Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen haisevan 8. luokkalaisen kanssa?

Vierailija
13.08.2015 |

Kyse tytöstä, joka ei huolehdi hygieniastaan.
Pienestä saakka käyty säännöllisesti suihkussa, mä käyn joka päivä ja jo ala-asteella alkoi kamala tappelu pesulla käynnistä.
Kesällä en jaksanut tapella ja tyttö oli 6 päivää käymättä pesulla ennen kuin menetin hermoni ja käskin pesemään itsensä.
Eilen oli koulussa liikkaa ja väitti kivenkovaan käyneensä kotona suihkussa. Aamun hajusta päätellen, ei käynyt.

Mikään ei auta. Ei se, että mä sanon hänen haisevan, ei omat haisevat vaatteet, ei se että joku muu sanoo hänen haisevan.
Olen myös kokeillut arestia ja takavarikoinut tavaroita, poistanut viikkorahan jne. Mikään ei auta.
En ymmärrä tuollaista. Mä en ikinämaailmassa kehtaisi mennä haisevana ihmisten ilmoille, jos on mahdollisuus pesuunkin.
Tyttö tällää naamansa, laittaa hienot vaatteet ja hiuksensa eikä viitsi käydä pesulla...!!!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:16"]

Ei naamaa tarvitse aamulla pestä, kun sen illalla pesee ja meikit puhdistaa kunnolla. Juu, kosmetologit ja kosmetiikan myyjät tietysti tykkäävät, jos naamaa kämätään monta kertaa päivässä erilaisilla puhdistusaineilla, mutta mihin se kasvojen iho yön aikana likaantui? Ei mihinkään. Ihon luontaista suojakerrosta ei TURHAN takia tarvitse rikkoa monta kertaa päivässä, hikoilu ja meikinpoisto ovat toki asia erikseen. Iltaisin meikit puhdistetaan kunnolla puhdistustuotteella, kasvovedellä ja rasvataan asianmukaisesti. Aamulla riittää päivävoide+mahdollinen meikki.

[/quote]

Etkö tiennyt, että ihminen hikoilee myös öisin? Myös kasvoista. Kokeilepa joskus puhdistaa kasvosi aamulla vaikka kasvovedellä kostutetulla vanulapulla, niin näet, millainen määrä töhkää ja pölyä naamasta irtoaa. Kasvoja ei tarvitse pestä vedellä, ne voi puhdistaa muutenkin. Ja kyllä on erittäin suositeltavaa, että ne puhdistetaan edes jotenkin myös aamulla ja etenkin ennen meikkiä!

Ja se "ihon luontainen suojakerros" tarkoittaa monilla (teineillä) talia, rasvaa ja bakteereja, joten kyllä ihan senkin takia on hyvä saada ne yöllä muhineet, finnejä aiheuttavat bakteerit pois. Kannattaa hankkia omalle iholle sopivia, ei liian voimakkaita ihonhoitotuotteita, niin ei tarvitse pelätä ihonsa puolesta.

[/quote]

Höpsis. En tiedä, millaisessa saunassa sinä nukut, mutta minä en ainakaan hikoile öisin kasvoista oikeastaan kuin pahassa kuumeessa.

Ihmisen hikoilu vaihtelee suuresti. Normaalisti ihminen hikoilee puolesta litrasta runsaaseen kahteen vuorokaudessa. Iso osa haihduttamisesta on hengityksen kautta tapahtuvaa. 

Hikoilusta valtaosa tapahtuu taipeista. Ei kasvoista, joskin toki otsa hikoontuu jos on kipeänä. Mutta mitenkään automaattista se ei ole.

Kasvovesitupolla pyyhkiessä tulee aina "likainen tuppo" siinä mielessä, että tuppo näyttää pölyä yms. Se ei tarkoita, että iho olisi välttämättä oikeasti likainen.

Toki olet siinä oikeassa, että jos ihmisellä on rasvainen ihoa aknea, se aamun puhdistus on järkevää. Meillä ainakin minulla ja tyttärellä on kuiva ja herkkä iho. Edes likipitäen kaikilla teineillä kun EI ole rasvainen akneiho.

Kuivaa ihoa ei ole tarpeen aamulla puhdistaa, iltapuhdistus tietysti tehdään huolella meikinkin takia.

Vierailija
62/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jättäisit tytön pariksi tunniksi yksin, sanot että käyhän suihkussa ja laita hiukset nätisti, niin sitten voidaan lähteä ulos syömään, tai tehdä jotain muuta erityistä, josta tyttö tykkäisi. Ja kun on käynyt suihkussa, kehu miten raikkaalta tyttö näyttää ja tuoksuu. Tai sitten käykää yhdessä ostamassa pesuaineita/shampoita jossain erikoisliikkeessä, anna tytön valita oman mielensä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sanoa, että seurustelukumppanin löytää helpommin, jos käy pesulla.

Vierailija
64/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän mahdollisena, että teini todella kävi koulun jälkeen suihkussa. Aamuhajuthan voivat johtua yöhikoilusta, jota ylikiihtynyt hormonitoiminta aiheuttaa. Eli ap, usko lastasi, mutta huolehdi, että käy vielä useammin suihkussa, ja että teini juo riittävästi. Hiki muuttuu pistävän hajuiseksi, jos ei juo tarpeeksi vettä.

Vierailija
65/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:11"]

Monikulttuurisuus, pitikö lisääntyä mamun kanssa.

[/quote]

Rasistinen viesti, ylläpitoa informoitu

Vierailija
66/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:49"]

Höpsis. En tiedä, millaisessa saunassa sinä nukut, mutta minä en ainakaan hikoile öisin kasvoista oikeastaan kuin pahassa kuumeessa.

Ihmisen hikoilu vaihtelee suuresti. Normaalisti ihminen hikoilee puolesta litrasta runsaaseen kahteen vuorokaudessa. Iso osa haihduttamisesta on hengityksen kautta tapahtuvaa. 

Hikoilusta valtaosa tapahtuu taipeista. Ei kasvoista, joskin toki otsa hikoontuu jos on kipeänä. Mutta mitenkään automaattista se ei ole.

Kasvovesitupolla pyyhkiessä tulee aina "likainen tuppo" siinä mielessä, että tuppo näyttää pölyä yms. Se ei tarkoita, että iho olisi välttämättä oikeasti likainen.

Toki olet siinä oikeassa, että jos ihmisellä on rasvainen ihoa aknea, se aamun puhdistus on järkevää. Meillä ainakin minulla ja tyttärellä on kuiva ja herkkä iho. Edes likipitäen kaikilla teineillä kun EI ole rasvainen akneiho.

Kuivaa ihoa ei ole tarpeen aamulla puhdistaa, iltapuhdistus tietysti tehdään huolella meikinkin takia.

[/quote]

En puhunut itsestäni vaan ihan yleisellä tasolla. En nuku saunassa, tuskin kovin moni muukaan, mutta silti ihmisillä on keskimäärin tapana hikoilla myös kasvoista. Hikoilu ei edes tarkoita sitä, että aamulla on tyynyliina litimärkä. Et kai ole niin tyhmä, että luulet, ettei kukaan muukaan hikoile kasvoista, jos sinä itse et hikoile (tai et tiedä hikoilevasi)?

Kyllä se lika koostuu myös pölystä. Iho myös tuottaa talia, ja ihosta lähtee kuollutta ihosolukkoa. Monet myös kuolaavat (jopa tietämättään) öisin. Iho on hyvä puhdistaa aamuin ja illoin, ja oikeilla tuotteilla iholle ei aiheudu tästä mitään haittaa. En ole myöskään väittänyt, että kaikilla teineillä olisi akne. Myös kuiva iho on hyvä puhdistaa aamuisin, samoin atooppinen iho. Jos käyttää oikeita tuotteita, iho ei kuivu puhdistamisesta sen enempää.

Vierailija
67/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:55"]Mene hoitoon... En minäkään kävisi suihkussa JOS JOKU PAKOTTAISI SIIHEN... Tyttö kapinoi sinua vastaan, koska olet narsistinen, alistava käskyttäjä. Olet riistänyt tytöltä VAPAUDEN hygieniaan. Ja tehnyt myös hygienisuudesta asian, josta SINÄ päätät, eikä tytöllä ole minkäänlaista itsemääräämisoikeutta. Jos minä olisin tyttösi niin olisin jo aika päivää sitten roikkumassa narun jatkeena tai vaihtoehtoisesti sinä olisit metsässä, 3metrin syvyydessä, jätesäkissä, paloiteltuna, moottorisahalla.
[/quote]
Vittu sä olet sairas.

Vierailija
68/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa tosissaan. Romahtava henkilökohtainen hygienia on hyvin usein se ensimmäinen näkyvä merkki esimerkikisi alkavasta skitsofreniasta ja tyttäresi alkaa olla siinä iässä jossa vaikeimmat psyykkiset sairaudet aölavat puhjeta. Kannattaa ajatella tyttären ongelmavyyhtiä vähän laajemmin ja turvautua ammattiauttajan apuun mahdollisimman pian, niin kroonisen ja vammauttavan psyykkisen sairauden vaikutuksia voi ehkä lieventää.

Vierailija
69/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä löyhkä peittää silakanhajun? OLETKO YHTÄÄN AJATELLUT

Vierailija
70/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:03"]

[/quote]

En puhunut itsestäni vaan ihan yleisellä tasolla. En nuku saunassa, tuskin kovin moni muukaan, mutta silti ihmisillä on keskimäärin tapana hikoilla myös kasvoista. Hikoilu ei edes tarkoita sitä, että aamulla on tyynyliina litimärkä. Et kai ole niin tyhmä, että luulet, ettei kukaan muukaan hikoile kasvoista, jos sinä itse et hikoile (tai et tiedä hikoilevasi)?

Kyllä se lika koostuu myös pölystä. Iho myös tuottaa talia, ja ihosta lähtee kuollutta ihosolukkoa. Monet myös kuolaavat (jopa tietämättään) öisin. Iho on hyvä puhdistaa aamuin ja illoin, ja oikeilla tuotteilla iholle ei aiheudu tästä mitään haittaa. En ole myöskään väittänyt, että kaikilla teineillä olisi akne. Myös kuiva iho on hyvä puhdistaa aamuisin, samoin atooppinen iho. Jos käyttää oikeita tuotteita, iho ei kuivu puhdistamisesta sen enempää.

[/quote]

Hikoiletko pillustasi?

Vierailija
71/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Et näytä ymmärtävän lukemaasi. Minähän tuossa nimenomaan sanoin, että hikoilu vaihtelee kovasti, samoin ihon laatu ja rasvaisuus - joten ET VOI VÄITTÄÄ, että kaikkien on tarpeen kämätä naama aamuisinkin. Sinähän lähdit liikkeelle juuri yleistämällä ilmeisesti oman naamavärkkisi tarpeet kaikkiin, minä tässä nyt olen korostanut asian vaihtelevan hikoilumäärien ja iholaadun mukaan.

Kaikki ihonpuhdistus rikkoo ihon suojakerroksen. Siksi sitä on turhaan typerää tehdä, varsinkin jos mitään ihottumia ei ole. Iho selvästi voi joillakin paremmin, kun ei sitä jatkuvasti kämäile. Meikki ja hiki tietysti puhdistetaan, mutta ei muuten.

Vierailija
72/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona siskoon auttoi, kun äiti laittoi kaikkeen kavereiden ja perheen kanssa ulos lähtöön ehdoksi että käy suihkussa. Jos ei käynyt ei myöskään päässyt sitten kuin kouluun.

Vierailija
73/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, oikein palkitaan KASILUOKKALAINEN siitä että käy suihkussa???
Joko raahaat sen paskasen kakaras suihkuun ja peset itse tai olette koko perhe viikon pesemättä niin opetatte miten pahalle ihminen voi haista!

Vierailija
74/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:10"]

[/quote]

[/quote]

Et näytä ymmärtävän lukemaasi. Minähän tuossa nimenomaan sanoin, että hikoilu vaihtelee kovasti, samoin ihon laatu ja rasvaisuus - joten ET VOI VÄITTÄÄ, että kaikkien on tarpeen kämätä naama aamuisinkin. Sinähän lähdit liikkeelle juuri yleistämällä ilmeisesti oman naamavärkkisi tarpeet kaikkiin, minä tässä nyt olen korostanut asian vaihtelevan hikoilumäärien ja iholaadun mukaan.

Kaikki ihonpuhdistus rikkoo ihon suojakerroksen. Siksi sitä on turhaan typerää tehdä, varsinkin jos mitään ihottumia ei ole. Iho selvästi voi joillakin paremmin, kun ei sitä jatkuvasti kämäile. Meikki ja hiki tietysti puhdistetaan, mutta ei muuten.

[/quote]

Kämäile? Mitä wt-kieltä tuo on? Ei ainakaan suomea. Kyllä sinä olet yleistänyt, koska aloitit sanomalla, ettei kasvoja tarvitse aamuisin puhdistaa. Älä nyt ala vääristellä omia sanojasi. Iho voi hyvin, kun sen hoitamiseen käyttää oikeita tuotteita.

Vierailija
75/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:10"]

Hikoiletko pillustasi?

[/quote]

Onko esinahkasi alla smegmaa vai hiekkaa, ikijonne?

Vierailija
76/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino varmaan olisi, että antaisit tytön haista. Älä edes yritä enää saada suihkuun. Osta jotain hyvän tuoksuista saippuaa ja shampoota ja jätä ne hänen käytettäväksesi, mutta älä erikseen mainosta asiaa. Jos tyttö haluaa lähteä kanssasi jonnekin niin sano silloin, ettet kehtaa liikkua hänen kanssaan julkisesti, koska hän haisee niin pahalle. Mutta älä jankuta, totea vain. 

En tiedä mikä on oikea tapa, mutta noin varmaan itse tekisin.

Vierailija
77/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla joku ihosairaus puhjennut, suihku tekee kipeää. Miksi ei kertoisi siitä kenellekään, noloissa paikoissa tms.

Vierailija
78/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 6-12 vuotiaana vaihe että kävin suihkussa tosi harvoin. Äiti kerran laittoi mut suihkun alle vaatteet päällä kun olin pitkään ollut ilman suihkua. Se vaihe loppui siihen kun aloin kiinnostumaan meikeistä ja hiustenlaitosta, sillä meillä oli ehto että naamaa pitää osata pestä ja rasvata ennen kuin saa hankkia meikkejä. Hiuksetkin näytti paremmalta puhtaina. Meikit ja hiustuotteet ehdottomasti heti pois! Ei tee naamalle ja päänahalle hyvää jos niihin tunkee tuotetta pesemättä. Käskepä tytön nuuhkaista vaikkapa pyykkikoria ja sano että haisee samalle hielle ja eritteille. Oma nenä turtuu hajuun eikä sitä enää tajua.

Vierailija
79/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla ihan sama juttu noilla paikkein, ulkonäkö ei kiinnostanut niin paljon että esimerkiksi pesujen suhteen olisi tehnyt yhtään enempää kuin ihan minimin.

Silti minusta kasvoi täysin normaali, hygieniastaan tarkka ja ulkonäöstään huolehtiva ihminen.

Myös varmasti tästä tytöstä kasvaa samoin, nyt vaan se pesulla käyminen ei ole niin tärkeä asia hänelle.

Varmasti itse ja ehkä piankin alkaa oman kiinnostuksen myötä enemmän peseytymään.

Ihan normaali tyttö.

Vierailija
80/91 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö tuo... Muistan itsekin, että oli tuollainen vaihe joskus ala-aste ikäisenä. En muista mistä se johtui, ehkä suihkussa käynti oli "vaiva" tai sitten en tykännyt kun tuli kylmä tms sen jälkeen. Joskus kyllä huomautettiin hajusta... Ennen yläastetta tuollainen kyllä jo loppui ja siitä asti olen rakastanut peseytyä parikin kertaa päivässä sekä käyttää kaikkia hyviä tuoksuja ja suihkutuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi