmat. Totta kai se vaikuttaa sinun elämääsi, ja perheesi ja lastesikin elämään, jos olet hoitanut jonkun eron niin huonosti että exäsi ajattelee sinusta pahaa. Elämässä voi tulla eteen yllättäviä tilanteita, joissa ex yhtäkkiä onkin jossain ratkaisevassa asemassa. Joku ex voi jopa järjestää asiat tällaiseen suuntaan, jos olet käyttäytynyt tarpeeksi typerästi ja lyhytnäköisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän