Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava alkaa sitoa perhe-elämäänsä, miten irti?

Vierailija
20.07.2015 |

Tapasin harrastuksen kautta uuden tuttavan. Ajattelin, että toki voidaan olla ystäviä mutta nyt alkaa tökkimään. Tällä äidillä on tapana sitoa tuttavat heidän perhe-elämäänsä hyvin tiiviisti. Kahvilat ja puistot muuttuivatkin lapsenhoitoavuksi, pitäisi hoitaa kolmea tai yhtä lasta heillä tai minun kotonani.

Hän vetoaa kuinka rankkaa heillä on kolmen lapsen kanssa ja toivoo, että osallistuisin ja he pääsisivät joko miehen kanssa tai pienimmän kanssa asioille, kauppaan, tapahtumiin tai muualle kyläilemään tai laivalle.

Olen tähän mennessä vältellyt keksimällä tekosyitä mutta miten sanoa nätisti suoraan ettei lapsenhoito kiinnosta? Näemme kuitenkin harrastuksessa viikottain ja tämä äiti suuttuu raivoisasti jos joku on loukannut häntä. Inhoan rähjäämistä. Itselläni on varhaisteini, joten en voi sanoa etten pidä lapsista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti. Ota etäisyyttä.

Vierailija
2/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan että haluat hänen ystävyyttään muttet ala lastenkaitsijaksi. Mikä tässä on vaikeaa sanoa?

Kerrot vaikka niin että nautit kun oma lapsi on jo isompi ja on oma vapaus tulla ja mennä.

Suosittele MLL palveluja.

Sinä asetat rajat. Jos ystäväyys kaatuu tähän niin saa mennäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole narsisti mutta hänen käsitys kaveruudesta on se, että tuetaan ja autetaan. Apu vain on hänelle lapsenhoitoa ja hän kaipaa kovasti arkiapua, omaa aikaa. Ja sitten kiitokseksi ostaa jonkun mietelausekortin kuinka ystävät on tärkeitä.. Voi elämä. Ei hän ymmärrä jos selitän tämän, pitkät piuhat.

Vierailija
4/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tulee mutta olisin itse sanonut siihen "haluamme olla kahdestaan" juttuun että joo hei mäpäs voin suositella teille yhtä ihanaa lapsenvahtia, ootas kun kaivan numeron..
Tai sit sanoisin ihan suoraan että sorry, ei käy. Sitä ei tarvitse sen enempää perustella. Jos kuitenkin äiti painostaa niin sanoisin sit että ei kiinnosta, mutta voisin suositella teille lapsenvahtia.

Vierailija
5/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on ollut sanoa suoraan kun toinen on niin riippuvainen lastenhoitoavusta, eikä ole välttelystä ymmärtänyt. Pakko kokeilla "en halua hoitaa enää yhtäkään lasta" korttia. Suuttukoon, alan jo itse tuskastua tilanteeseen.

Tuo tuttu on hieman yksinkertainen. Vaikea kuvitella, että kukaan olisi noin sitkeä ruikuttaja tahallaan? Ap

Vierailija
6/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus. Kuinkahan tuttavasi alkaisi suhtautua, mikäli itse pyytäisit häntä avuksi esimerkiksi kotisi ikkunoiden ja mattojen pesemiseen, kutsuisit remonttitalkoisiin tai mökillesi auttamaan kukkapenkin kitkemisessä ja muissa pihatöissä?

Vierailija
7/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyys taitaa olla toinen ratkaisu. Ystävät ymmärtävät suoran puheen, tuttavat eivät niinkään.. ;) hän on kyllä ehdotellut, että voi tulla avukseni siivoamaan komeroita kirpparia varten. Minusta vaan tuntuu, että motiivina on "parhaat päältä" idea. Huokaus. Ap

Vierailija
8/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:57"]Vaikea on ollut sanoa suoraan kun toinen on niin riippuvainen lastenhoitoavusta, eikä ole välttelystä ymmärtänyt. Pakko kokeilla "en halua hoitaa enää yhtäkään lasta" korttia. Suuttukoon, alan jo itse tuskastua tilanteeseen.

Tuo tuttu on hieman yksinkertainen. Vaikea kuvitella, että kukaan olisi noin sitkeä ruikuttaja tahallaan? Ap
[/quote]

Tuollaiset hyötyjät kyllä löytävät aina uuden avuliaan ihmisen, jota alkavat hyödyntää. Syyllistäminen ja "olen niin väsynyt" -selittely on osa heidän strategiaansa. Jostain syystä niitä lapsia on kuitenkin tullut tehtyä, mutta jollain kumman tavalla yritetään kuvitella, että muiden olisi lähes velvollisuus toimia ns. turvaverkkona.

Avuttomaksi heittäytymistä ja hyväksikäyttämistä tuo on. Jatka hyvillä mielin oman elämäsi elämistä.

Vierailija
9/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista ja näkökulmista. Mitä olen kuullut ja nähnyt niin hänen parhaita ystäviään ovat juuri ihmiset, jotka osallistuvat heidän perhe-elämään. Uudetkin tuttavuudet.

Ja suhde on 6-1, kuutta palvelusta vastaan yksi heiltä. Tai mietelausekortti. Joten, kannattaa ottaa etäisyyttä. Ihan mukava tyyppi mutta olettaa muiden ihmisten olevan hänen tukenaan ja se sitten on todellista ystävyyttä. Noin se ei mene. Ap

Vierailija
10/10 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivassa hetkessä kerrot, miten olet onnellinen että lapsesi on jo niin iso että hoitaa monet asiat ihan itse ja "olet jo lapsesi hoitanut" ja nyt nautit siitä.

Kun henkilö pyytää lastenhoitoapua, vastaat että sinulla on muuta sovittuna ja suosittele mll:ää. Jos ystävyys kaatuu tähän, et muuta varten ollutkaan kuin sitä apua varten joten ei kannata murehtia.