Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen haisevan 8. luokkalaisen kanssa?

Vierailija
13.08.2015 |

Kyse tytöstä, joka ei huolehdi hygieniastaan.
Pienestä saakka käyty säännöllisesti suihkussa, mä käyn joka päivä ja jo ala-asteella alkoi kamala tappelu pesulla käynnistä.
Kesällä en jaksanut tapella ja tyttö oli 6 päivää käymättä pesulla ennen kuin menetin hermoni ja käskin pesemään itsensä.
Eilen oli koulussa liikkaa ja väitti kivenkovaan käyneensä kotona suihkussa. Aamun hajusta päätellen, ei käynyt.

Mikään ei auta. Ei se, että mä sanon hänen haisevan, ei omat haisevat vaatteet, ei se että joku muu sanoo hänen haisevan.
Olen myös kokeillut arestia ja takavarikoinut tavaroita, poistanut viikkorahan jne. Mikään ei auta.
En ymmärrä tuollaista. Mä en ikinämaailmassa kehtaisi mennä haisevana ihmisten ilmoille, jos on mahdollisuus pesuunkin.
Tyttö tällää naamansa, laittaa hienot vaatteet ja hiuksensa eikä viitsi käydä pesulla...!!!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisi asiakseni, että joka ilta tiettyyn kellon aikaan veisin tytön suihkuhuoneeseen, ja sanoisin että pois et pääse ennen kuin olet peseytynyt kunnolla. ja tämän tekisin joka stanan ilta. Mä olen natsimutsi kuulemma.

En ole ihan varma, mutta omalla tyttärelläni taisi olla joku aika ala-asteella, kun suihku ei olisi maistunut. Se loppui hyvin lyhyeen, minun toimesta. Hänen siskopuolellaan oli myös. Saunaan lähti kyllä kanssani, mutta ei olisi peseytynyt sen jälkeen. Sanoin, että se on pakko nyt vaan peseytyä. Hänellä vissiin kesti pitempään tuo.

Vierailija
82/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu akuuttiin tilanteeseen: Osta apteekista hikoilua estävää dödöä, jota laitetaan kerran viikossa. Toimii. Näin ei ainakaan hiki haise...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:44"]Hei, minulla ihan sama juttu noilla paikkein, ulkonäkö ei kiinnostanut niin paljon että esimerkiksi pesujen suhteen olisi tehnyt yhtään enempää kuin ihan minimin.

Silti minusta kasvoi täysin normaali, hygieniastaan tarkka ja ulkonäöstään huolehtiva ihminen.

Myös varmasti tästä tytöstä kasvaa samoin, nyt vaan se pesulla käyminen ei ole niin tärkeä asia hänelle.

Varmasti itse ja ehkä piankin alkaa oman kiinnostuksen myötä enemmän peseytymään.

Ihan normaali tyttö.
[/quote]
Näissä asioissa täytyy kuitenkin ajatella niitä muitakin ihmisiä jotka ovat tytön kanssa tekemisissä. Luokkatoverit, opettajat ym. Tuollainen hien ja lian haju voi saada muut voimaan pahoin. Meillä esim töissä oli eräs joka ei käyttänyt ollenkaan deodorantteja. Hiki haisi järkyttävän pahalle. Pomo puuttui tähän koska työtovereilla oli huono olla hänen lähellään. Minä en ainakaan odottaisi, että ongelma poistuu itsestään EHKÄ jossakin vaiheessa. Siihen on puututtava heti. Terveydenhoitajaankin voisi ottaa yhteyttä, että juttelisi tytön kanssa kun ei äidin sanomiset auta.

Vierailija
85/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen kaverini on kertonut, että hänestä suihkussa käynti tuntuu todella inhottavalle ja epämukavalle. Hän on muutenkin erittäin tarkka siitä, millaiset vaatteet hänellä on päällään. Esimerkiksi hän purkaa merkkilaput ja pesulaput saumoista ratkojalla ja tahtoo, että vaatteissa on mahdollisimmat pienet ja pehmeät saumat. Jotain herkkyyttä vissiinkin.

Siitä en tiedä, että miten usein hän käy suihkussa, mutta ei hän kyllä hielle haise, joten osaa ainakin huolehtia hygieenisyydestään näin nuorena aikuisena. 

Vierailija
86/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:21"]

Ymmärtäisin JOTENKIN suihkutta olemisen, jos ei välittäisi ulkonäöstä, mutta kun se on tärkeää. Naurettavaa vetää pakkelia naamaan ja olla samalla käymättä pesulla. Olen hänet vienyt kosmetologillekin, joka on selittänyt ihon pesun tärkeydestä. Ja kaksi muuta sisarusta huolehtivat ihan normaalisti hygieniastaan, joten pelkkää epäonnistunutta kasvatustakaan ei voi syyttää.

[/quote]

Joskus haeskellessani ihonhoitovinkkejä, tuli googlaamalla vastaan Demin keskustelu, jossa kerrottiin aamun ihonhoitorutiineista. Yllättävän moni teini vastasi ko. keskusteluun, että ei pese aamulla naamaansa, lättää vain voidetta naamaan ja siihen sitten meikki päälle.

Kävi sitä lukiessa jo mielessä, että eikö näillä ole äitiä opettamassa hyvää ihonhoitoa, mutta selvästikään ei siis aina auta vaikka opetettaisiinkin.

[/quote]

Ei naamaa tarvitse aamulla pestä, kun sen illalla pesee ja meikit puhdistaa kunnolla. Juu, kosmetologit ja kosmetiikan myyjät tietysti tykkäävät, jos naamaa kämätään monta kertaa päivässä erilaisilla puhdistusaineilla, mutta mihin se kasvojen iho yön aikana likaantui? Ei mihinkään. Ihon luontaista suojakerrosta ei TURHAN takia tarvitse rikkoa monta kertaa päivässä, hikoilu ja meikinpoisto ovat toki asia erikseen. Iltaisin meikit puhdistetaan kunnolla puhdistustuotteella, kasvovedellä ja rasvataan asianmukaisesti. Aamulla riittää päivävoide+mahdollinen meikki.

[/quote]

Näin. Aamulla ei puhdisteta luonnon rasvaa pois ihon pinnalta ja laiteta tilalle keinotekoista rasvaa. Riittää, kun huuhtelee silmistä rähmät pois ja pesee hampaat. Aamulla ei puhdisteta puhdasta ihoa kosmeettisilla tuotteilla ja panna kemikaaleja ihon normaaliflooran tilalle.

Vierailija
87/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö lapsesi uida tms? Itse en ole koskaan pitänyt vedestä, edes vauvana en pitänyt kylvettämisestä ( kuulemma ). Uimassa en käy kuin poikkeustilanteissa, saunailloissa en sauno enkä kylpylöissä viihdy. Enkä varmaan kävisi edes suihkussa säännöllisesti edes näin aikuisena jos puhtaana pysyisi muutenkin... :) huolehdin siis toki hygieniastani, peseydyn päivittäin, mutta jollain tasolla se suihkussa käyminen on edelleen "vastenmielistä". Olen tyyppiä "hukkuu jo suihkussa", inhoan laittaa päätä veden alle, eli vesi ei vaan ole mun elementti. En osaa oikein ratkaisua tarjota, pointtina siis että tällaisia ihan normaaleja aikuisiakin on, kun tuolla jo mielenterveysongelmia tarjottiin...

Jos koittaisit ehdottaa, että suihkun sijaan voisi pestä vaikka vain kainalot ja alapesun, ja ostaa vaikka meikinpoistoliinoja kasvoja varten? Tietty se suihku ja hiustenpesu on välttämättömyys, mutta helpottamaan sitä arkea siinä välillä... Eiköhän se siitä vielä tasoitu.

Vierailija
88/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:49"]

Höpsis. En tiedä, millaisessa saunassa sinä nukut, mutta minä en ainakaan hikoile öisin kasvoista oikeastaan kuin pahassa kuumeessa.

Ihmisen hikoilu vaihtelee suuresti. Normaalisti ihminen hikoilee puolesta litrasta runsaaseen kahteen vuorokaudessa. Iso osa haihduttamisesta on hengityksen kautta tapahtuvaa. 

Hikoilusta valtaosa tapahtuu taipeista. Ei kasvoista, joskin toki otsa hikoontuu jos on kipeänä. Mutta mitenkään automaattista se ei ole.

Kasvovesitupolla pyyhkiessä tulee aina "likainen tuppo" siinä mielessä, että tuppo näyttää pölyä yms. Se ei tarkoita, että iho olisi välttämättä oikeasti likainen.

Toki olet siinä oikeassa, että jos ihmisellä on rasvainen ihoa aknea, se aamun puhdistus on järkevää. Meillä ainakin minulla ja tyttärellä on kuiva ja herkkä iho. Edes likipitäen kaikilla teineillä kun EI ole rasvainen akneiho.

Kuivaa ihoa ei ole tarpeen aamulla puhdistaa, iltapuhdistus tietysti tehdään huolella meikinkin takia.

[/quote]

En puhunut itsestäni vaan ihan yleisellä tasolla. En nuku saunassa, tuskin kovin moni muukaan, mutta silti ihmisillä on keskimäärin tapana hikoilla myös kasvoista. Hikoilu ei edes tarkoita sitä, että aamulla on tyynyliina litimärkä. Et kai ole niin tyhmä, että luulet, ettei kukaan muukaan hikoile kasvoista, jos sinä itse et hikoile (tai et tiedä hikoilevasi)?

Kyllä se lika koostuu myös pölystä. Iho myös tuottaa talia, ja ihosta lähtee kuollutta ihosolukkoa. Monet myös kuolaavat (jopa tietämättään) öisin. Iho on hyvä puhdistaa aamuin ja illoin, ja oikeilla tuotteilla iholle ei aiheudu tästä mitään haittaa. En ole myöskään väittänyt, että kaikilla teineillä olisi akne. Myös kuiva iho on hyvä puhdistaa aamuisin, samoin atooppinen iho. Jos käyttää oikeita tuotteita, iho ei kuivu puhdistamisesta sen enempää.

[/quote]

Et näytä ymmärtävän lukemaasi. Minähän tuossa nimenomaan sanoin, että hikoilu vaihtelee kovasti, samoin ihon laatu ja rasvaisuus - joten ET VOI VÄITTÄÄ, että kaikkien on tarpeen kämätä naama aamuisinkin. Sinähän lähdit liikkeelle juuri yleistämällä ilmeisesti oman naamavärkkisi tarpeet kaikkiin, minä tässä nyt olen korostanut asian vaihtelevan hikoilumäärien ja iholaadun mukaan.

Kaikki ihonpuhdistus rikkoo ihon suojakerroksen. Siksi sitä on turhaan typerää tehdä, varsinkin jos mitään ihottumia ei ole. Iho selvästi voi joillakin paremmin, kun ei sitä jatkuvasti kämäile. Meikki ja hiki tietysti puhdistetaan, mutta ei muuten.

[/quote]

Minä en itse asiassa ole käyttänyt varsinaisia ihonpuhdistustuotteita, kuin teini-iässä 70-luvulla käytettiin jotain akneen. Illalla pesen kasvot vedellä ja laitan perusvoiteen. Aamulla huuhdon silmät. En käytä siis nykyisin enää meikkiä, joten ei ole tarvinnut meikinpoistoaineiden kanssa läträtä. Iho on hyvä ja tasainen ja näin viiskymppisenä vielä ihmeen rypytönkin, vaikka en ole käyttänyt silmänympärysvoiteita yms.

Vierailija
89/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän sillä ole joku syy. piilossa olevia haavoja jotka kirvelee. jos on päänsisänen ongelma niin menee varmaan terapiaan siin vaiheessa kun kaikki alkaa välttelee ja kukaan ei nussi sitä.

Vierailija
90/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:49"]

Höpsis. En tiedä, millaisessa saunassa sinä nukut, mutta minä en ainakaan hikoile öisin kasvoista oikeastaan kuin pahassa kuumeessa.

Ihmisen hikoilu vaihtelee suuresti. Normaalisti ihminen hikoilee puolesta litrasta runsaaseen kahteen vuorokaudessa. Iso osa haihduttamisesta on hengityksen kautta tapahtuvaa. 

Hikoilusta valtaosa tapahtuu taipeista. Ei kasvoista, joskin toki otsa hikoontuu jos on kipeänä. Mutta mitenkään automaattista se ei ole.

Kasvovesitupolla pyyhkiessä tulee aina "likainen tuppo" siinä mielessä, että tuppo näyttää pölyä yms. Se ei tarkoita, että iho olisi välttämättä oikeasti likainen.

Toki olet siinä oikeassa, että jos ihmisellä on rasvainen ihoa aknea, se aamun puhdistus on järkevää. Meillä ainakin minulla ja tyttärellä on kuiva ja herkkä iho. Edes likipitäen kaikilla teineillä kun EI ole rasvainen akneiho.

Kuivaa ihoa ei ole tarpeen aamulla puhdistaa, iltapuhdistus tietysti tehdään huolella meikinkin takia.

[/quote]

En puhunut itsestäni vaan ihan yleisellä tasolla. En nuku saunassa, tuskin kovin moni muukaan, mutta silti ihmisillä on keskimäärin tapana hikoilla myös kasvoista. Hikoilu ei edes tarkoita sitä, että aamulla on tyynyliina litimärkä. Et kai ole niin tyhmä, että luulet, ettei kukaan muukaan hikoile kasvoista, jos sinä itse et hikoile (tai et tiedä hikoilevasi)?

Kyllä se lika koostuu myös pölystä. Iho myös tuottaa talia, ja ihosta lähtee kuollutta ihosolukkoa. Monet myös kuolaavat (jopa tietämättään) öisin. Iho on hyvä puhdistaa aamuin ja illoin, ja oikeilla tuotteilla iholle ei aiheudu tästä mitään haittaa. En ole myöskään väittänyt, että kaikilla teineillä olisi akne. Myös kuiva iho on hyvä puhdistaa aamuisin, samoin atooppinen iho. Jos käyttää oikeita tuotteita, iho ei kuivu puhdistamisesta sen enempää.
[/quote]

Tämä aivan ohi otsikon, mutta minkä takia kaikissa ohjeissa kehotetaan esim. sänky jättämään aamiaisen ajaksi petaamatta? No siksi, että sänky kuivahtaa, sillä ihminen HIKOAA myös öisin, kuten täällä on yritetty kertoa.

Vierailija
91/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran epäilin, että teinipoikani (12v) ei pese tukkaansa, koska se oli aina ihan rasvainen. Yksi iltä näin hänet itse vaahdottamassa tukkaans aoikein kunnolla shampoolla ja silti tukka oli taas seuraavana päivänä todella likaisen näköinen. Hänellä siis vaan oli joku vaihe menossa hien ja talin erityksen tasaantumisen kanssa. Mutta silti, olen kyllä saanut muistuttaa todella kauan pesuista (peseytymisen laadusta) ja dödöistä ennen kuin ne iskoistuivat kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme