Täällä kun kaikki tiedetään (Kela-asiaa)
Olenko hakoteillä, kun luulin että samalla tulee uusi kelakorttikin, kun ihmiselle myönnetään toistaiseksi voimassaoleva oikeus korvaukseen, siis tietyn lääkkeen erityiskorvaukseen, kun sairaus on vaikea ja pitkäaikainen ja täyttää asetetetut edellytykset. Minulle tuli vain päätöspaperi jossa kerrotaan että tuo oikeus on kyllä nyt myönnetty, mutta ei ollut mainintaa siitä kelakortista, että onko sellainen tulossa ja jos on niin koska. Ja kyllä, kelaan voin tietysti soittaakin.
Kommentit (7)
Joo mulle tuli myös uusi kortti muutama päivä päätöksen jälkeen. Tosin ei sitä uutta korttia ainakaan apteekissa asioidessa tarvitse, mulla tulee kyllä alennus henkilöllisyystodistusta näyttämällä.
Hassua, kun ei minusta tunnu siltä että olisin sellainen ihminen jolla on 'vaikea ja pitkäaikainen sairaus', johon valtiokin tulee näin lain puitteissa korvauksellaan vastaan. En nimittäin tunne itseäni sairaaksi, vaikka olenkin asian käsitellyt ja hyväksynyt lopulta osaksi elämääni, eli enhän minä sitä kielläkään. Onhan siinä tietysti sekin että lääke auttaa hyvin, joten sehän tekee kuin terveeksi.
Joo tulee, mutta minulla ainakin kesti kuukausi kunnes se tuli. En kysellyt mitään, siinä nyt vain kesti niin kauan. Joten älä hermostu jos kortttia ei lähiaikoina vielä tule, kelassa kun on aina ruuhkaa ja jonoa :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:49"]
Mikä sairaus sinulla on?
[/quote]
Eräs fyysinen sairaus, mutten nyt sen tarkemmin kerro kuitenkaan.
Tulee uusi kortti. Odottele muutama päivä.